Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Fuckir
    Goście

    Domyślnie Loty krajowe zapas paliwa


    Polecamy

    Wczoraj lecąc na trasie Poznań-Warszawa ATR miał problem z wylądowniem udało się przy drugim podejściu z dużymi turbulencjami i stąd pytanie jak długo samolot mógłby jeszcze być w powietrzu gdyby nadal występowały jakieś kłopoty? Miałem trochę obawy, pewnie nieuzasadnione że może skończyć się paliwo

  2. #2
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fuckir Zobacz posta
    Wczoraj lecąc na trasie Poznań-Warszawa ATR miał problem z wylądowniem udało się przy drugim podejściu z dużymi turbulencjami i stąd pytanie jak długo samolot mógłby jeszcze być w powietrzu gdyby nadal występowały jakieś kłopoty? Miałem trochę obawy, pewnie nieuzasadnione że może skończyć się paliwo
    Wczoraj to chyba raczej silne podmuchy wiatru utrudniały lądowanie.

    A wracjąc do pytania. W sieprniu leciałem z Gdańska do Warszawy i najpierw 20 minut lataliśmy w holdingu w okolicach Mszczonowa (w Warszawie szalała burza), a następnie udaliśmy się na zapasowe lotnisko do... Krakowa.

    Podsumowując: Twoje obawy są całkowicie bezpodstawne.Kapitan bierze tyle paliwa ile potrzeba na dłuższy lot, holding i dolot do zapasowego
    pasażer


  3. #3
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fuckir Zobacz posta
    Wczoraj lecąc na trasie Poznań-Warszawa ATR miał problem z wylądowniem udało się przy drugim podejściu z dużymi turbulencjami i stąd pytanie jak długo samolot mógłby jeszcze być w powietrzu gdyby nadal występowały jakieś kłopoty? Miałem trochę obawy, pewnie nieuzasadnione że może skończyć się paliwo
    Wszystko jest uregulowane dosyć szczegółowo przepisami (jeżeli chcesz, mogę wypisać). Zupełnie nie ma się co obawiać, że zabraknie paliwa nawet przy locie na lotnisko zapasowe (oczywiście, jeżeli załoga postępuję zgodnie z procedurami i nie "zastoi" się w jednym miejscu za długo).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Z tego co wiem, do samolotu jest tankowane minimum tyle paliwa, żeby starczyło na lot do lotniska docelowego, zapasowego i jeszcze 40 minut w powietrzu.

  5. #5
    Fuckir
    Goście

    Domyślnie

    Uspokoiliście mnie trochę Lubię latać ale wczoraj trochę zwątpiłem.... swoją drogą, czy ATRy zawsze tak nerwowo lądują?

  6. #6
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fuckir Zobacz posta
    Uspokoiliście mnie trochę Lubię latać ale wczoraj trochę zwątpiłem.... swoją drogą, czy ATRy zawsze tak nerwowo lądują?
    Jak są silne boczne podmuchy wiatru to niezależnie od tego czy lecisz ATR czy dużym samolotem zawsze będziesz to odczuwał... A i mogą zdarzyć się nieudane podejścia w takiej pogodzie..
    pasażer


  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Po3ta Zobacz posta
    Z tego co wiem, do samolotu jest tankowane minimum tyle paliwa, żeby starczyło na lot do lotniska docelowego, zapasowego i jeszcze 40 minut w powietrzu.
    To sa przepisowe minima, do tego wiele lini lotniczych dodaje wiecej plus kapitan zawsze moze poprosic o wiecej jesli uzna ze lot tego wymaga.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    To sa przepisowe minima
    Przepisowo w tym przypadku jest 30 minut.

  9. #9
    Fuckir
    Goście

    Domyślnie

    Gdyby nie pas wypadłbym z fotela tak rzucało

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Przepisowo w tym przypadku jest 30 minut.
    FAA w kazdym razie uzywa 45 minut dla samolotow. Podejrzewam ze w JAA jest podobnie.

    § 91.167 Fuel requirements for flight in IFR conditions
    state that:
    “No person may operate a civil aircraft in IFR conditions unless it carries
    enough fuel (considering weather reports and forecasts and weather
    conditions) to-”
    • Complete the flight to the first airport of intended landing;
    • (2) …Fly from that airport to the alternate airport [if one is required]; and
    • (3) Fly after that for 45 minutes at normal cruising speed or, for helicopters, fly
    after that for 30 minutes at normal cruising speed.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    OPS 1.255 Fuel Policy:
    (ii) For A to B Flights — An operator shall ensure that the pre-flight calculation of usable fuel required for a flight includes;
    (A) Taxi fuel — Fuel consumed before take-off, if significant; and
    (B) Trip fuel (Fuel to reach the destination); and
    (C) Reserve fuel –
    1. Contingency fuel — Fuel that is not less than 5 % of the planned trip fuel or, in the event of inflight replanning, 5 % of the trip fuel for the remainder of the flight; and
    2. Final reserve fuel — Fuel to fly for an additional period of 45 minutes (piston engines) or 30 minutes (turbine engines); and
    (D) Alternate fuel — Fuel to reach the destination alternate via the destination, if a destination alternate is required; and
    (E) Extra fuel — Fuel that the commander may require in addition to that required under subparagraphs (A)- (D) above.
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 27-08-2010 o 00:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •