Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Jak działają wycieraczki w B747?


    Polecamy

    Jak w temacie.
    Ciekawi mnie to, że są one poza szybą, więc nie niszczą się w ten sposób? Pytanie może i banalne, ale zawsze mnie to ciekawi.
    http://www.airliners.net/open.file/1223533/L/
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wycieraczki jak wycieraczki - maja pewnie czesc gumowa (lub podobny material) ktora trzeba wymieniac (jak w twoim aucie). Oprocz tego oczywiscie musza zniesc duze szybkosci wiec troche inzynieri w to napewno poszlo.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    http://www.airliners.net/open.file/0968767/L/

    Drugie pytanie-czy te wycieraczki to zwykła guma? Przecież tam wysoko jest zimno a guma chyba nie lubi niskich temperatur.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Guma chyba glownie nie lubi wysokich temperatur - zaczyna sie kruszyc.
    Pewnie to jest jakas specjalna guma .. mozesz byc pewny.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Ale dlaczego nie są umieszczone na szybie, tylko kilka cm poniżej co napewno szybko niszczy gumy
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Btw dziwne, że nie mają płynu do mycia szyb, czy chociażby wody we wtryskiwaczach, tylko trzeba się tak męczyć z butelką
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcino
    tylko kilka cm poniżej co napewno szybko niszczy gumy
    nie widze zwiazku z tym polozeniem a niszczeniem gumy ...

  8. #8
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Hmmm... wycieraczki jak wycieraczki... góra, dół, góra dół...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Marcino
    tylko kilka cm poniżej co napewno szybko niszczy gumy
    nie widze zwiazku z tym polozeniem a niszczeniem gumy ...
    Przecież tam są nity, więc wydaje mi się, że jesli taka wycieraczke (guma) kilka razy potrze o taki nit, to poprostu jest bezuzyteczna, bo nie będzie zbierała wody...
    No chyba, że jest to powierzchnia bardzo gładka, więc to położenie jest ok.
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jakbys palcami pojechal po tej powierzchni to bys zadnego nitu nie poczul - sa super rowne z powierzchnia - tak wygladaja wszystkie nity w nowoczesnym lotnictwie.
    Wycieraczka "wychodzi" z "zatrzask"u ktory widoczny jest na zdjeciu i jak zaczyna swoj cykl pracy to nie schodzi z szyby ....

  11. #11
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Co z tego, że tam są nity? Podejrzewam, że to tak jak w niektórych samochodach zza oceanu, wycieraczki w stanie spoczynku są nieco uniesione nad powierzchnię szyby (tutaj blachy poszycia). Guma nie przylega, nie deformuje się, nie ma nacisku, więc jest trwalsza. Jeśli chodzi o kruszenie gumy to zróciłbym uwagę na opony takiego B737, które podróżują "na zewnątrz" i również narażone są na zmiany temperatur, jednak nie pękają przy lądowaniu. Poza tym w temp. -50st.C i przy prędkości 0.80 macha nie używa się wycieraczek..

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jakbys palcami pojechal po tej powierzchni to bys zadnego nitu nie poczul - sa super rowne z powierzchnia - tak wygladaja wszystkie nity w nowoczesnym lotnictwie.
    Wycieraczka "wychodzi" z "zatrzask"u ktory widoczny jest na zdjeciu i jak zaczyna swoj cykl pracy to nie schodzi z szyby ....
    I wszystko jasne, dzięki
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  13. #13
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Taka tylko wątpliwość, czy rama szyby jest przynitowana, czy może przykręcona..
    http://www.airliners.net/open.file/0861024/L/

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    masz racje, nit to w tym wypadku raczej zla nazwa.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Odnośnie nitów to przypomina mi się sprawa lotu BA co kapitan leciał za oknem przez spory czas (katastrofa w przestworzach), to chyba jednak są śruby - przynajmniej wokół okna.

    P.S. Fajna pani Pilot.

  16. #16
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Śruby śruby pamiętam mechanik był zmęczony i nie chciało mu się sprawdzać w manualu jakie maja byc srubki do okien i dobrał na oko numer mniejsze


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Śruby śruby pamiętam mechanik był zmęczony i nie chciało mu się sprawdzać w manualu jakie maja byc srubki do okien i dobrał na oko numer mniejsze
    Mniejsze już były i trzymały się przez 4 lata, on założył takie same "siódemki", a miały być "ósemki".
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  18. #18
    Awatar markos

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Mińsk Maz / EPWA

    Domyślnie

    Apropos gumy: to zapewne specjalna mieszanka gumy, kałczuku i innych materiałów z dodatkiem grafitu, która nie boi się niskich temp.
    opony samochodowe też nie boją się niskich temperatur, co prawda w zimę raczej nie zdarze się - 60 stopni C jak na 30 000 f, ale - 30 występuje czesto i opony jakoś to znoszą

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez markos
    ...co prawda w zimę raczej nie zdarze się - 60 stopni C jak na 30 000 f...

  20. #20
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeszcze jedna uwaga może trochę wyjaśniająca sytuację. Te wycieraczki pracują na małych prędkościach i na ziemi, a poza tym szyba takich samolotów jest cały czas podgrzewana, żeby ani od zew czy wew nic nie zasłaniało widoczności i dlatego wycieraczki są poza szybą w stanie spoczynku.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •