Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie Przyspieszenie podczas wejścia w oś pasa


    Polecamy

    Witam,

    Pytanie z techniki pilotażu Dwa lata temu lot nieistniejącymi już liniami KDAvia (ach, jak mi się podobało to malowanie) VIE - KGD. Zniżamy w KGD normalnie, czuć że prędkość spada z każdą chwilą, samolot przechyla się - jeden zakręt, prostujemy, za chwilę drugi... i po wyjściu na prostą do pasa silniki zagrały inaczej, czuć było też, że maszyna wyraźnie przyspieszyła. I wylądowaliśmy.

    Trochę latałem, ale nigdy wcześniej ani później nie dane mi było lądować z wyraźnym (bardzo) przyspieszeniem po ustawieniu w osi pasa.

    Stąd pytanie o powód:
    - korekta jakiegoś wcześniejszego błędu?
    - czy normalna procedura w jakichś tam warunkach?

    Dodam, że w KGD dość mocno zasuwał porywisty wiatr i lało, że hej. Samolot to B737-300.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tylko wrazenie. Po wysunieciu klap i podwozia silniki musza wejsc na wieksze obroty ze wzgledu na opor, nastepuje tez zmiana kata pochylenia. Odczuwalne w kazdym samolocie, choc w kazdym inaczej.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    czuć że prędkość spada z każdą chwilą, .
    Takich rzeczy praktycznie nie da sie odczuc pasazerowi, szybkosci podczas podejscia/ladowania zmieniaja sie bardzo powoli, praktycznie niezauwazalnie. Wszystko to bym raczej zwalil na roznego rodzaju zludzenia. Pilot faktycznie moze leko korygowac swoja energie wzgledem wlasciwej sciezki podejscia modulujac moca silnikow ale te korekty glownie dotycza wysokosci i szybkosci opadania a nie samej szybkosci. No i efekt zmiennej konfiguracji (klapy) o czym pisze Behemot.

  4. #4
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Wszystko to bym raczej zwalil na roznego rodzaju zludzenia.
    Możliwe. Dzięki

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    i po wyjściu na prostą do pasa silniki zagrały inaczej, czuć było też, że maszyna wyraźnie przyspieszyła.
    Przecież mógł zwiększyć moc: korekta kątem natarcia i siłą ciągu zapewnia utrzymanie odpowiedniej siły nośnej, a więc i prędkości opadania (ścieżki schodzenia). Dwa, nie ląduje się na mocy minimalnej.

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Jeżeli za lądowanie przyjmiemy moment zetknięcia z ziemią to i owszem, ląduje się na mocy minimalnej.
    Dlatego lepszym byłoby napisanie "nie podchodzi się na mocy minimalnej".
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja miałem wrażenie że pilot dodaje ciągu, żeby zmniejszyć opadanie --> łagodniej usiąść na pasie. Silniki zagrały przy samym przyziemieniu, fakt że lądowanie (LOT EMB170) było jak w masło.

    W innych lotach (Wizz i FR) to zdażało się rzadziej a i kontakt z glebą bardziej "wyczuwalny".

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    miałem wrażenie że pilot dodaje ciągu, żeby zmniejszyć opadanie --> łagodniej usiąść na pasie. Silniki zagrały przy samym przyziemieniu
    Przed samym przyziemieniem to tak jak napisał wegi, zmniejsza się moc do minimalnej, a wytrzymanie, aby usiąść łagodnie wykonuje się przez wzrost kąta natarcia (lekkie zadarcie nosa).
    W Twoim przypadku chyba nie zauważyłeś kontaktu z ziemią, a to co usłyszałeś mogło być użyciem rewersu ciągu (by wyhamować).

  9. #9
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    W Twoim przypadku chyba nie zauważyłeś kontaktu z ziemią, a to co usłyszałeś mogło być użyciem rewersu ciągu (by wyhamować).
    No nie, tego akurat jestem pewien że było to przed kontaktem z ziemią. Rewers to inna sprawa, to było zdecydowanie "delikatniejsze"

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    jestem pewien że było to przed kontaktem z ziemią
    No cóż, może jeszcze faktycznie do przyziemienia nie było tak blisko, wtedy możliwe, że to była korekta, o której pisałem w poście #5

  11. #11
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Pewnie miał prędkość na granicy i dodał ciągu aby nie spadła poniżej wart. niebezpiecznej stąd uczucie przyśpieszenia - odjął przed przyziemieniem i przyziemił po chwili a wtedy zawrzucił rewers. Polecam FSX'a :P

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Polecam podwórko... zamiast FSXa, komputera i internetu.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Pewnie miał prędkość na granicy i dodał ciągu aby nie spadła poniżej wart. niebezpiecznej stąd uczucie przyśpieszenia -
    Jesli nawet tak to takie korekty robi sie minimalna iloscia mocy, uczucie przyspieszenia nie do odczucia dla pasazera. Duze wieksze odczucia przyspieszenia bedzie spowodowane samym menewrem wyrownania.

  14. #14
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Jesli nawet tak to takie korekty robi sie minimalna iloscia mocy, uczucie przyspieszenia nie do odczucia dla pasazera. Duze wieksze odczucia przyspieszenia bedzie spowodowane samym menewrem wyrownania.
    Bardzo to możliwe - nie było to żadne przyspieszenie wgniatające w fotel, bardziej pewnie sugestia wywołana "przygazowaniem" silników. Ale jeszcze raz podkreślę - przed przyziemieniem, na krótko (przyziemienie już bez silników) absolutnie żaden rewers.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •