Naraz mnie sterują przecież.
Naraz mnie sterują przecież.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
nie o to mi chodziło, pytałem czy możliwe jest aby w kabinie samolotu był tylko jeden pilot podczas lotu.
Zdarza się że jest jeden, powód jest prozaiczny.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie słyszałem żeby jeden, ale bywa więcej niż dwóch, w starszych maszynach.
w 747 jest kapitan 2 pilot i pilot mechanik [jakos tak sie to nazywa. mowi w jakim stanie technicznym jest maszyna.]
Mówicie o 742, nie o 744. A jedno osobowa załoga może być w różnej maści biz jetach.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Za czasów DC-3 był jeszcze nawigator-piloci mówili mu nad czym lecą a ten przekazywał te informacje kontrolerom (przed i zaraz po II WŚ radary nie były tak popularne jak dziś),oprócz tego mówił pilotom gdzie lecieć (prekursor samochodowej AutoMapy 8) :P )
To po co im byl nawigator skoro to pilot musial mu mowic gdzie sa ?? :PZamieszczone przez 6182
Dalej nie widze w tym sensu: pilot dostarczal nawigatorowi dane o pozycji
A co robil nawigator? Pilotowal samolot ???
Co do ilości załogi to niedługo pewnie będzie tak, że tylko 1 pilot, szczególnie w lotach cargo.
Co do nawigatora, to na podstawie pozycji obliczał jak długo pokonywali dany odcinek, o ile ich zniosło, z tego wyliczał aktualny wiatr i wyliczał poprawkę na resztę trasy
W większości radzieckich samolotów istniało jeszcze stanowisko radiooperatora (co prawda to nie pilot, no ale załoga), który zajmował się łącznością.
mechanik pokladowawy , ma na celu sprawdzanie silnikow itp..Zamieszczone przez julek
zawsze siedzi lewym bokiem do pilotow i jest wcisniety w sciane
UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10
Zakładki