Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 60
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie Dlaczego samoloty nie są budowane z tych samych


    Polecamy

    Witam,
    może ktoś z Was zna odpowiedź na to pytanie.
    Dlaczego samoloty nie są budowane z tych samych materiałów co czarne skrzynki ?

    Przecież po katastrofie są one "całe" tak jak bolidy F1 po wypadku.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  2. #2
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pewnie dlatego, ze muszą latać....

    pzdr,
    Paweł.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Po pierwsze z czego zbudowane sa czarne skrzynki. Z tytanu? Nie dosc ze to bardzo drogi material ale ciezszy od aluminium.

    Po drugie - wiele skrzynek wychodzi z wypadkow calkiem zdezelowanych (zewnetrznie) ale ciagle z nich mozesz uzyskac informacje.

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Po trzecie wcale nie poprawiłoby to znacznie bezpieczeńśtwa.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Musialyby pewnie miec duzo wiecej mocy aby uniesc ten kadlub.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Właściwe pytanie brzmi: dlaczego ludzie nie są zbudowani z tych samych materiałów co czarne skrzynki?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Samolot nawet jeśli byłby zbudowany z materiału mogącego przetrzymać uderzenie o ziemię sądzę, że pasażerowie i tak by tego uderzenia nie przetrzymali, siła bezwładności i tak by zrobiła swoje
    Pozdrawiam

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Zastanawiam się czy materiał, z którego jest wykonany bolid F1 mógłby być przydatny to budowy samolotu. Mowa tu o włóknie węglowym przeplatanym aluminium o strukturze plastra miodu i kolejnej warstwie włókna węglowego. Tam stosuje się do 12 warstw takiego materiału mającego 3,5mm.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A koszta?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Tego nie znam.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No właśnie bolidy sa mniejsze niż samoloty


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    No i jak z odpornoscia na niska temp?

  13. #13
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No właśnie - koszty. Można toczyć długą dyskusję na temat poprawy bezpieczeństwa w samolotach. Np. choćby pomysł ze spadochronami. Nie dałoby sie popracowac nad takimi, które automatycznie otwierają się na wysokości gdzie jest odpowiednia ilość tlenu, specjalne luki otwieraja sie i ludzie podobnie jak piloci w mysliwcach sa katapultowani z fotelami? Albo choćby popracować nad nowymi, bardziej wytrzymałymi fotelami? Albo futurystyczny pomysł na wielkie poduszki, które amortyzowałyby uderzenie samolotu o ziemię? Albo wzmocnienie kabiny pasażerskiej? Pomysłów jest nieskończenie wiele, ale w dzisiejszym świecie liczą się tylko pieniądze i ciągła rywalizacja o klienta. Jest wiele pomysłów na to jak ograniczyć zużycie paliwa, jak przewieźć największą ilość ludzi za jednym razem. Nigdy nie zapomnę odcinka katastrof w przestworzach gdzie samolot AA został zmuszony do pokonania bardzo groźnych burz, które otoczyły samolot z dwóch stron. Piloci działali pod presją, nie mogli odwołac lotu (przeciez kazda minuta która spedzi samolot na ziemi to stracone pieniadze) Cały problem polegał na tym, że liczyły się wyniki, jak największa wydajność, szybkość. Nikt nie myślał o bezpieczeństwie. O tym mysli sie wtedy, kiedy wyjmuje sie zniszczone skrzynki z wraku samolotu.

    Wiec o czym my mówimy. Najpierw musi zmienić się podejście do wielu spraw i muszą się zmienić ludzie. A także hierarchia wartości, takich jak bezpieczeństwo. Ale czy to sie zmieni? Chyba nie. Pieniadze zawsze beda najwazniejsze :/

    Btw, mam pytanie. Zawsze mnie intrygowała jedna sprawa. Byc moze jest błaha i oczywista, ale interesuje mnie kwestia działania czarnych skrzynek. Czy informacje sa spisywane za każdym razem? z każdym lotem? czy opcja spisywania różnych paramatrów i rozmow pilotów włącza się automatycznie gdy zostanie odkryty jakis problem? czy czarne skrzynki sie wymienia, np. wymienia sie tasmy, płyty?

    Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź na to bardzo nurtujące mnie pytanie :P

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Hmm no właśnie przecież samoloty mogłyby zrzucac paliwo podczas spadania by się nie palić Kwestia wynalezienia odpowiednich spustów które uruchamiałyby się tylko w żądanym momencie


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Weronika1989
    Cały problem polegał na tym, że liczyły się wyniki, jak największa wydajność, szybkość. Nikt nie myślał o bezpieczeństwie. O tym mysli sie wtedy, kiedy wyjmuje sie zniszczone skrzynki z wraku samolotu.
    Mylisz się, główną zasadą w lotnictwie jest "safety first".
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez Weronika1989
    Cały problem polegał na tym, że liczyły się wyniki, jak największa wydajność, szybkość. Nikt nie myślał o bezpieczeństwie. O tym mysli sie wtedy, kiedy wyjmuje sie zniszczone skrzynki z wraku samolotu.
    Mylisz się, główną zasadą w lotnictwie jest "safety first".
    I tak i nie. Być może myślą projektantów jest safety first, ale niekoniecznie już eksploatatorów danych samolotów.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Myślę o personelu lotniczym.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja jednak myślę, że w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo (fakt, projektanci na pewno stawiaja na safety) schodzi na dalszy plan. W dobie ciągłej walki o klienta i o jak najwieksze zyski liczy sie glownie myslenie o tym jak najbardziej eksploatowac samoloty, pilotów aby zyskac jak najwiecej przy jak najmniejszych nakladach. Taka jest prawda niestety. (oczywiscie nie mozemy generalizowac, ale taki precedens istnieje, szczególnie jak pojawiły sie low-cost'y)

    taka jest moja opinia

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No to czekam na przykłady. Dla mnie Ryanair jest linią najbardziej dbającą o bezpieczeństwo.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    na przyklad nie istniejący już helios airways

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •