To panel świateł wskazujących status HGSa.
Witam? Mam pytanie. Natrafiłem na zdjęcie kokpitu Boeinga 737 i zaciekawiła mnie jedna rzecz. Czym jest i do czego służy zbiór kolorowych światełek, widocznych na zdjęciu z prawej strony, tuż nad wolantem F/O. Jakie mają te światełka zastosowanie? Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem to kolorem czerwonym:
http://img213.imageshack.us/img213/3122/lamm.jpg
To panel świateł wskazujących status HGSa.
A ja mam pytanie z innej beczki również dotyczące tego zdjęcia. To zielone "coś" po stronie CPT to jest HUD? Bo domyślam się że jak by była to po prostu "żaluzja" żeby pilota w oczy nie raziło to by było po dwóch stronach.
Tak, to jest HUD.
Czyli one dotyczą tylko HUD - są takim zestawem HUD+panel sterujący do HUD+HUD Annuciator Panel?
Czy każdy samolot musi posiadać HUD, aby mieć certyfikację do wykonywania Autolandu, czyli na ILS CATIII?
A po co autopilotowi do autolandu HUD?
To dlaczego zetem nie wszystkie Boeingi np. 737NG mają certyfikację do autolandu, pomimo, że maja takie samo wyposażenie kokpitu?
Bo nie we wszystkich jest to potrzebne.
Czyli to, czy samolot jest certyfikowany do autolandu, czy nie, zależy tak naprawdę tylko od jego certyfikacji i tego co na papierku napiszą?
Nie, zależy to od wielu czynników.
w sensie, że nie od wyposażenia kabiny i nie od tego czy posiada HUD, czy nie, ale od przegladów maszyny i o tym, jak dana linia o niego dba. Rozumiem, że wtedy mozna ubiegać się o certyfikację do autolandu?
Może zanim zadasz pytanie na jakiś temat, przeczytaj najpierw przynajmniej co o tym piszą w angielskiej wikipedii. Dzięki z góry.
Autopilot nie ma glowy.
No rozumiem, wszystko jasne, czyli tutaj kwestia dopuszczenia takiego samolotu do autolandu, pomimo, że każdym np. 737NG da się ten autoland wykonac, jesli oczywiście lotnisko bedzie do tego wyposażone.
Nie kazdym, Boeing moze ci sprzedac B737 bez mozliwosci autolandu bo usuna troche elektroniki, i taniej zaplacisz. Niektore linie tak zamawiaja.
Do wykonania autolandu musi byc zdolny: 1) samolot, 2) zaloga, 3) pas. (Bylo tutaj o tym wielokrotnie tylko tobie nic w glowie nie zostaje )
Wiem, ale chodziło mi tylko o to, czy w strikte wyposażeniu kokpitu nie ma róznicy?
Nic nie wiesz, piszesz bzdury w dodatku sam sobie zaprzeczajac. Jak kazdy 737NG moze miec to samo wyposazenie kokpitu jak niektore 737 maja HUD a inne nie, jak niektore maja radia HF a inne nie, jak niektore maja autoland a inne nie, jak niektore maja nawet inne zobrazowanie danych na glownych dysplayach (Southwest), jak niektore maja EFB a inne nie, jak niektore maja FMS zdolne do podejsc RNP a inne nie, i to nie koniec listy .....
Zakładki