Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question Co to za zbiór kolorowych światełek w kokpicie B737?


    Polecamy

    Witam? Mam pytanie. Natrafiłem na zdjęcie kokpitu Boeinga 737 i zaciekawiła mnie jedna rzecz. Czym jest i do czego służy zbiór kolorowych światełek, widocznych na zdjęciu z prawej strony, tuż nad wolantem F/O. Jakie mają te światełka zastosowanie? Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem to kolorem czerwonym:
    http://img213.imageshack.us/img213/3122/lamm.jpg

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To panel świateł wskazujących status HGSa.

  3. #3
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    A ja mam pytanie z innej beczki również dotyczące tego zdjęcia. To zielone "coś" po stronie CPT to jest HUD? Bo domyślam się że jak by była to po prostu "żaluzja" żeby pilota w oczy nie raziło to by było po dwóch stronach.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak, to jest HUD.

  5. #5
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czyli one dotyczą tylko HUD - są takim zestawem HUD+panel sterujący do HUD+HUD Annuciator Panel?

  6. #6
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czy każdy samolot musi posiadać HUD, aby mieć certyfikację do wykonywania Autolandu, czyli na ILS CATIII?

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A po co autopilotowi do autolandu HUD?

  8. #8
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    To dlaczego zetem nie wszystkie Boeingi np. 737NG mają certyfikację do autolandu, pomimo, że maja takie samo wyposażenie kokpitu?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Bo nie we wszystkich jest to potrzebne.

  10. #10
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czyli to, czy samolot jest certyfikowany do autolandu, czy nie, zależy tak naprawdę tylko od jego certyfikacji i tego co na papierku napiszą?

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie, zależy to od wielu czynników.

  12. #12
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    w sensie, że nie od wyposażenia kabiny i nie od tego czy posiada HUD, czy nie, ale od przegladów maszyny i o tym, jak dana linia o niego dba. Rozumiem, że wtedy mozna ubiegać się o certyfikację do autolandu?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Może zanim zadasz pytanie na jakiś temat, przeczytaj najpierw przynajmniej co o tym piszą w angielskiej wikipedii. Dzięki z góry.

  14. #14
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Autopilot nie ma glowy.

  15. #15
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    No rozumiem, wszystko jasne, czyli tutaj kwestia dopuszczenia takiego samolotu do autolandu, pomimo, że każdym np. 737NG da się ten autoland wykonac, jesli oczywiście lotnisko bedzie do tego wyposażone.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    pomimo, że każdym np. 737NG da się ten autoland wykonac, jesli oczywiście lotnisko bedzie do tego wyposażone.
    Nie kazdym, Boeing moze ci sprzedac B737 bez mozliwosci autolandu bo usuna troche elektroniki, i taniej zaplacisz. Niektore linie tak zamawiaja.
    Do wykonania autolandu musi byc zdolny: 1) samolot, 2) zaloga, 3) pas. (Bylo tutaj o tym wielokrotnie tylko tobie nic w glowie nie zostaje )

  17. #17
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Wiem, ale chodziło mi tylko o to, czy w strikte wyposażeniu kokpitu nie ma róznicy?

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nic nie wiesz, piszesz bzdury w dodatku sam sobie zaprzeczajac. Jak kazdy 737NG moze miec to samo wyposazenie kokpitu jak niektore 737 maja HUD a inne nie, jak niektore maja radia HF a inne nie, jak niektore maja autoland a inne nie, jak niektore maja nawet inne zobrazowanie danych na glownych dysplayach (Southwest), jak niektore maja EFB a inne nie, jak niektore maja FMS zdolne do podejsc RNP a inne nie, i to nie koniec listy .....

  19. #19
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A czym są podejścia RNP?

  20. #20
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie


    Polecamy

    Google i Wikipedia naprawdę nie gryzie...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •