Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Ile osób w załodze?


    Polecamy

    Mam pytanie, czy zawsze samolotem muszą sterowac dwie osoby tzn kapitan i pierwszy oficer? Czy jest możliwy by tylko jedna osoba zasiadała za sterami?
    Chodzi mi tu o loty liniowe albo cargo.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Naraz mnie sterują przecież.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    nie o to mi chodziło, pytałem czy możliwe jest aby w kabinie samolotu był tylko jeden pilot podczas lotu.

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zdarza się że jest jeden, powód jest prozaiczny.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie słyszałem żeby jeden, ale bywa więcej niż dwóch, w starszych maszynach.

  6. #6
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Nie słyszałem żeby jeden, ale bywa więcej niż dwóch, w starszych maszynach.
    nie tyle w starszych co wiekszych. w b747 z tego co widzialem jest 3 pilotow.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    w 747 jest kapitan 2 pilot i pilot mechanik [jakos tak sie to nazywa. mowi w jakim stanie technicznym jest maszyna.]

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Mówicie o 742, nie o 744. A jedno osobowa załoga może być w różnej maści biz jetach.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    np w cessnie mustang

  10. #10
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Za czasów DC-3 był jeszcze nawigator-piloci mówili mu nad czym lecą a ten przekazywał te informacje kontrolerom (przed i zaraz po II WŚ radary nie były tak popularne jak dziś),oprócz tego mówił pilotom gdzie lecieć (prekursor samochodowej AutoMapy 8) :P )


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Za czasów DC-3 był jeszcze nawigator-piloci mówili mu nad czym lecą a ten przekazywał te informacje kontrolerom
    To po co im byl nawigator skoro to pilot musial mu mowic gdzie sa ?? :P

  12. #12
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Bo pilot robił za odbiornik GPS (dostarcza info o pozycji),a nawigator za resztę palma/zestawu nawigacji (przetwarzał dane w celu podania komendy o manewrze do wykonania)


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dalej nie widze w tym sensu: pilot dostarczal nawigatorowi dane o pozycji
    A co robil nawigator? Pilotowal samolot ???

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jak wspominałem,nawigator mówił gdzie skręcić i podawał pozycję kontroli,która w owym czasie polegała tylko na ustnych deklaracjach


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Co do ilości załogi to niedługo pewnie będzie tak, że tylko 1 pilot, szczególnie w lotach cargo.

    Co do nawigatora, to na podstawie pozycji obliczał jak długo pokonywali dany odcinek, o ile ich zniosło, z tego wyliczał aktualny wiatr i wyliczał poprawkę na resztę trasy

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    W większości radzieckich samolotów istniało jeszcze stanowisko radiooperatora (co prawda to nie pilot, no ale załoga), który zajmował się łącznością.

  17. #17
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez julek
    w 747 jest kapitan 2 pilot i pilot mechanik [jakos tak sie to nazywa. mowi w jakim stanie technicznym jest maszyna.]
    mechanik pokladowawy , ma na celu sprawdzanie silnikow itp..

    zawsze siedzi lewym bokiem do pilotow i jest wcisniety w sciane
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  18. #18
    malin
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    W radzieckim szczycie techniki IŁ-62 załoga liczyła aż 5 osób. No i pamiętajmy o TU-134 gdzie nawigator był wciśniety w przeszklony "dziób" samolotu.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •