Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Dlaczego stare samoloty pasażerskie przerabiane są na cargo?


    Polecamy

    Pytanie jak w temacie? Mniej latają, czy co? Że mniej bezpieczne? Przecież nimi też latają ludzie (piloci) - chyba nie kamikaze?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pewnie dlatego, że wymagania certyfikacyjne i dopuszczające są dla samolotów cargo mniejsze=tańsze niż dla paxowych. W skrócie - przechodzenie badań technicznych jest łatwiejsze (

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nic z bezpieczenstwem ani z certyfikacja nie ma wspolnego.
    Na wozeniu cargo masz wieksze przebicie finansowe, to znaczy mozesz byc w stanie zarobic nawet nie posiadajac najnowszych silnikow, itp. Dlatego stary powiedzmy MD-11 ktory by byl trudny w utrzymaniu w wozeniu pasazerow moze ciagle swietnie prosperowac wozac cargo.

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    No to drążąc dalej: Dlaczego wymagania certyfikacyjne i dopuszczające są dla samolotów cargo mniejsze=tańsze niż dla paxowych?

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    No to drążąc dalej: Dlaczego wymagania certyfikacyjne i dopuszczające są dla samolotów cargo mniejsze=tańsze niż dla paxowych?
    Wedlug mnie to nie tylko jest nonsens, nie ma tez zadnego zwiazku z pierwszym pytaniem.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Pasazer to z natury bardzo wybredna istota, podatna na rozne mody, gusty, sprobuj naprzyklad zalozyc dzis linie lotnicza oparta na 727. A ladunek tulipanow lub maszyn nie wybredza jakim samolotem leci. Ktos wozil niedawno bydlo w 707, napewno uzywanie nowych samolotow do takiego celu nie byloby zbyt rozsadne
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-09-2010 o 20:08

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    W przypadku cargo latwiej operowac z lotnisk oddalonych od miast, o mniejszych restrykcjach halasowych.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    A jak to jest z pilotami cargo?
    Są to piloci przysłowiowo "drugiej kategorii" czy też lepiej opłacani ze względu na charakter swojej pracy (stary sprzęt, możliwość awarii)?

  9. #9
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    Są to piloci przysłowiowo "drugiej kategorii" czy też lepiej opłacani ze względu na charakter swojej pracy (stary sprzęt, możliwość awarii)?
    Są to piloci tacy sami, jak piloci pasażerscy i nie ma powodu, dla którego mieliby być gorzej opłacani.
    Ludzie w afryce latają 60-letnimi DC-3 a tu ludzie na 20-letnie 747 mówią, że stary... dopóki nie dopadnie go zmęczenie materiału, to może latać.
    Linie cargo mają takie same przepisy co do stanu technicznego samolotów jak pasażerskie.
    Pozdrawiam, Pluxe

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    A jak to jest z pilotami cargo?
    Są to piloci przysłowiowo "drugiej kategorii" czy też lepiej opłacani ze względu na charakter swojej pracy (stary sprzęt, możliwość awarii)?
    Napewno nie drugiej kategorii. Sa bardzo dobrze platni, zwykle wiecej niz w liniach pasazerskich. Dostac sie do takiego UPS lub Fedex to dla wielu pilotow marzenie jesli chodzi o zarobki, sprzet wcale nie jest stary, jedyna wada to ze glownie latasz noca.

  11. #11
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Napewno nie drugiej kategorii.
    Kiedyś w Marriot'cie wymeldowywała się załoga UPS - kapitan miał zdecydowanie bliżej do emerytury niż do szkoły... a w lotnictwie wiek akurat jest w cenie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta

    Dostac sie do takiego UPS lub Fedex to dla wielu pilotow marzenie
    No tak, tulipany i maszyny nie drą paszczy że coś trzeszczy i on się boi

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ciekawe zestawienie miesiecznych zarobkow w paru amerykanskich liniach lotniczych, jest to pensja kapitana z 12-letnim stażem w danej lini. Liczby z 2010:

    American 777 - $12,352 ~ Continental 777 - $14,688 ~ Delta 777 - $14,040 ~ Fed EX wide body $14,874 ~ Northwest 747 - $14,586 ~ Southwest 737 - $14,196 ~ United 747 - $11,570 ~ US Airways A330 $11,520 ~ UPS (all a/c) $15,390
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 20-09-2010 o 22:36 Powód: ort

  13. #13
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Napewno nie drugiej kategorii. Sa bardzo dobrze platni, zwykle wiecej niz w liniach pasazerskich. Dostac sie do takiego UPS lub Fedex to dla wielu pilotow marzenie jesli chodzi o zarobki, sprzet wcale nie jest stary, jedyna wada to ze glownie latasz noca.
    Dodać można większą stabilność rynku (a więc i zatrudnienia) oraz więcej wolnego w miesiącach letnich.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    A czemu przerabiają na CARGO a pewnie i temu,że po tylu latach nie produkują podzespołów wyposażenia wnętrza.Widząc naszego GC starość go już dopadła,wszelkie plastiki,osłonki zaczyna gubić i nie ważne jak bardzo się o to dba aby wszystko było dobrze,starość i ceny zamawianych części.

    Przykład roleta przeciwsłoneczna na okno ewakuacyjne - czas oczekiwania 6 miesięcy cena nieważne - a i tak przyszła i nie pasowała ;/ 80 tyś godzin nalotu robi swoje,tysiące ludzi różnych charakterów również.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Sądzę że liniom cargo bardziej się opłaca kupić starszy i dużo tańszy samolot a później zarabiać trochę mniej ze względu na większe zużycie paliwa. Gdyby tak nie było na pewno UPS kupowałby nowe 747 (chociaż np Lufthansa Cargo kupuje 747-8, ale może im zależy na prestiżu).

    kirek: czy takiej rolety nie da się dorobić z czegoś innego, to chyba nie jest certyfikowana część? Nie ma żadnych firm które robią części zastępcze identyczne z oryginalnymi tak jak w przemyśle motoryzacyjnym?

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Gdyby tak nie było na pewno UPS kupowałby nowe 747
    Kupuje tez nowe. UPS ma cala game samolotow w tym sporo samolotow ktore zostaly kupione nowiutkie w wersji cargo. Naprzyklad w ciagu ostatnich 4 lat UPS odebral okolo 7 nowiutkich 747-400 w wersji cargo. Srednia wieku samolotu we flocie UPS to okolo 13 lat a wiec jest to lepiej niz w wielu duzych lini lotniczych. Nie nalezy wpadac w przesade i myslec kategoriami ze albo tylko nowe albo tylko stare. Jak ma sie flote zlozona z blisko 220 samolotow to nalezy sie spodziewac ze stosowali bardzo rozne metody budowania tej floty.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rzeczywiście trochę zbyt stereotypowo pomyślałem. 13 lat to niezły wynik, szczególnie biorąc pod uwagę że mają aż tyle samolotów

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Sądzę że liniom cargo bardziej się opłaca kupić starszy i dużo tańszy samolot a później zarabiać trochę mniej ze względu na większe zużycie paliwa. Gdyby tak nie było na pewno UPS kupowałby nowe 747 (chociaż np Lufthansa Cargo kupuje 747-8, ale może im zależy na prestiżu).
    Myślę, że tu ukrywa się prawda. W wypadku pasażerskich maszyn jest ciagła konkurencja cenami, która wymusza szybką rotację maszyn, samoloty powinny stać 40min i wracać. W wypadku Cargo rzadko zdarza się aż tak szybki rozładunek, stąd samolot tańszy na wejściu i zużywający więcej paliwa w locie z uwagi na krótsze czasy w powietrzu a dłuższe na ziemi (rozładunek, załadunek) może być bardziej opłacalny.

    Pozdrawiam, Adam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •