Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Żywiec/Beskidy

    Domyślnie Opłaty przy lądowaniu awaryjnym


    Polecamy

    Jak wyglądają kwestie oplat ponoszonych przez linie lotnicze przy lądowaniu awaryjnym spowodowowanym stanem zdrowia pasażera czy usterką samolotu?
    Pozdrawiam, Sikora

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    To wszystko oczywiscie kosztuje linie, slono. Oplaty lotniskowe, dodatkowe paliwo, dodatkowe zuzycie samolotu (ladowanie, start), samolot opozniony w rozkladzie, itp.
    Niedawno kapitan 777 lini AA podal przyklad na jednym znanym forum lotniczym jak musieli ladowac przymusowo w Shannon aby wysadzic dwoch rozrabiajacych pasazerow. Sad irlandzki ostatecznie kazal im zwrocic koszty tej operacji - $24000.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wysadzenie dwóch pijaczków to nie lądowanie awaryjne, za awaryjne raczej nie kasują.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Wysadzenie dwóch pijaczków to nie lądowanie awaryjne, za awaryjne raczej nie kasują.
    A niby dlaczego nie? Port, czy handler jest tak samo zaangażowany i po wszystkim wystawia fakturkę.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Awaryjne czy nie co to ma do rzeczy - koszty sa podobne (lub nawet wieksze przy usterkach) a o ile rozumiem pytanie bylo o skale kosztow.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No właśnie to jest jakiś odwieczny problem, załogi odwlekają zgłaszanie sytuacji podbramkowych bo (zapewne) obawiają się, że ktoś ich obciąży. My (ANSP) nie obciążamy o ile mi wiadomo, porty - nie wiem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator Zobacz posta
    A niby dlaczego nie? Port, czy handler jest tak samo zaangażowany i po wszystkim wystawia fakturkę.
    Obawiam się że możesz nie do końca mieć rację. Z reguły lotniska nie kasują opłat za lądowanie, jeżeli jest ono nieplanowane, a spowodowane awarią mechaniczną, lub jest to lądowanie z przyczyn medycznych.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Podepnę się w pewien sposób - jak wygląda kwestia opłat w wypadku przekierowania samolotu: np. mgła w Balicach, więc ląduje w Pyrzowicach. I wtedy co - linia lotnicza rozlicza się z Pyrzowicami, a nie płaci Balicom; Balice rozliczają się z Pyrzowicami, a linia i tak płaci Balicom?

  9. #9
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Podepnę się w pewien sposób - jak wygląda kwestia opłat w wypadku przekierowania samolotu: np. mgła w Balicach, więc ląduje w Pyrzowicach. I wtedy co - linia lotnicza rozlicza się z Pyrzowicami, a nie płaci Balicom; Balice rozliczają się z Pyrzowicami, a linia i tak płaci Balicom?
    Ciekawa kwestia - no właśnie jak z tym jest?

  10. #10
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Wysadzenie dwóch pijaczków to nie lądowanie awaryjne, za awaryjne raczej nie kasują.
    Gdyby kasowały to nikt by awaryjnie w Warszawie nie lądował.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Gdyby kasowały to nikt by awaryjnie w Warszawie nie lądował.
    Tak Awerik. Masz rację. Piloci mając w perspektywie awaryjne lądowanie w pierwszej kolejności wyciągneliby taryfikator opłat, gdyby takie lądowanie było odpłatne. Gratuluję.

  12. #12
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    To jest płatne czy nie? Nie chce mi się wierzyć aby nieplanowane lądowanie było całkowicie za free 0zł

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Proszę uprzejmie przykładzik: http://www.calgaryairport.com/data//...nuary_2010.pdf
    Nie znam praktyk wszystkich lotnisk, dlatego nie napisałem jednoznacznie że jest płatne, czy bezpłatne.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    W WAW też bezpłatne.
    http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/bi...tniskowe-skrot
    Na dole, podtytuł odstępstwa.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 23-09-2010 o 21:18 Powód: ort.

  15. #15
    Awatar smuti

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lubin (EPLU)

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co wiem to generalnie statki powietrzne wykonujące loty ratownicze, związane z obronnością państwa lub zgłaszające sytuację awaryjną są zwolnione ze wszystkich opłat lotniskowych.
    Pozdrawiam,
    Smuti


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •