Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 47
  1. #1
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie Gdzie jest hamulec?


    Polecamy

    Mam kilka pytań:

    1) Gdzie znajduje się rączka, przycisk (czy co to tam jest) uruchamiające hamulec (nie parkingowy) w Airbusie (w tym przypadku A320)??
    2) Który przycisk pilot naciska, przy komunikacji z kontrolą lotów (również w Airbus'ie)??

    Dorzucam garść zdjęć.

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5961125
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5831601
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5668987
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5640210
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=442373
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=406740
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=331286
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=282674

    PS. Witku, wszystkie pytania mi się nie zmieściły w tytule, więc napisałem jedno, a w opisie zamieściłem informację, iż wątek nie dotyczy tylko hamulca.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    1) Gdzie znajduje się rączka, przycisk (czy co to tam jest) uruchamiające hamulec (nie parkingowy) w Airbusie (w tym przypadku A320)??
    O ile dobrze kojarzę, to na końcach pedałów, najlepiej jak Bedrzich Ci odpowie, on lata na A320
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5944137

    To dodam zdjęcie, na którym są pedały.

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    1) Hamulce uruchamiasz wciskając pedały.
    2) PTT znajduje się na sidesticku 'pod palcem wskazującym'
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=541847

    To pewnie będzie ten czerwony przycisk. A nie ma tego PTT również na pedestal'u??

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Czerwony jest od wyłączania a/p. Czarny pod p.wskazującym jest od ptt.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    A jeszcze co do tego hamulca. Musisz nacisnąć oba na raz?

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    A jeszcze co do tego hamulca. Musisz nacisnąć oba na raz?
    Jak nie nacisniesz obu na raz to samolot moze skrecic bo lewy pedal jest na lewe kola a prawy na prawe.

  9. #9
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jak nie nacisniesz obu na raz to samolot moze skrecic bo lewy pedal jest na lewe kola a prawy na prawe.
    Acha, ja to troszkę inaczej rozmiałem. Airbus ma dwa typy pedałów: orczyk i hamulec. Teraz jasne i dziękuję.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Airbus ma dwa typy pedałów: orczyk i hamulec. Teraz jasne i dziękuję.
    Kazdy samolot ma tylko jedna pare pedalow (na pilota) ktore sluza dwum celom - kontroli pionowego steru i hamulcow. Hamulce sa u czubku pedalow.

    To pytanie ktore jak bumerang powraca co jakies 3 miesiace

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    saturn5, ja sie pogubilem. Czyli trzeba wcisnac oba pedaly do oporu aby zaskoczyly hamulce czy jakos sam czubek wcisnac?

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    saturn5, ja sie pogubilem. Czyli trzeba wcisnac oba pedaly do oporu aby zaskoczyly hamulce czy jakos sam czubek wcisnac?
    Zeby oba hamulce zadzialaly nalezy czubkami palcow nacisnac gore obu pedalow. Pedaly mozna albo przesuwac cale (ster) albo naciskac tylko na ich gore (hamulce) czubkiem stopy. Moze gdzies sa rysunki ktore tlumacza jak mechanicznie zawieszone sa pedaly - to by wytlumaczylo.

  13. #13
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A czym się kieruje samolotem na ziemi?

  14. #14
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Rączką umieszczoną w przypadku cpt po jego lewej stronie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  15. #15
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Skoro temat jest przy airbus'kach, mam pytanie o revers.
    Revers jest przy tych samych "dzwigniach" co ciag.
    Jak to działa?
    Czy piloci robia to na wyczucie, czy jest jakiś ogranicznik?

  17. #17
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Jest ograniczenie, przy 60knotach mogą uszkodzic silnik, srednio przy 70-65 wylaczaja

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Nie chodzilo mi o prędkośc, lecz o:
    Na FL300 pilot dostaje polecenie zwolnienia do takiej i takiej prędkości.
    Dzwignie na jałowy.
    Czy wtedy mozna przypadkowo właczyć revers, czy jet jakiś automatyczny ogranicznik?
    Za bład przepraszam

  19. #19
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    wtedy to zwalnia, nie hamuje ;] albo zadziera nos albo lekko wychyla hamulce aerodyn aka spojlery

  20. #20
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Jest ograniczenie, przy 60knotach mogą uszkodzic silnik, srednio przy 70-65 wylaczaja
    Czy napewno ryzyko uszkodzenia silników jest powodem wyłączania rewersu?

    A co z "powerback"?
    http://www.airliners.net/open.file/0949397/M/

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •