Pewnie dlatego, że wymagania certyfikacyjne i dopuszczające są dla samolotów cargo mniejsze=tańsze niż dla paxowych. W skrócie - przechodzenie badań technicznych jest łatwiejsze (
Nic z bezpieczenstwem ani z certyfikacja nie ma wspolnego.
Na wozeniu cargo masz wieksze przebicie finansowe, to znaczy mozesz byc w stanie zarobic nawet nie posiadajac najnowszych silnikow, itp. Dlatego stary powiedzmy MD-11 ktory by byl trudny w utrzymaniu w wozeniu pasazerow moze ciagle swietnie prosperowac wozac cargo.
No to drążąc dalej: Dlaczego wymagania certyfikacyjne i dopuszczające są dla samolotów cargo mniejsze=tańsze niż dla paxowych?
Pasazer to z natury bardzo wybredna istota, podatna na rozne mody, gusty, sprobuj naprzyklad zalozyc dzis linie lotnicza oparta na 727. A ladunek tulipanow lub maszyn nie wybredza jakim samolotem leci. Ktos wozil niedawno bydlo w 707, napewno uzywanie nowych samolotow do takiego celu nie byloby zbyt rozsadne
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-09-2010 o 20:08
W przypadku cargo latwiej operowac z lotnisk oddalonych od miast, o mniejszych restrykcjach halasowych.
A jak to jest z pilotami cargo?
Są to piloci przysłowiowo "drugiej kategorii" czy też lepiej opłacani ze względu na charakter swojej pracy (stary sprzęt, możliwość awarii)?
Są to piloci tacy sami, jak piloci pasażerscy i nie ma powodu, dla którego mieliby być gorzej opłacani.
Ludzie w afryce latają 60-letnimi DC-3 a tu ludzie na 20-letnie 747 mówią, że stary... dopóki nie dopadnie go zmęczenie materiału, to może latać.
Linie cargo mają takie same przepisy co do stanu technicznego samolotów jak pasażerskie.
Pozdrawiam, Pluxe
Ciekawe zestawienie miesiecznych zarobkow w paru amerykanskich liniach lotniczych, jest to pensja kapitana z 12-letnim stażem w danej lini. Liczby z 2010:
American 777 - $12,352 ~ Continental 777 - $14,688 ~ Delta 777 - $14,040 ~ Fed EX wide body $14,874 ~ Northwest 747 - $14,586 ~ Southwest 737 - $14,196 ~ United 747 - $11,570 ~ US Airways A330 $11,520 ~ UPS (all a/c) $15,390
Ostatnio edytowane przez Raffij ; 20-09-2010 o 22:36 Powód: ort
A czemu przerabiają na CARGO a pewnie i temu,że po tylu latach nie produkują podzespołów wyposażenia wnętrza.Widząc naszego GC starość go już dopadła,wszelkie plastiki,osłonki zaczyna gubić i nie ważne jak bardzo się o to dba aby wszystko było dobrze,starość i ceny zamawianych części.
Przykład roleta przeciwsłoneczna na okno ewakuacyjne - czas oczekiwania 6 miesięcy cena nieważne - a i tak przyszła i nie pasowała ;/ 80 tyś godzin nalotu robi swoje,tysiące ludzi różnych charakterów również.
Sądzę że liniom cargo bardziej się opłaca kupić starszy i dużo tańszy samolot a później zarabiać trochę mniej ze względu na większe zużycie paliwa. Gdyby tak nie było na pewno UPS kupowałby nowe 747 (chociaż np Lufthansa Cargo kupuje 747-8, ale może im zależy na prestiżu).
kirek: czy takiej rolety nie da się dorobić z czegoś innego, to chyba nie jest certyfikowana część? Nie ma żadnych firm które robią części zastępcze identyczne z oryginalnymi tak jak w przemyśle motoryzacyjnym?
Kupuje tez nowe. UPS ma cala game samolotow w tym sporo samolotow ktore zostaly kupione nowiutkie w wersji cargo. Naprzyklad w ciagu ostatnich 4 lat UPS odebral okolo 7 nowiutkich 747-400 w wersji cargo. Srednia wieku samolotu we flocie UPS to okolo 13 lat a wiec jest to lepiej niz w wielu duzych lini lotniczych. Nie nalezy wpadac w przesade i myslec kategoriami ze albo tylko nowe albo tylko stare. Jak ma sie flote zlozona z blisko 220 samolotow to nalezy sie spodziewac ze stosowali bardzo rozne metody budowania tej floty.
Rzeczywiście trochę zbyt stereotypowo pomyślałem. 13 lat to niezły wynik, szczególnie biorąc pod uwagę że mają aż tyle samolotów
Myślę, że tu ukrywa się prawda. W wypadku pasażerskich maszyn jest ciagła konkurencja cenami, która wymusza szybką rotację maszyn, samoloty powinny stać 40min i wracać. W wypadku Cargo rzadko zdarza się aż tak szybki rozładunek, stąd samolot tańszy na wejściu i zużywający więcej paliwa w locie z uwagi na krótsze czasy w powietrzu a dłuższe na ziemi (rozładunek, załadunek) może być bardziej opłacalny.
Pozdrawiam, Adam
Zakładki