No najwazniejsza czesc to Operacyjny Plan Lotu
http://www7.centralwings.com/pl/90/tajemnica_1.html
Tutaj są bardzo przyjemne artykuły na ten temat, lecz nie są kontynułowane. Co poza Notam, Metar i Taf znajduje się w teczce, którą dostają piloci przy odprawie?
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
O... a cóż to takiego ten Operacyjny Plan Lotu(Centralwingsa...). Rozwiń się Thewho.
W skrócie- jest to zbiór informacji koniecznych do wykonania lotu przez załoge kokpitową. Trasa, pogoda, podejściówki. Po zagłębieniu się w informacje z teczki załoga wie ile paliwa zabrać, którą trasa bedzie lecieć, jaka pogodę napotka po drodze, jak wygląda rozplanowanie lotniska na któe leci iz którego startuje itd.
To tak w skrócie i bardzo niefachowym słownictwem
Changi to bylo pytanie zretoryzowane
Thewho sie polapal. Ale esej i tak ladny.
[mod]Ale dosyć sielanki bo jak wparują mody to nas przetloczą przez bagna Malopolski a Thewho juz ma żóltą kartkę za....[/mod]
Panowie, forum publiczne to nie miejsce do prywatnych porachunkow,prosiłbym o spokój
Zaraz zaraz. Map nie drukuje się na każdy lot.
Może łatwiej będzie do napisać w punktach
1. Notam
2. Metar i Taf
3. Trasa przelotu
Co jeszcze??
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
No operacyjny plan lotu...
nie bede tu wklejal co ma zawierac (bo jest po angielsku ) a nie mam polskiego tlumaczenia JAR'ow pod reka. Jak ktos chce sobie poczytac to JAR-OPS 1.1060
P.S
Jeszcze mi sie przypomnialo, ze jest cos takiego jak "dispatch release" (albo jakos tak - juz nie pamietam) - czyli takie "zlecenie na lot", czyli upowaznienie danej zalogii przez operatora do wykonania danego lotu
No i osiagi samolotu dla danego lotu (v1,v2 itd dla roznych mass w okolicach +/- iles tam kilo w stosunku do przewidywanej zero fuel mass dla roznych stanow pasa - suchy, mokry itd), wymagane dystanse do startu itd
Zobacz sobie to video z firmy ITVV (omawiane tu na innym forum) i zobaczysz jak kapitan Alan Carter przygotowuje sie do lotu z Londynu do San Francisco (zobaczysz naprzyklad jak duzo czasu spedza na analizie lotnisk zapasowych). Takie odpowiedzi nie dadza ci prawdziwego obrazu jak to wyglada w rzeczywistosci.Zamieszczone przez clmisiu
tylko wyjasniam ze v1, v2, itp. piloci obliczaja samemu, dyspaczer tego nie robi.Zamieszczone przez thewho
Warto jednak zauważyć, że co raz częściej wiele tabel zastępuje... laptop.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zakładki