Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree4Likes

Wątek: Krótki sygnał dzwiękowy po starcie samolotu Airbus A320

  1. #1
    mateo_poznan
    Goście

    Domyślnie Krótki sygnał dzwiękowy po starcie samolotu Airbus A320


    Polecamy

    Witam
    Chwilę po starcie samolotu słychać krótki sygnał dźwiękowy, krótko przed lądowaniem jest identyczny sygnał.
    Leciałem już 3 razy Wizzairem i za każdym razem jest ten sygnał, ciekawi mnie co to takiego? -przekroczenie jakiejś wysokości czy co?

    przykład: 36 sekunda
    http://www.youtube.com/watch?v=gjH1AxBG_zk

  2. #2
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    Brzmi jak "Zapiąć pasy" albo "Zakaz Palenie"

  3. #3
    mateo_poznan
    Goście

    Domyślnie

    Sygnalizacja zakaz palenia świeci się cały czas. A zapiąć/odpiąć pasy jest wyłączana/włączana później

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wyłączenie, włączenie oświetlenia wyjść awaryjnych.

  5. #5
    mateo_poznan
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Wyłączenie, włączenie oświetlenia wyjść awaryjnych.
    Dzięki, następnym razem zwrócę na to uwagę

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Sygnał w 36 sec to automat, informujący o zamknięciu/otwarciu się klap podwozia. Innymi słowami słyszałeś go po starcie bo schowano podwozie, a przed lądowaniem je wypuszczono. Informacja głównie dla cabin crew.

  7. #7
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Witam,

    Nurtuje mnie pytanie, po co crew wiedza o wysuniętym/schowanym podwoziu?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    Nurtuje mnie pytanie, po co crew wiedza o wysuniętym/schowanym podwoziu?
    CC to część załogi samolotu, myślę, że dobrze żeby personel wiedział jak najwięcej co się dzieje, bo w przypadku sytuacji awaryjnej tych kilka sekund jest do wtedy przodu.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    CC (zwłaszcza na krótkich odcinkach) gonią po kabinie, aż do samego końca przed lądowaniem, dlatego dość ważne jest żeby wiedzieli, że za 5 min samolot przyziemi. Do tego sygnału (lub zaraz po nim) muszą zgłosić gotowość kabiny i pax'ow kapitanowi bo bez tego nie będą mogli siadać.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    CC (zwłaszcza na krótkich odcinkach) gonią po kabinie, aż do samego końca przed lądowaniem, dlatego dość ważne jest żeby wiedzieli, że za 5 min samolot przyziemi. Do tego sygnału (lub zaraz po nim) muszą zgłosić gotowość kabiny i pax'ow kapitanowi bo bez tego nie będą mogli siadać.
    Z ciekawości zapytam, która linia ma taką procedurę, że wypuszczenie podwozia lub sygnał dzwiękowy do którego nawiązujesz, jest sygnałem dla personelu pokładowego do zgłoszenia kabiny gotowej do lądowania?

  11. #11
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Ta informacja dźwiekowa pojawia się też w innych samolotach typu Arbuz/Benek?

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Co zatem oznacza ten sygnał krótko po starcie?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przecież było mówione że oznacza chowanie podwozia.

  14. #14
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    A czy nie jest tez tak, ze po tym sygnale cc odpina pasy i zaczyna chodzic po samolocie? Jesli nie, to jaki jest sygnal dla cc, ze moga wstac z jump seatow?

  15. #15
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    To jest od sygnalizacji "no smoking". A320 zaprojektowano jeszcze w czasach jak mozna było palić na pokładzie. Jeśli przełącznik od sygnalizacji był w pozycji 'auto', to po schowaniu podwozia sygnalizacja gasła i był ten sygnał. W tej chwili chyba we wszystkich samolotach sygnalizacja 'no smoking' swieci się na stałe, mimo ze przełącznik w kokpicie nadal ustawia sie w pozycje 'auto', ale sygnał pozostał. Czemu Airbus tego nie zmienił? Nie mam pojęcia... Na pewno natomiast nie jest to żadna sygnalizacja dla CC. Stewy w większości znanych mi linii i tak siedzą zapięte po stracie conajmniej do FL100...
    frik, GoldenDave and michastrain like this.

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    A czy nie jest tez tak, ze po tym sygnale cc odpina pasy i zaczyna chodzic po samolocie? Jesli nie, to jaki jest sygnal dla cc, ze moga wstac z jump seatow?
    Jest taki sygnal, ale jest on znacznie wyzej. I wtedy faktycznie personel pokladowy zaczyna chodzic pomimo swiecenia sie "zapiac pasy".

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Była już o tym mowa niedawno wszystko zależy od typu samolotu i linii lotniczej (w airbusach Air France i np. Wizz jest już teochę inaczej)
    Pierwsze "bom" po starcie

    W Wizz pierwszy "dong" słychać zaraz po starcie, oznacza to schowanie podwozia i gasną światła "exit" na kabinie. Drugi pojedynczy "dong" słychać przy rozpięciu sygnalizacji zapiać pasy. Wtedy CC zwykle już wstaje i robi swoje obowiązki, paxy też mogą już sobie pasy rozpiąć


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    W tej chwili chyba we wszystkich samolotach sygnalizacja 'no smoking' swieci się na stałe
    No wlasnie mnie zastanawialo, dlaczego (przynajmniej w najnowszych samolotach) wciaz to jest jako "swiatelko" a nie jako stała naklejka. Pewnie dioda LED (czy co to tam) duzo nie wazy, ale jakby pomnozyc przez (stale rosnącą) liczbe foteli w kabinie...

    Ciekawe jak to wyglada np. w A350 lub w CS.

  19. #19
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Może uznano, że światełko bardziej przyciąga uwagę niż naklejka?

    Jeszcze jednym z powodów dla którego zostawiono to po staremu może być to, że przełącznik "no smoking" kontroluje jeszcze ładowanie baterii oświetlenia awaryjnego kabiny pasażerskiej (nie wiem czemu tak jest - 'Airbus Logic' bywa pokrętne). Być może modyfikacja pociągałaby za sobą konieczność ingerencji w system oświetlenia awaryjnego, a to już trochę grubszy temat i ktoś uznał, ze się nie opłaca?

    W nowszych egzemplarzach A333 mamy jeszcze przełącznik "no portable electronic devices" - chyba jest bardziej na czasie
    Adik_s likes this.

  20. #20
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Juz jakis czas temu w KLM cos takiego widzialem.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •