O ile dobrze kojarzę, to na końcach pedałów, najlepiej jak Bedrzich Ci odpowie, on lata na A320Zamieszczone przez clmisiu
Mam kilka pytań:
1) Gdzie znajduje się rączka, przycisk (czy co to tam jest) uruchamiające hamulec (nie parkingowy) w Airbusie (w tym przypadku A320)??
2) Który przycisk pilot naciska, przy komunikacji z kontrolą lotów (również w Airbus'ie)??
Dorzucam garść zdjęć.
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5961125
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5831601
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5668987
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5640210
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=442373
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=406740
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=331286
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=282674
PS. Witku, wszystkie pytania mi się nie zmieściły w tytule, więc napisałem jedno, a w opisie zamieściłem informację, iż wątek nie dotyczy tylko hamulca.
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5944137
To dodam zdjęcie, na którym są pedały.
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
1) Hamulce uruchamiasz wciskając pedały.
2) PTT znajduje się na sidesticku 'pod palcem wskazującym'
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=541847
To pewnie będzie ten czerwony przycisk. A nie ma tego PTT również na pedestal'u??
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Czerwony jest od wyłączania a/p. Czarny pod p.wskazującym jest od ptt.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A jeszcze co do tego hamulca. Musisz nacisnąć oba na raz?
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Jak nie nacisniesz obu na raz to samolot moze skrecic bo lewy pedal jest na lewe kola a prawy na prawe.Zamieszczone przez clmisiu
Acha, ja to troszkę inaczej rozmiałem. Airbus ma dwa typy pedałów: orczyk i hamulec. Teraz jasne i dziękuję.Zamieszczone przez saturn5
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Kazdy samolot ma tylko jedna pare pedalow (na pilota) ktore sluza dwum celom - kontroli pionowego steru i hamulcow. Hamulce sa u czubku pedalow.Zamieszczone przez clmisiu
To pytanie ktore jak bumerang powraca co jakies 3 miesiace
saturn5, ja sie pogubilem. Czyli trzeba wcisnac oba pedaly do oporu aby zaskoczyly hamulce czy jakos sam czubek wcisnac?
Zeby oba hamulce zadzialaly nalezy czubkami palcow nacisnac gore obu pedalow. Pedaly mozna albo przesuwac cale (ster) albo naciskac tylko na ich gore (hamulce) czubkiem stopy. Moze gdzies sa rysunki ktore tlumacza jak mechanicznie zawieszone sa pedaly - to by wytlumaczylo.Zamieszczone przez kondziu
Rączką umieszczoną w przypadku cpt po jego lewej stronie.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Sterownicą
Numer 1 na obrazku:
http://img181.imageshack.us/my.php?i...pg75698bg8.jpg
Skoro temat jest przy airbus'kach, mam pytanie o revers.
Revers jest przy tych samych "dzwigniach" co ciag.
Jak to działa?
Czy piloci robia to na wyczucie, czy jest jakiś ogranicznik?
Nie chodzilo mi o prędkośc, lecz o:
Na FL300 pilot dostaje polecenie zwolnienia do takiej i takiej prędkości.
Dzwignie na jałowy.
Czy wtedy mozna przypadkowo właczyć revers, czy jet jakiś automatyczny ogranicznik?
Za bład przepraszam
Czy napewno ryzyko uszkodzenia silników jest powodem wyłączania rewersu?Zamieszczone przez S.W.A.T
A co z "powerback"?
http://www.airliners.net/open.file/0949397/M/
Zakładki