Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Czy istnieją loty code-share wśród tanich linii?


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie Choć zależy to od definicji "tanich linii"
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A o jaką definicję Ci chodzi?

  4. #4
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Czy tanimi liniami uznajemy te,które tylko nie dają żarcia na pokładzie,czy te które nie dają+kazą płacić za bagaż rejestrowany itd itd....


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mi chodzi o te, które nie dają żarcia. Np. EZY, FR...

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Mi chodzi o te, które nie dają żarcia. Np. EZY, FR...
    Żarcia "za darmo" nie daje SAS, Blue1 i w zasadzie cała Grupa SAS (Spanair, airBaltic, Estonian Air). Czy to są "tanie linie"?

    Do niedawna żarcia nie dawano w Austrian i SWISS. Czy to są "tanie linie"?

    Dlatego walczę z nazwą "tania linia", bo to tak naprawdę nic nie znaczy.

    Są linie niskokosztowe i pełnokosztowe. Są linie sieciowe i linie "point to point". Są linie "full service" i linie "no frills".

    Zasadbiczo jestem zwolennikiem braku podziałów, bo to się wszystko zaciera.

    Przykłady:

    Air Berlin niby jest "3cią co do wielkości linia niskokosztową Europy". Ale... posiłki są w cenie biletu (jeśli ktoś chce zjeść coś ekstra, więcej, to może dokupić), a linia ma code-share'y z NIKI oraz z Hapag Lloyd (teraz już TUIfly), a także z LTU na daleki trasy. Niedawno tez podpisali umowę code-share z Condorem.

    Clickair ma rejsy code-share ze swoją matką Iberią. AerLingus ma umowy code'share z byłymi sojusznikami z oneworld: British Airways, American Airlines, etc.

    Myślę, ze najlepiej to podzielić, jeśli już ktoś chce dzielić, na linie:

    1. typu Ryanair (do którego należą także Wizz Air, Blue Air, etc.) - zupełny low-cost, wszystkie dodatkowe usługi płatne, lotniska małe, oddalone
    2. typu easyJet (Germanwings, bmibaby, Jet2.com) - low-cost, ale latający na główne lotniska
    3. typu AerLingus (SkyEurope, Centralwings, Norwegian, clickair) - low-cost "butikowy", przydzielanie miejsc w samolocie
    4. typu Air Berlin (TUIfly) - częściowy catering na pokładzie w cenie biletu, rejsy łączone
    5. typu SAS (Spanair, airBaltic, Brussels Airlines) - linie sieciowe o low-costowym podejciu, ale sieciowe
    6. typu SWISS (LOT, Austrian, - linie "kieszonkowe" sieciowe o dbałości o szczegóły
    7. typu Lufthansy (Air France-KLM, British Airways, Iberia, Alitalia, Aeroflot) - giganty sieciowe

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pozostając w kręgu code-share, lecz nieco zmieniając temat. Załóżmy, że rezerwuję przez stronę Lufthansy lot POZ-MUC-POZ. Tam pokazuje mi się, że lot obsługiwany jest przez PLL LOT, ale podany nr rozpoczyna się od "LH". I teraz pytanie. Który nr lotu będzie widoczny na karcie pokładowej - linii wykonującej lot (LO....) czy linii, której mam rezerwację (LH...)?

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Pozostając w kręgu code-share, lecz nieco zmieniając temat. Załóżmy, że rezerwuję przez stronę Lufthansy lot POZ-MUC-POZ. Tam pokazuje mi się, że lot obsługiwany jest przez PLL LOT, ale podany nr rozpoczyna się od "LH". I teraz pytanie. Który nr lotu będzie widoczny na karcie pokładowej - linii wykonującej lot (LO....) czy linii, której mam rezerwację (LH...)?
    Oba. Jako pierwszy bedzie linii wykonujacej rejs. A ponizej bedzie "also by LH".

    A to takie wazne, ktory bedzie uwidoczniony?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie Pytam z ciekawości i dziękuję za odpowiedź

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •