Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Jak wyglądają zbiorniki paliwa?


    Polecamy

    Wiadomo, że zbiorniki paliwa sa w skrzydłach, ale czy ktoś posiada fotkę lub link do fotki, jak taki zbiornik wygląda? Mam tu na myśli skrzydło niezabudowane, na etapie produkcji, albo rysunek jakiś poglądowy.

    Zawsze jak sobie myślę o tych zbiornikach, nie mogę uwierzyć, że mieszczą się w skrzydłach, których grubość nie jest za duża...

    Pytanie poboczne: dlaczego zrezygnowano ze spuszczania paliwa w wypadku awarii? Wiem że IŁy miały taki system, zaś B737 czy A320 nie mają, czemu?

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Zbiorniki są nie tylko w skrzydłach, ale też między nimi.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    tak wyglądają - akurat tu są we wnętrzu kabiny dla zwiększenia zasięgu ale sa tez pod podłogą pomiędzy ładowniami.

    http://www.airliners.net/open.file/0148884/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0148885/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0148886/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0175720/L/

  4. #4
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Te w skrzydłach nie mają takiego kształtu.

  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Te w skrzydłach nie mają takiego kształtu.
    no właśnie chodzi mi o te w skrzydłach, no i skoro są też między nimi, to też

  6. #6
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Szukam, szukam

    center fuel tank (rysunek, gdzie jest)
    http://www.chevron.com/products/prod...eltanks6_3.gif (edit: zmieniłem link)

    Nie mogę znaleść takich tanków z pasażerskich samolotów, ale tu widać (prawa kolumna, czwarte zdjęcie od góry)
    http://www.ameliareid.com/aircraft_restoration.php4

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Szukam, szukam

    center fuel tank (rysunek, gdzie jest)
    http://www.chevron.com/products/prod...eltanks6_3.gif (edit: zmieniłem link)

    Nie mogę znaleść takich tanków z pasażerskich samolotów, ale tu widać (prawa kolumna, czwarte zdjęcie od góry)
    http://www.ameliareid.com/aircraft_restoration.php4
    aż nie można uwierzyć, że takie zbiorniki mieszczą tyle paliwa

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wszystko zalezy od typu samolotu ale jesli mowimy o paliwie w skrzydle (wet-wing) to nie ma czegos takiego jak na zdjeciu malego samolotu o ktorym mowil marcin, ze jest tam fizycznie ulokowany jakis zbiornik. Paliwo miesci w skrzydle a zbiornik tworzy konstrukcja skrzydla m.in zebra. Wszystko jest tylko dobrze zaizolowane zeby nie bylo przeciekow jak na tym
    zdjeciu ze zbiornika B747

    P.S
    Faktycznie ciezko znalezc dobre zdjecie w necie... :/

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

  10. #10
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Rozmieszczenie zbiorników w Concordzie



    i rysunek zbiornika nr. 5


    Pęknięcie powłoki tego zbiornika po tym jak uderzył w nią fragmet pękniętej opony spowodowało wyciek paliwa i pożar w katastrofie Concorde'a pod Paryżem

    Co do pytania pobocznego, to w instalacje awaryjnego zrzutu paliwa wyposażane są duże samoloty czyt. takie które zabierają bardzo dużą ilość paliwa, zazwyczaj latające przez ocean. W małych (względnie) samolotach różnica między MTOW ( maksymalną masą startową), a MLW (maksymalną masą do lądowania) czyli w praktyce ilość paliwa zużytego na lot nie jest aż tak duża jak to ma miejsce u transatlantyków. Mały samolot, aby zrzucić nadmiar paliwa i bezpiecznie wylądować może to zrobić w locie, duży bez instalacji awaryjnego zrzutu musiałby latać ładnych parę godzin aby spalić odpowiednią ilość z zapasu paliwa i nie wylądować z "nadwagą".

  11. #11
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Sanfran zapomniales zapodac linkow
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  13. #13
    Awatar diskacz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    tutaj jest zbiornik w skrzydle:



    a tutaj jest spód Concorda:

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    tak wyglądają - akurat tu są we wnętrzu kabiny dla zwiększenia zasięgu ale sa tez pod podłogą pomiędzy ładowniami.

    http://www.airliners.net/open.file/0148884/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0148885/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0148886/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0175720/L/
    To FAA zezwala żeby pasażerowie lecieli tuż obok paliwa Rozumiem że i tak lata się koło paliwa,ale benzyna w kabinie zwiększa zagrożenie pożaru w niej no i szybcij odcina drogę ewakuacji


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    A wygląda Ci to na normalny rejsowy lot?

    A tu zdjęcie zbiornika:



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •