Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie Odprawa samolotu na lotnisku (pracownik lotniska podpięty słuchawkami do samolotu)


    Polecamy

    Witam,

    Zawsze zastanawiałem się nad kwestią, o co chodzi i co się robi podczas takiej odprawy. Podam na przykładzie KTW:

    Samolot jest wypychany. Wcześniej podchodzi pracownik lotniska i wpina się słuchawkami w gniazdo na zewnątrz kokpitu.

    1. O czym rozmawia z pilotami? Jakie zadania wykonuje ów pracownik?
    2. Często samolot stoi, silniki nabierają mocy, wentylatory kręcą się coraz szybciej. Wspomniany pracownik lotniska wpięty w gniazdo obserwuje je, często coś mówiąc do mikrofonu. O co tu chodzi? Jakie uwagi może przekazywać pilotom?

    Pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 21-07-2010 o 20:52 Powód: doprecyzowanie tematu

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Monitoruje proces wypychania samolotu i uruchamiania silników. To z nim załoga koordynuje detale dotyczące wypychania (kiedy zwolnić hamulce, kiedy je zaciągnąć, w którą stronę wypchnąć samolot, kiedy można uruchomić silniki, mogą również prosić o potwierdzenie zamknięcia drzwi, "statusu pin'ów" itp.).
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 21-07-2010 o 21:51
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Witam,

    Dziękuję,

    Czy to stanowisko się jakoś nazywa i kto prowadzi szkolenia takich osób - linia czy lotnisko? Bo "kiedy zwolnić hamulce", trzeba już posiadać jakąś wiedzę... Tak myślę.

    Pozdrawiam,

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Hehe hamulce się zwalnia przed wypychaniem a zaciąga po skończonym wypychaniu
    Rekrutacje/szkolenia prowadzą pewnie firmy handlingowe obsługujące określone lotniska, ale szczegółów trzeba by się dowiadywać już od ludzi którzy jako pushback crew pracują...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    "statusu pin'ów" itp.).
    Hehe, a co to status pin'ów?

    Jak dobrze, że to forum prostych pytań

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Status w sensie czy pin'y (gear pin, safety pin itp. czyli "zawleczki" od podwozia <tak to chyba najlepiej na polski przetłumaczyć>) są wyciągnięte czy też nie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Szpilki , szpilki wyjąłeś ?

  8. #8
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Aha. Remove before flight

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    Wcześniej podchodzi pracownik lotniska i wpina się słuchawkami w gniazdo na zewnątrz kokpitu.
    Podlacze sie z dodatkowym pytaniem: dlaczego ta akurat czesc obslugi samolotu odbywa sie "po kablu", a nie przez radio?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Podlacze sie z dodatkowym pytaniem: dlaczego ta akurat czesc obslugi samolotu odbywa sie "po kablu", a nie przez radio?
    Bo jest łatwiej W tym przypadku akurat nie ma potrzeby komunikacji na dużą odległość, poza tym gdyby wszystkie samoloty rozmawiały z obsługą naziemną przez radio to byłby niezły chaos na częstotliwości. A tak piloci przez radio komunikują się z kontrolerem ground/delivery lub wieżą, a "po kablu" z obsługą naziemną.

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Zresztą, czasem nie ma takiego luksusu jak kabel i trzeba rękami ;-)
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta

    Czy to stanowisko się jakoś nazywa i kto prowadzi szkolenia takich osób - linia czy lotnisko?
    Koordynator
    Szkolenie prowadzi firma handlingowa w której koordynator jest zatrudniony.

  13. #13
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    Hehe, a co to status pin'ów?
    Żeby wypchnąć samolot trzeba zablokować przednia goleń za pomocą szpilki bezpieczeństwa. Po wypchnięciu samolotu szpilkę się wyjmuje odblokowując goleń (samolot może wtedy skręcać kołując). Na zakończenie operacji koordynator pokazuje kapitanowi taśmę - ze szpilka faktycznie została wyjęta.

  14. #14
    Awatar KAWA

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Hehe hamulce się zwalnia przed wypychaniem a zaciąga po skończonym wypychaniu
    Rekrutacje/szkolenia prowadzą pewnie firmy handlingowe obsługujące określone lotniska, ale szczegółów trzeba by się dowiadywać już od ludzi którzy jako pushback crew pracują...

    Szkolenie prowadzi firma handlingowa a uprawnienia wydaje przewoźnik. A z hamulcami zasada jest prosta...nie pchac na zaciągniętym Są oczywiście różne modele sprzętu do wypychania, i moment zaciągniecia/zwolnienia może byc inny. Przykładem może byc daglas który w instrukcji pisze aby hamulec był zwolniony przed podnoszeniem...a w GHH podnosi się na zaciągnietym.

    A czy kabel jest luksusem ?! Może to tylko kwestia wyszkolenia

  15. #15
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Źle ująłem - tam gdzie push to chyba w sumie wszędzie kabel, ale tam gdzie nie ma push'a to...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  16. #16
    Awatar KAWA

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Źle ująłem - tam gdzie push to chyba w sumie wszędzie kabel, ale tam gdzie nie ma push'a to...
    Ale gdzie tam...push bez kabla to standardowa procedura podczas burzy...

  17. #17
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale jest na wyposażeniu (dobra, tak tylko do EPBY strzelam, eot )
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •