Nie tylko zalezy od kraju ale i od lotniska. W USA mam kumpli ktorzy duzo lataja i tak planuja podroz aby tankowac na "tanszym "lotnisku jesli to jest tylko mozliwe.
Do zadania tego pytania skłoniła mnie lektura blogu Bedrzicha (pozdrowienia!!!).
Mianowicie, z lektury blogu wynika, że w Doha paliwo samochodowe jest tańsze od wody.
Czy podobnie ma się sprawa z paliwem lotniczym? To znaczy, czy jest zróżnicowanie kosztów paliwa w zależności od kraju/regionu?
Nie tylko zalezy od kraju ale i od lotniska. W USA mam kumpli ktorzy duzo lataja i tak planuja podroz aby tankowac na "tanszym "lotnisku jesli to jest tylko mozliwe.
A jakie są to wielkości? Kilka, kilkanaście procent różnicy?Zamieszczone przez saturn5
A tutaj jest mowa o kilkunastu procentach ceny wyjściowej. A np dzisiaj tankowałem diesla za 0.999 GBP/litr.Zamieszczone przez Bedrzich (BLOG)
Ale rozwijając temat. W paliwie samochodowym dużą porcję stanowią podatki. Jaka jest w takim razie cena tony paliwa lotniczego w USA, Europie czy na Półwyspie Arabskim?
Do 25%, przynajmniej jesli chodzi o zwykly avgas. Linie lotnicze naogol maja dlugofalowe kontrakty i nie placa cen z "pompy", wiele z nich uprawia tez tzw. "hedging" aby zabezpieczyc sie przed skokami cen. Jak kupujesz miliony galonow to takie techniki maja sens.Zamieszczone przez sanfran
Jet A-1 w Polsce obecnie w granicach 2,50 PLN za litr, bez akcyzy.
Mniej wiecej 650-900$ za tonę (w zalezności od lotniska) w Polsce.
Zakładki