Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Jak się lata A330 ?


    Polecamy

    Jak większość z Was wie, bedrzich od kilku tygodni lata na A330. Pomyślałem, że wszyscy jesteśmy ciekawi jak się lata. Jestem w prawdzie sumiennym czytaczem blogu, ale tam są informacje bardzie...hmmm...krajoznawcze, a ja mam kilka pytań lotniczych. A zatem:

    Piotrze,

    1. Czy to prawda, że różnica wielkości ma znaczenie tylko na ziemi, bo w powietrzu to jeden...?
    2. Czy latanie na longhulach nie jest... nudne.? A w każdym razie bardziej monotonne niż na krótkich odcinkach
    3. Czy jesteś w stanie tak rzeczywiście wypocząć jeśli lecicie we 3 na 10 h lot, czy pobyt w restroomie jest rzeczywistym wypoczynkiem? czy śpisz?
    4. Czy loty nocne są gorsze niż dzienne? Oczywiście, chodzi mi o aspekt zmęczenia
    5. Czy cykl życia pilota longhulowego nie jest trudniejszy (też dla rodziny) niż szorta ?
    6. Czy w składzie 3osobowym leci zawsze 2 kapitanów i 1 fo?

    Myślę, że może inni forumowicze mają jeszcze inne pytania...
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    A ja zawsze miałem pytanie, które mnie do dziś nurtuje. Dotyczy ono ogólnie Airbusa a bardziej dżojstika.

    Czy praworęczny pilot (kapitan) ma problem w sterowaniu samolotem czy jest to zupełnie obojętne, którą ręką prowadzi ?
    I idąc za ciosem. Dlaczego kapitan siedzi po lewej ?
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    Czy praworęczny pilot (kapitan) ma problem w sterowaniu samolotem czy jest to zupełnie obojętne, którą ręką się prowadzi ?
    Pytanie zadawane bez przerwy na wielu forach.
    Nie-piloci mysla ze dla praworecznego pilota siedzenie po lewej stronie to jakas aberacja ... tymczasem jest odwrotnie. Jak uczysz sie latac mala Cessna to od razu latasz z lewego siedzenia i trzymasz wolant w lewej rece. Tak samo jak czasami prowadzisz auto i masz kierownice w lewej rece a prawa trzymasz naprzyklad na biegach... No i oczywiscie czy joystick czy wolant nie ma roznicy... Jakby mnie ktos posadzil teraz na prawym siedzeniu i kazal prowadzic samolot to musialbym bym sie przyzwyczaic mimo ze jestem praworeczny.

    I idąc za ciosem. Dlaczego kapitan siedzi po lewej ?
    Ktos madrze kiedys napisal ze to ma swoje zrodlo ze na konia wchodziles od lewej strony bo miecz wisial z twojej lewej strony i takie wsiadanie bylo wiec latwiejsze... takie to byly poczatki

  4. #4
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie Re: Jak się lata A330 ?

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Jak większość z Was wie, bedrzich od kilku tygodni lata na A330. Pomyślałem, że wszyscy jesteśmy ciekawi jak się lata. Jestem w prawdzie sumiennym czytaczem blogu, ale tam są informacje bardzie...hmmm...krajoznawcze, a ja mam kilka pytań lotniczych.
    A mozna by prosic o link do bloga?

  5. #5
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Sprawdź profil Piotrka. Dziś wszedłem pierwszy raz, co trzeba to przeczytałem i jestem pod wrażeniem

  6. #6
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    A mozna by prosic o link do bloga?
    http://psmietana.blox.pl/html

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    Dlaczego kapitan siedzi po lewej ?
    http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3423&view=next


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie Re: Jak się lata A330 ?

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Jak większość z Was wie, bedrzich od kilku tygodni lata na A330. Pomyślałem, że wszyscy jesteśmy ciekawi jak się lata. Jestem w prawdzie sumiennym czytaczem blogu, ale tam są informacje bardzie...hmmm...krajoznawcze, a ja mam kilka pytań lotniczych. A zatem:

    Piotrze,

    1. Czy to prawda, że różnica wielkości ma znaczenie tylko na ziemi, bo w powietrzu to jeden...?
    2. Czy latanie na longhulach nie jest... nudne.? A w każdym razie bardziej monotonne niż na krótkich odcinkach
    3. Czy jesteś w stanie tak rzeczywiście wypocząć jeśli lecicie we 3 na 10 h lot, czy pobyt w restroomie jest rzeczywistym wypoczynkiem? czy śpisz?
    4. Czy loty nocne są gorsze niż dzienne? Oczywiście, chodzi mi o aspekt zmęczenia
    5. Czy cykl życia pilota longhulowego nie jest trudniejszy (też dla rodziny) niż szorta ?
    6. Czy w składzie 3osobowym leci zawsze 2 kapitanów i 1 fo?

    Myślę, że może inni forumowicze mają jeszcze inne pytania...
    Od jakiegoś czasu zbieram się do dłuższego wpisu na ten temat na swoim blogu i wkrótce coś będzie na ten temat, ale może po krótce:
    1. Jednak ma znaczenie - większy samolot jest stabilniejszy, ale ma większą bezwładność - fizyki nie oszukasz!
    2. Bardziej nużące - ktoś kiedyś powiedział, że inteligentny człowiek się nie nudzi
    3. To zależy od wielu czynników, ale jeśli jesteś zmęczony, a masz do dyspozycji fotel I klasy całkowicie rozkładany to można nawet dobrze pospać - czasem pomaga nawet pół godziny,
    4. Dochodzą jeszcze preferencje indywdualne, bo są tacy, co preferują nocne latanie. Ale kiedy w ciągu dnia dzieciarnia Cię porządnie wymęczy. Najtrudniej jest kiedy do nocnego latania dochodzą zmiany stref czasowych.
    5. Przykład - na A330: nalot 90h to ok. 120h tzw. duty, co daje ok. 6 rejsów; na A320 przy 90h duty jest 180h, 20 rejsów. W sumie podobna ilość dni wolnych, dni poza domem - oczywiście piszę o lataniu w QA. Co lepsze? Co kto lubi...
    6. Niekoniecznie - może być 2 F/O, z tym że wtedy jeden ma uprawnienia tzw. Cruise Captain - pełni obowiązki kapitańskie, ale BEZ moźliwości wykonywania startów/lądowań
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Ja mam dziwne pytanie. Czy pilot podczas takiego lotu musi mieć słuchawki cały czas na uszach, czy może ATC przełączyć na głośnik? Prawdę mówiąc nie czułbym się dobrze po 5h z plastikiem na głowie...

  9. #9
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    Może przełączyć.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •