Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 59
Like Tree1Likes

Wątek: APU - zasilany paliwem lotniczym, czy gazem?

  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question APU - zasilany paliwem lotniczym, czy gazem?


    Polecamy

    Witam! Mam pytanie odnośnie zasilania APU, czy korzysta on z paliwa lotniczego, czy osobnej butli z gazem? Rózne źródła róznie podają, więc chciałbym się dowiedzieć jak to jest naprawdę. Wikipedia np. podaje, że zasilany jest turbina gazową: Auxiliary power unit

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Skad ten wniosek, ze na gaz? Bo ma turbine gazowa?

  3. #3
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Helikoptery też mają turbiny gazowe, a nie mają butli z gazem.
    APU żywi się tym samym paliwem co silniki.
    Pozdrawiam, Pluxe

  4. #4
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    to dlaczego nazywa się turbiną gazową?

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Bo gazy (spalone paliwo) poruszaja turbine. Glowne silniki sa tez "turbinami gazowymi".

  6. #6
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Dzięki. Brakło mi tej wiedzy. A przy okazji chciałem zapytać, jak wygląda sprawa z wyłączaniem APU po uruchomieniu silników. Dlaczego niektóre linie wyłączają APU dopiero po wystartowaniu, a niektóre zaraz po uruchomieniu silników?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    łódzkie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Dlaczego niektóre linie wyłączają APU dopiero po wystartowaniu, a niektóre zaraz po uruchomieniu silników?
    A niektóre nie wyłączają nawet w czasie lotu:
    https://secure.wikimedia.org/wikiped...ary_power_unit

    W niektórych samolotach jednostka APU dostarcza energii elektrycznej także podczas lotu.

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    to dlaczego nazywa się turbiną gazową?
    Miales jakas fizyke chocby ze szkoly podstawowej ? Gaz to rowniez powietrze...
    A nazywa sie gazowa zeby odroznic od parowych....
    KZ

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cedar Zobacz posta
    A niektóre nie wyłączają nawet w czasie lotu:
    https://secure.wikimedia.org/wikiped...ary_power_unit
    Trzymalbym sie z daleka od polskiej wikipedi, zreszta ten kawalek o APU jest najlepszym tego dowodem, roi sie tam od powaznych bledow. Widac ze facet wzial angielskie zrodlo i niekompletnie i nieprawidlowo przetlumaczyl szereg zwrotow.

    Auxiliary power unit - Wikipedia, the free encyclopedia

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    A nazywa sie gazowa zeby odroznic od parowych....
    No i naprzyklad wodnych ...

  10. #10
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czyli wszystko zależy od linii z tym wyłączaniem APU?

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Czyli wszystko zależy od linii z tym wyłączaniem APU?
    Zalezy od parametrow APU, od tego co producent samolotu poleca i na koncu od samej lini. Jest wiele roznych APU, niektore nie moga byc wlaczone na pewnych wysokosciach, z kolei przy bardzo krotkich lotach moze wyjsc taniej zeby APU dzialal przez caly czas, itp.

  12. #12
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ba, są APU których w locie nie można włączyć...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mozna ale nie wolno.

  14. #14
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Nie jest do tego przeznaczone/nie używa się/ nie ma do tego procedur. Wątpię, żeby się dało w powietrzu fizycznie włączyć na 744, skoro opisane jest jako "can't be started in flight". Może być tylko i wyłącznie źródłem bleed po starcie a np. elektryki - już nie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wszystkie samoloty podlegajace pod ETOPS musza byc w stanie wlaczyc APU w powietrzu na kazdej wysokosci.

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ale 747 to raczej nie dotyczy
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Ale 747 to raczej nie dotyczy
    Zgoda

  18. #18
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    chodzi o to, że ma 4 silniki? 747 już ETOPS nie obowiązuje?

  19. #19
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    ETOPS, jak nazwa wskazuje, dotyczy samolotów dwusilnikowch.
    Pozdrawiam, Pluxe

  20. #20
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    no tak, ma się rozumieć. Ale odnosnie APU, to podobno te najnowocześniejsze są w stanie załączyć się nawet na 15 000 m. Do 747 podajże Garrett produkuje APU.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •