Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie Co kryje tekturowa teczka?


    Polecamy

    http://www7.centralwings.com/pl/90/tajemnica_1.html

    Tutaj są bardzo przyjemne artykuły na ten temat, lecz nie są kontynułowane. Co poza Notam, Metar i Taf znajduje się w teczce, którą dostają piloci przy odprawie?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No najwazniejsza czesc to Operacyjny Plan Lotu

  3. #3
    Awatar McGyver

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice, UL984

    Domyślnie

    O... a cóż to takiego ten Operacyjny Plan Lotu(Centralwingsa...). Rozwiń się Thewho.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McGyver
    O... a cóż to takiego ten Operacyjny Plan Lotu(Centralwingsa...). Rozwiń się Thewho.
    Nie wiem czy potrafie

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W skrócie- jest to zbiór informacji koniecznych do wykonania lotu przez załoge kokpitową. Trasa, pogoda, podejściówki. Po zagłębieniu się w informacje z teczki załoga wie ile paliwa zabrać, którą trasa bedzie lecieć, jaka pogodę napotka po drodze, jak wygląda rozplanowanie lotniska na któe leci iz którego startuje itd.
    To tak w skrócie i bardzo niefachowym słownictwem

  6. #6
    Awatar McGyver

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice, UL984

    Domyślnie

    Changi to bylo pytanie zretoryzowane
    Thewho sie polapal. Ale esej i tak ladny.

    [mod]Ale dosyć sielanki bo jak wparują mody to nas przetloczą przez bagna Malopolski a Thewho juz ma żóltą kartkę za....[/mod]

    Panowie, forum publiczne to nie miejsce do prywatnych porachunkow,prosiłbym o spokój

  7. #7
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Zaraz zaraz. Map nie drukuje się na każdy lot.

    Może łatwiej będzie do napisać w punktach

    1. Notam
    2. Metar i Taf
    3. Trasa przelotu

    Co jeszcze??

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No operacyjny plan lotu...
    nie bede tu wklejal co ma zawierac (bo jest po angielsku ) a nie mam polskiego tlumaczenia JAR'ow pod reka. Jak ktos chce sobie poczytac to JAR-OPS 1.1060

    P.S
    Jeszcze mi sie przypomnialo, ze jest cos takiego jak "dispatch release" (albo jakos tak - juz nie pamietam) - czyli takie "zlecenie na lot", czyli upowaznienie danej zalogii przez operatora do wykonania danego lotu
    No i osiagi samolotu dla danego lotu (v1,v2 itd dla roznych mass w okolicach +/- iles tam kilo w stosunku do przewidywanej zero fuel mass dla roznych stanow pasa - suchy, mokry itd), wymagane dystanse do startu itd

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Co jeszcze??
    Zobacz sobie to video z firmy ITVV (omawiane tu na innym forum) i zobaczysz jak kapitan Alan Carter przygotowuje sie do lotu z Londynu do San Francisco (zobaczysz naprzyklad jak duzo czasu spedza na analizie lotnisk zapasowych). Takie odpowiedzi nie dadza ci prawdziwego obrazu jak to wyglada w rzeczywistosci.

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    No i osiagi samolotu dla danego lotu (v1,v2 itd dla roznych mass w okolicach +/- iles tam kilo w stosunku do przewidywanej zero fuel mass dla roznych stanow pasa - suchy, mokry itd), wymagane dystanse do startu itd
    tylko wyjasniam ze v1, v2, itp. piloci obliczaja samemu, dyspaczer tego nie robi.

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Warto jednak zauważyć, że co raz częściej wiele tabel zastępuje... laptop.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    No i osiagi samolotu dla danego lotu (v1,v2 itd dla roznych mass w okolicach +/- iles tam kilo w stosunku do przewidywanej zero fuel mass dla roznych stanow pasa - suchy, mokry itd), wymagane dystanse do startu itd
    tylko wyjasniam ze v1, v2, itp. piloci obliczaja samemu, dyspaczer tego nie robi.
    Akurat dla Centrala i Lot'u robi to dispatcher a dokladnie porgram komputerowy...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •