Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Jaka jest odległość Inner Marker od progu pasa?


    Polecamy

    Znalazłem to info w kilku miejscach, ale przewijają się dwie wielkości - 100 ft i 1000 ft, która jest poprawna?

    Co do pozostałych Markerów również są rozbieżności...

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    75m

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    aaben, ktory to juz raz "strzelasz" nieprawdziwymi odpowiedziami. Duzo dalej niz 75 m. Typowo antena IM umieszczona jest w pozycji w ktorej samolot uzyska DH dla Cat II a wiec 100 ft nad poziomem pasa a to zdarzy sie w okolicy 2000 ft od "touchdown zone" a wiec 75 m ma sie nijak do tego. 1000 ft brzmi najblizej prawdy co zreszta wiele zrodel potwierdza. Natomiast MM znajduje sie okolo 3500 ft od poczatku pasa i jest to znowu latwe do uzasadnienia na drodze prostej geometri - jest to typowo punkt w ktorym samolot uzyska DA dla Cat I. Wiekosci te sa przyblizone i lokalne warunki moga dyktowac pewne odchylki. Nachylenie sciezki podejscia tez lekko zmieni te liczby.

    Najwieksze rozbieznosci beda w polozeniu OM - od 4 do 7 nm.

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    … pomijajac taki maly szczegół, że w zasadzie nie pamiętam na żadnym lotnisku IM, inne markery jeszcze sa - funkcje markerõw zastępuje obecnie często DME
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    NGL - z tym "duzo dalej" to sam tez zes strzelil - zgodnie z przepisami ICAO od wlasnie 75m od progu do 450m. I, jak napisal bedrzich - czysto teoretycznie.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Marek156-DPWAW

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    czysto teoretycznie
    No właśnie - ja tego potrzebuję na teorię do PPL

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Markery ILS - Markery ILS
    Widziałem ten artykuł, ale on wprowadził w mojej głowie jeszcze większy zamęt...

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jesli potrzebujesz tego na egzamin teoretyczny, to i tak bardzo prawdopodobne jest, ze w bazie maja bledna odpowiedz.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A to swoją drogą. Ale to nawet dla własnej satysfakcji dobrze by było wiedzieć.

  10. #10
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Markery wewnętrzne działają w USA nawet na największych lotniskach, pomimo oprzyrządowania w DME itp.
    Wynika to chyba z przepisów certyfikacji FAA, które zawsze wymaga posiadania IM dla ILS CAT II w sytuacji kiedy występuje "potrzeba operacyjna" wynikająca, jak to zdefiniowano z ukształtowania terenu, występowania przeszkód i innych wymagań lokalnych, które powododują, że odczyty radiowysokościomierza mogą nie być wiarygodne.

    Odległość IM od początku pasa nie jest stała ale z mojej wiedzy wynika, że wynosi OKOŁO 1000ft, w praktyce nieco mniej i jest wyznaczona przez kąt ścieżki i miejsce osiądnięcia minimum dla CAT II, jak słusznie napisali koledzy.

    Przykłady pasów oprzyrządowanych w IM na KORD, KLAX, KJFK wraz z odległościami od pasa:

    LAX-24R
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 118-23-56.000W/33-57-08.700N
    -118.398889/33.952417
    Dist. to Runway Approach End: 930 ft

    LAX-25L
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 118-22-46.100W/33-56-16.300N
    -118.379472/33.937861
    Dist. to Runway Approach End: 990 ft

    ORD-27R
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 087-53-09.193W/41-59-01.845N
    -87.885887/41.983846
    Dist. to Runway Approach End: 860 ft

    ORD-14L
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 087-55-02.522W/42-00-15.177N
    -87.917367/42.004216
    Dist. to Runway Approach End: 846 ft

    ORD-32R
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 087-55-03.238W/42-00-16.105N
    -87.917566/42.004474
    Dist. to Runway Approach End: 945 ft

    ORD-14R
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 087-56-07.368W/41-59-32.743N
    -87.935380/41.992429
    Dist. to Runway Approach End: 948 ft

    JFK-04R
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 073-46-19.100W/40-37-23.900N
    -73.771972/40.623306
    Dist. to Runway Approach End: 900 ft

    JFK-22L
    Inner Marker
    Type: Inner Marker Beacon Only
    Longitude/Latitude: 073-45-11.040W/40-38-51.130N
    -73.753067/40.647536
    Dist. to Runway Approach End: 975 ft

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    No tak - Stany, to kwestia przepisów dotyczących AWOPS. Poza USA ciężko bedzie znaleźć...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak trafię to pytanie to zaznaczę 1000ft - nic mi innego nie zostanie...

  13. #13
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Jak trafię to pytanie to zaznaczę 1000ft - nic mi innego nie zostanie...
    Powodzenia ! Pewnie masz mniejszą szansę trafienie na to pytanie niż zobaczenia białej lampki nad IM ;-))))

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    zgodnie z przepisami ICAO od wlasnie 75m od progu do 450m.
    Chyba '75m' a 'od 75 do 450m' to kolosalna roznica czy moze mi sie tylko wydaje?
    Poza tym miedzy ICAO a praktyka jest morze .... niektorzy nazywaja ICAO 'a joke' choc ja sie do tego nie posune.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jak sie chcesz bawic w semantyke, to "miedzy 75 a 450" a "duzo dalej niz 75" tez jest roznica.

    Miedzy praktyka amerykanska i ICAO na pewno jest morze, ze Amerykanie uwazaja ICAO za joke to zadna nowosc.

  16. #16
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Poza USA ciężko bedzie znaleźć...
    Istotnie. Temat mnie zaintrygował. Poszukałem ale niewiele znalazłem. I ciekawostka. Wszystkie znalezione lotniska, które korzystają jeszcze z IM mają DME.

    W aktualnych AIPach w Europie znalazłem tylko
    jedną antenę w Norwegii.

    w ENSB
    RWY 10. IM 75 MHZ H24 781459.05N 0152403.29E (nie chciało mi się liczyć odległości od pasa ;-)

    i jedną na Islandii
    BIKF
    RWY 10 - IM 352m from THR

    Powinno coś być jeszcze we Francji ale nie chciało mi się szukać wszystkich poprawek do AIP (na pewno nie ma w Paryżu).

    Poza Europą znalazłem jeszcze coś tam na Dalekim Wschodzie

    Na Tajwanie
    RCTP
    RWY 05 IM 75MHZ H24 250416.0N 1211249.4E 0.5W
    300M from THR 05

    RWY 23 IM 75MHZ H24 250546.6N 1211444.5E 0.5W
    300M from THR 23

    W Japonii
    RJAA
    RWY 16L - 300m(984ft)

    RJBB
    0,1 NM to RWY24L (niemal o połowę bliżej - ciekawostka)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •