Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
Mam pytanie uzupełniające: czy maksymalny zasięg samolotu (ten podawany przez producenta) uwzględnia wszystkie te elementy, czy tylko Taxi/Trip ?
Tak naprawde to jak faktycznie jestes powaznym klientem i prosisz producenta o dane to daja ci pelne wykresy abys sobie mog sam wszystko obliczyc gdyz liczenie zasiegu samolotu jest duzo bardziej skomplikowane niz to co tu zostalo napisane (i wcale nie chodzi tu o holdingi czy odsniezania). A jak widzisz jakas jedno-stronowa broszure albo prosta strone internetowa to jest to tylko jakas orientacyjna liczba. Niketore firmy w takich wypadkach wpisuja zasieg i dodaja w nawiasie (with IFR reserves) co znaczy ze przepisowa rezerwa zostal wliczona, inne tego nie robia bo i tak wiedza ze precyzja "broszurowych" liczb jest ograniczona.
Naprzyklad Boeing na swojej stronie internetowej ma 100-stronicowy dokument ktory ci pozwala dokladnie obliczyc zasieg i inne wazne parametry wchodzace pod termin performance (osiagi) i te cale 100 stron jest tylko dla jednego konkretnego modelu (np 737-600).