Zbiorniki są nie tylko w skrzydłach, ale też między nimi.
Wiadomo, że zbiorniki paliwa sa w skrzydłach, ale czy ktoś posiada fotkę lub link do fotki, jak taki zbiornik wygląda? Mam tu na myśli skrzydło niezabudowane, na etapie produkcji, albo rysunek jakiś poglądowy.
Zawsze jak sobie myślę o tych zbiornikach, nie mogę uwierzyć, że mieszczą się w skrzydłach, których grubość nie jest za duża...
Pytanie poboczne: dlaczego zrezygnowano ze spuszczania paliwa w wypadku awarii? Wiem że IŁy miały taki system, zaś B737 czy A320 nie mają, czemu?
tak wyglądają - akurat tu są we wnętrzu kabiny dla zwiększenia zasięgu ale sa tez pod podłogą pomiędzy ładowniami.
http://www.airliners.net/open.file/0148884/L/
http://www.airliners.net/open.file/0148885/L/
http://www.airliners.net/open.file/0148886/L/
http://www.airliners.net/open.file/0175720/L/
no właśnie chodzi mi o te w skrzydłach, no i skoro są też między nimi, to teżZamieszczone przez marcin_EPKK
Szukam, szukam
center fuel tank (rysunek, gdzie jest)
http://www.chevron.com/products/prod...eltanks6_3.gif (edit: zmieniłem link)
Nie mogę znaleść takich tanków z pasażerskich samolotów, ale tu widać (prawa kolumna, czwarte zdjęcie od góry)
http://www.ameliareid.com/aircraft_restoration.php4
aż nie można uwierzyć, że takie zbiorniki mieszczą tyle paliwaZamieszczone przez marcin_EPKK
Wszystko zalezy od typu samolotu ale jesli mowimy o paliwie w skrzydle (wet-wing) to nie ma czegos takiego jak na zdjeciu malego samolotu o ktorym mowil marcin, ze jest tam fizycznie ulokowany jakis zbiornik. Paliwo miesci w skrzydle a zbiornik tworzy konstrukcja skrzydla m.in zebra. Wszystko jest tylko dobrze zaizolowane zeby nie bylo przeciekow jak na tym
zdjeciu ze zbiornika B747
P.S
Faktycznie ciezko znalezc dobre zdjecie w necie... :/
Rozmieszczenie zbiorników w Concordzie
i rysunek zbiornika nr. 5
Pęknięcie powłoki tego zbiornika po tym jak uderzył w nią fragmet pękniętej opony spowodowało wyciek paliwa i pożar w katastrofie Concorde'a pod Paryżem
Co do pytania pobocznego, to w instalacje awaryjnego zrzutu paliwa wyposażane są duże samoloty czyt. takie które zabierają bardzo dużą ilość paliwa, zazwyczaj latające przez ocean. W małych (względnie) samolotach różnica między MTOW ( maksymalną masą startową), a MLW (maksymalną masą do lądowania) czyli w praktyce ilość paliwa zużytego na lot nie jest aż tak duża jak to ma miejsce u transatlantyków. Mały samolot, aby zrzucić nadmiar paliwa i bezpiecznie wylądować może to zrobić w locie, duży bez instalacji awaryjnego zrzutu musiałby latać ładnych parę godzin aby spalić odpowiednią ilość z zapasu paliwa i nie wylądować z "nadwagą".
tutaj jest zbiornik w skrzydle:
[img=http://img248.imageshack.us/img248/4463/img5149lj2.th.jpg]
a tutaj jest spód Concorda:
[img=http://img248.imageshack.us/img248/2732/img5101uu3.th.jpg]
Zakładki