Może musiał zwolnić, a wysunięte podwozie służy jako hamulec aerodynamiczny.
Pytanie jak w temacie.
Zaintrygowało mnie to, gdy zaobserwowałem 27.06.2007 Wizza z Dortmundu z wysuniętym podwoziem. Niby nic dziwnego ale do pasa miał przed sobą jeszcze kilka kilometrów i 180stopniowy zwrot, a do tej pory widziałem jak podwozie wysuwane jest juz na prostej do pasa.
Jakie są procedury/czas wysunięcia podwozia przed lądowaniem?
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Może musiał zwolnić, a wysunięte podwozie służy jako hamulec aerodynamiczny.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Rodzaj czynności wykonywanych przez załogę oraz moment ich wykonywania jest określony w "poważnych" (bez złośliwości) liniach przez Standard Operating Procedures (Standaryzacja Czynności Załogi). Zależą one od typu statku powietrznego. Dla przykładu w liniach "X" na samolocie "Y" przy podejściu precyzyjnym (ILS, PAR) podwozie wypuszcza się po stabilizacji w osi pasa, gdy wskaźnik ścieżki podejścia znajduje się na pierwszym znaczniku u góry (samolot tuż pod ścieżką). Przy podejściach nieprecyzyjnych (NDB, VOR) podwozie wypuszcza się 3 mile przed FAF (Final Approach Fix). Jeżeli wykonujemy podejście z okrążeniem (circling approach) podwozie wypuszcza się na pozycji z wiatrem, na trawersie progu pasa (opisany w powyższym poście przypadek mógł tego dotyczyć).
Generalna zasada jest taka, że po wykonaniu tzw. FINAL CHECK, czyli gdy samolot ma konfigurację do lądowania podwozie musi być wypuszczone.
No wlasnie...
A ja zauwazylem na ORD ze samolty wypuszczaja podwozie w wiekszosci przy fixie z OM (dla przykladu dla rwy 28 reporting point z OM to WILLT - czy niedaleko mojego domu - i tam wiekszosc wypuszcza podwozie i zarazem raportuje punkt) - ale wiekszosc linii europejskich wypuszcza duzo wczesnie. Zauwazylem ze samoloty amerykanskich linii wypuszczaja w ostatniej chwili - czyzby cos w rodzju rutyny???
Pozdrawiam
W USA się nadal używa markerów??? W biednej Polsce ostały się chyba ze 2!Zamieszczone przez Gabik
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
W wielu miejscach na świecie używa się markerów mimo możliwości odbioru odleglości DME.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
To chyba lekkie przewidzenie - wszyscy wypuszczaja w bardzo podobnym miejscu - z reguly tuz przed przecieciem Glide Slope.Zamieszczone przez Gabik
Sorry za OT ale tz o kolach :P . Kiedy sie chowa podwozie.. w ktorym momncie... bo jak bylem w CPH to DC9 SAS-u chowaly dopiero po 10-15 skundach po oderwaniu sie od ziemi a na przyklad poludniowe linie...(od Kopenhagi ) np. malev chowaly od razu po oderwaniu sie od ziemi. Czy na to tez sa jakies procedury?
tu masz wytłumaczone od czego zalezy moment w ktorym chowa sie podwozieZamieszczone przez ziolo50
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=3833
Zakładki