Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie Piąty silnik w B747


    Polecamy

    Czy B747 są jakoś fabrycznie przystosowane do dźwigania zapasowych silników w ten sposób, czy to jakiś specjalny plugin made in Australia?

    W ogóle to zaskoczony trochę jestem, że silnika nie da się przewieźć w normalnym luku cargo, ale mnie to zdziwienie nie dziwi, bo w końcu laik jestem...

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Było gdzieś o tym. Można przewozić pod skrzydłem b 747 piąty silnik. Jest jakoś specjalnie do tego przystosowany, tylko nie pamiętam jak. Zdemontowane części lecą w ładowni. Pewnie łopaty wirnika, ale nie wiem na 100%. Do luku to nie wiem czy wejdzie. Poszukaj na YT filmików, chyba były

  3. #3
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Czy B747 są jakoś fabrycznie przystosowane do dźwigania zapasowych silników w ten sposób, czy to jakiś specjalny plugin made in Australia?
    Praktykuje się czasami takie rozwiązanie, nie jest to przeróbka Qantasa

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Są przystosowane fabrycznie - mają dodatkowy punkt kotwiczenia. Popatrz sobie zresztą, na JP czy airiners jest trochę fotografii takich pięciosilnikowych B747.
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Są przystosowane fabrycznie - mają dodatkowy punkt kotwiczenia. Popatrz sobie zresztą, na JP czy airiners jest trochę fotografii takich pięciosilnikowych B747.
    Obstawiam że wszystkie takie B744 są z silnikami RR
    no risk, no fun ;D


  6. #6
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Fajnie to wygląda A można podpiąć z drugiej strony szósty?
    Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Chyba tam już nie ma mocowania. Wątpie w możliwość podwieszenia szóstego. Bez przesady, poza tym swoje on waży i jednak jakiś opór stawia

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Tarnobrzeg/Warszawa/Biłgoraj/Rzeszów

    Domyślnie

    A jak w takiej sytuacji z piątym silnikiem ma się sprawa bocznego odchylenia od środka ciężkości? Z drugiej strony zakładany jest jakiś balast czy tej sprawy nie bierze się pod uwagę ogólnie? Taki silnik chyba trochę waży..
    30D | BG-E2 Pro | Sigma 18-50/2.8 EX DC | Canon 55-250 IS STM | Helios 58/2 MC | Auto Chinon 135/2,8 | Falcon 650-1300/8-16

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Podejrzewam, że balast w postaci dodatkowego paliwa. Ciekawe ile taki silnik waży, wie ktoś?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Jak widac na zdjeciach silnik podwiesza sie bardzo blisko kadluba co drastycznie zmniejsza asymetryczny moment sily. Tak jak napisano, mozna skompensowac ta sile roznica ilosci paliwa w obu skrzydlach jesli to jest nawet potrzebne bo jak wiemy w 747 moze nawet odpasc silnik (nawet i ten najdalszy na skrzydle) i samolot wcale nie straci rownowagi, pilot bedzie w stanie kompensowac ta asymetrycznosc. Sama waga to okolo 5-7 ton.

  11. #11
    Awatar zgrydzik

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Ale dlaczego nie mozna przewiezc go poprostu w luku?


  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Wcale nie jestem pewny czy by wszedl do luku (w wersji pasazerskiej), zwlaszcza jak dodac ewentualne obudowanie i zabezpieczenia na droge. A zorganizowanie specjalnego transportu lotniczego to czas i pieniadze.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zgrydzik Zobacz posta
    Ale dlaczego nie mozna przewiezc go poprostu w luku?
    Ponieważ silniki lotnicze przewozi się w całości na specjalnym stelażu i poprostu nie wszystkie stelaże wejda do wszystkich ładowni.

  14. #14
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Wcale nie jestem pewny czy by wszedl do luku (w wersji pasazerskiej), zwlaszcza jak dodac ewentualne obudowanie i zabezpieczenia na droge. A zorganizowanie specjalnego transportu lotniczego to czas i pieniadze.
    Nie wszedłby - często się Rusłana bierze żeby wysłać gdzieś spare... A z największymi w ogóle jest problem bo się wentylator nie mieści...

    KZ
    KZ

  15. #15
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nie wszedłby - często się Rusłana bierze żeby wysłać gdzieś spare... A z największymi w ogóle jest problem bo się wentylator nie mieści...

    KZ
    RR by nie wszedł i nie bardzo jest go też jak rozmontować aby się zmieścił. A co z GE? Z tego co gdzieś czytałem to z nimi jest łatwiej i nie wozi się ich pod skrzydłami.
    no risk, no fun ;D


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Obstawiam że wszystkie takie B744 są z silnikami RR
    Na pewno w starszych (100, 200) wozili też i inne - nie wiem, czy GE, ale na pewno stare PW.
    Eee tam, podpis ;)

  17. #17
    Awatar vipol

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    gdzieś na a.net jest zdjęcie ukazujące jak wchodzi silnik do B744 wersji kombi (nie cargo) KLMa.
    Pozdrawiam.
    Panasonic DMC-FZ38
    Znany także jako Spawacz ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •