Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie Kiedy wypuszczane jest podwozie?


    Polecamy

    Pytanie jak w temacie.
    Zaintrygowało mnie to, gdy zaobserwowałem 27.06.2007 Wizza z Dortmundu z wysuniętym podwoziem. Niby nic dziwnego ale do pasa miał przed sobą jeszcze kilka kilometrów i 180stopniowy zwrot, a do tej pory widziałem jak podwozie wysuwane jest juz na prostej do pasa.
    Jakie są procedury/czas wysunięcia podwozia przed lądowaniem?
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Może musiał zwolnić, a wysunięte podwozie służy jako hamulec aerodynamiczny.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  3. #3
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Rodzaj czynności wykonywanych przez załogę oraz moment ich wykonywania jest określony w "poważnych" (bez złośliwości) liniach przez Standard Operating Procedures (Standaryzacja Czynności Załogi). Zależą one od typu statku powietrznego. Dla przykładu w liniach "X" na samolocie "Y" przy podejściu precyzyjnym (ILS, PAR) podwozie wypuszcza się po stabilizacji w osi pasa, gdy wskaźnik ścieżki podejścia znajduje się na pierwszym znaczniku u góry (samolot tuż pod ścieżką). Przy podejściach nieprecyzyjnych (NDB, VOR) podwozie wypuszcza się 3 mile przed FAF (Final Approach Fix). Jeżeli wykonujemy podejście z okrążeniem (circling approach) podwozie wypuszcza się na pozycji z wiatrem, na trawersie progu pasa (opisany w powyższym poście przypadek mógł tego dotyczyć).
    Generalna zasada jest taka, że po wykonaniu tzw. FINAL CHECK, czyli gdy samolot ma konfigurację do lądowania podwozie musi być wypuszczone.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    No wlasnie...
    A ja zauwazylem na ORD ze samolty wypuszczaja podwozie w wiekszosci przy fixie z OM (dla przykladu dla rwy 28 reporting point z OM to WILLT - czy niedaleko mojego domu - i tam wiekszosc wypuszcza podwozie i zarazem raportuje punkt) - ale wiekszosc linii europejskich wypuszcza duzo wczesnie. Zauwazylem ze samoloty amerykanskich linii wypuszczaja w ostatniej chwili - czyzby cos w rodzju rutyny???
    Pozdrawiam
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    przy 3,4 zakrecie

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabik
    A ja zauwazylem na ORD ze samolty wypuszczaja podwozie w wiekszosci przy fixie z OM
    W USA się nadal używa markerów??? W biednej Polsce ostały się chyba ze 2!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez Gabik
    A ja zauwazylem na ORD ze samolty wypuszczaja podwozie w wiekszosci przy fixie z OM
    W USA się nadal używa markerów??? W biednej Polsce ostały się chyba ze 2!
    A co jest nie tak z ich uzywaniem markerow?

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    W wielu miejscach na świecie używa się markerów mimo możliwości odbioru odleglości DME.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabik
    - ale wiekszosc linii europejskich wypuszcza duzo wczesnie. Zauwazylem ze samoloty amerykanskich linii wypuszczaja w ostatniej chwili - czyzby cos w rodzju rutyny???
    Pozdrawiam
    To chyba lekkie przewidzenie - wszyscy wypuszczaja w bardzo podobnym miejscu - z reguly tuz przed przecieciem Glide Slope.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Sorry za OT ale tz o kolach :P . Kiedy sie chowa podwozie.. w ktorym momncie... bo jak bylem w CPH to DC9 SAS-u chowaly dopiero po 10-15 skundach po oderwaniu sie od ziemi a na przyklad poludniowe linie...(od Kopenhagi ) np. malev chowaly od razu po oderwaniu sie od ziemi. Czy na to tez sa jakies procedury?

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ziolo50
    Sorry za OT ale tz o kolach :P . Kiedy sie chowa podwozie.. w ktorym momncie... bo jak bylem w CPH to DC9 SAS-u chowaly dopiero po 10-15 skundach po oderwaniu sie od ziemi a na przyklad poludniowe linie...(od Kopenhagi ) np. malev chowaly od razu po oderwaniu sie od ziemi. Czy na to tez sa jakies procedury?
    tu masz wytłumaczone od czego zalezy moment w ktorym chowa sie podwozie

    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=3833

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie


    Polecamy

    dzieki


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •