Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Czy linie lotnicze mają samoloty rezerwowe?


    Polecamy

    Dokładniej. W dzisiejszych czasach, linie maksymalnie wykorzystują samoloty, tak by jak najwięcej godzin spędzały w powietrzu. A więc jeżeli jakiś samolot ma awarię, i musi przez to postać w hangarze 2-3 dni, jak radzi sobie linia (która ma, powiedzmy 100 maszyn)? Po prostu odwołuje loty i potem paxów przewozi innymi, czy są jakieś samoloty które w dużych bazach stoją przez dużą część dnia (mają mało lotów) i w razie problemów przejmują loty?

    Tak więc to samo pytanie, inaczej postawione: Czy wszystkie samoloty w dużych liniach są tak samo eksploatowane?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A propos tematu: czy linie lotnicze mają plan awaryjny na wypadek skasowania samolotu (tfu tfu)? W niewielkiej linii wykonującej regularne połączenia brak jednego samolotu rozwala przecież całą siatkę. Improwizuje się wówczas i na gwałt szuka jakiegoś pojazdu czy też istnieją wąskowyspecjalizowane firmy świadczące, nazwijmy to, wynajem krótko i średnioterminowy?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Najważniejsza jest kasa, i dlatego TANIEJ dla linii jest opóźnić jakiś lot lub przesłać pasażerów innym liniami, nawet konkurencją niż utrzymywać samolot rezerwowy. Samolot pasażerski KAŻDY musi spełniać takie same wymgania techniczne - a to kosztuje, tak więc na samoloty rezerwowe nie stać nawet największych linii.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A propos tematu: czy linie lotnicze mają plan awaryjny na wypadek skasowania samolotu (tfu tfu)? W niewielkiej linii wykonującej regularne połączenia brak jednego samolotu rozwala przecież całą siatkę. Improwizuje się wówczas i na gwałt szuka jakiegoś pojazdu czy też istnieją wąskowyspecjalizowane firmy świadczące, nazwijmy to, wynajem krótko i średnioterminowy?
    Firmy leasingowe np. GECAS i inne

    Edit: Wynajem samolotu, nawet na krótko to skomplikowana procedura. Często samolot jest zarejestrowany w innym kraju, ergo - eksploatowany w/g innych przepisów! Trzeba więc przekopać się przez górę papierów, poznać historię samootu itd, czasem sprawdzenie przez mechaników, a skrajnym przypadku oblot techniczny - to wszystko trwa. Jeżeli wszystko jest w obrębie powiedzmy jednych przepisów, np. JAR jest łatwiej, ale i tak są pewne procedury, sprzęt sprawdzić trzeba. Tak więc to raczej kwestia tygodni a nie dni.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To wiele wyjaśnia, dzięki bedrzich

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zamiast samolotów rezerwowych wykonuje sie loty w formule ACMI. Bardziej opłacalne jest wynajecie samolotu na pare rejsów niż trzymanie sprawnej maszyny na ziemi jako rezerwę.
    pzdr

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    A EZY lub FR nie mają jednej maszyny rezerwowej? Słyszałem gdzieś o tym, ale może to tylko legenda?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •