Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40

Wątek: Silniki w B737

  1. #1
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Silniki w B737


    Polecamy

    Witam,
    Patrząc tak na zdjęcia benków 737 zastanawia mnie jedna rzecz: czemu Boeingi 737 mają "płaskie" (nie wiem jak to ująć inaczej) silniki od spodu

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Żeby syf z pasa się nie pchał do środka, silniki są relatywnie nisko nad ziemią.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Bo gdyby byly w pelni okragle to by byly za blisko ziemi - bylaby szansa ze dotkna pasa przy kiepskim ladowaniu. Boeing kazal producentom silnikow do 737 przesunac akcesoria w tych silnikach tak aby mozna je splaszczyc od dolu.

  4. #4
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    sam silnik jest normalny. płaska jest tylko osłona, a jej kształt dyktuje przede wszystkim aerodynamika oraz konieczność zapewnienia takiej a nie innej wytrzymałości. może w jakiś badaniach przeprowadzanych przez Boeinga wyszło że taki kształt będzie optymalny i już, z kolei w Airbusie przyjęli jakieś inne kryterium i osłony są "normalne". zauważ, że tak samo jest z wingletami niby służą do tego samego ale jednak Airbus montuje troche inne niż Boeing. sam się kiedyś nad tym zastanawiałem i doszedłem tylko do takiego wniosku

    pozdrawiam

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    przeprowadzanych przez Boeinga wyszło że taki kształt będzie optymalny
    To nie jest prawda. Panowie ja wiem na 100% i podalem powyzej prawidlowa odpowiedz, niepotrzebne jest zgadywanie. Zassanie brudow tez nie jest przyczyna.

  6. #6
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    dobrze, spokojnie - to co napisałeś może być prawdą i pewnie jest, ale nie neguj że aerodynamika nie miała wpływu na ich kształt

    pozdrawiam

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    ale nie neguj że aerodynamika nie miała wpływu na ich kształt
    Wedlug samego Boeinga tylko i wylacznie "concern about the engine ground clearance" bylo powodem dobrania takiego ksztaltu.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Nie jest to jedyna przyczyna staturn5. Dzięki takiej budowie silniki są mniej podatne na zasysanie różnych obiektów (chyba się ze mną zgodzisz), a Krasin też ma racje, podobno są lepsze właściwości aerodynamiczne. Skąd wiesz na 100% ?

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Nie jest to jedyna przyczyna staturn5.
    Niestety jest jedyna. Temat byl juz dawno temu dyskutowany w bardzo prestizowym tygodniku lotniczym Aviation Week & Space Technology. Ja wiem ze trudno sie opanowac zeby nie fantazjowac bo teoretycznych przyczyn mozna wymyslac na peczki ale to jest jedyna prawda.

  10. #10
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    tak zgadzam się, ale myśle że gdyby w wyniku tego "przycięcia" powstałyby w jakiś sposób duże opory interferowane to nie zostawili by tego ot tak mimo że osiągnęli wzrost bezpieczeństwa w przypadku mocnego przyziemienia tylko raczej przeprojektowywaliby płatowiec tak aby zapewnić i jedno i drugie.

    nie ma o co kruszyć kopii. generalnie wszystko w samolocie musi być podporządkowane w ten czy inny sposób aerodynamice i już i w tym przypadku dążąc do zapewnienia bezpieczeństwa też napewno brali ją pod uwagę

    pozdrawiam

    EDIT: akurat co do zasysania brudów to nie mam wątpliwości że to nie to było genezą tego kształtu

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Ale zgodzisz się że zasysa mniej brudów czy nie :-) ?

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    A wogole to guglujac bardzo latwo znalezc na ten temat wzmianke na necie:

    Later in the 737's life when high-bypass turbofans were fitted, design changes to the engine pods were required for ground clearance.
    czyli Boeing musial to zrobic jak pojawily sie silniki high-bypass o wiekszej srednicy.

    A tu jest wszystko o silnikach do 737 gdzie to jest lopatologicznie (i z obrazkami) wylozone dlaczego jest tak a nie inaczej:

    http://www.b737.org.uk/powerplant.htm

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Saturn ma w 100% racje, powód jest jeden, zasysanie brudów nie ma tu NIC do znaczenia.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #14
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Mam nadzieje was pogodzić...cytat z książki "Współczesne samloty pasażerskie"
    ...Po raz pierwszy w historii w "małym" samolocie odrzutowym zastosowano silniki o tak wielkiej średnicy wentylatora-wynosi ona 1,52m. Ich zabudowa na płatowcu "737-300" sprawiła konstruktorom niemało kłopotów. Aby zapewnić odpowiednią wielkość prześwitu pomiędzy wlotami powietrza i płytą lotniska konieczne okazało się przeniesienie agregatów silnika z górnej części silnika na boki oraz zmiana kształtu gondoli silników polegająca na spłaszczeniu dolnej części i "wpisanie" ich w profil skrzydła z jednoczesnym wysunięciem przed płat. Okazało się, że zmiana usytuowania silników i kształtu gondoli przyniosła dodatkowe korzyści aerodynamiczne....

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Żeby syf z pasa się nie pchał do środka, silniki są relatywnie nisko nad ziemią.
    Przepraszam, ale jeśli silniki "są relatywnie wysoko nad ziemią", to "syf z pasa się pcha do środka"? To silniki Airbusów powinny być w ogóle całkiem zapchane, bo są "relatywnie wysoko nad ziemią".

    Jak pierwszy raz porównałem sobie 737 i A320, to pzrecież od razu wiedziałem czemu 737 ma spłaszczone. Przecież niespłaszczone by się nie zmieściły! Logiczne, nie?

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Moze i by sie zmiescily ale mowiac o odpowiedniej odleglosci od ziemi glownie chodzi o ladowanie z bocznym wiatrem i "zwis" na skrzydlo.
    Dokladnie chodzi o taka sytuacje

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Przepraszam, ale jeśli silniki "są relatywnie wysoko nad ziemią", to "syf z pasa się pcha do środka"? To silniki Airbusów powinny być w ogóle całkiem zapchane, bo są "relatywnie wysoko nad ziemią".
    Totalnie wszystko pomyliłeś .

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Przepraszam, ale jeśli silniki "są relatywnie wysoko nad ziemią", to "syf z pasa się pcha do środka"? To silniki Airbusów powinny być w ogóle całkiem zapchane, bo są "relatywnie wysoko nad ziemią".
    Totalnie wszystko pomyliłeś .
    Tpo skoro "wszystko totalnie pomyliłem", to nakieruj mnie na swoje tory myślowe, bo ja dokładnie tak wywnioskowałem z Twojego zdania.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    okrągły przy pierwszym lepszym cross windzie walił by o pas... dlatego a poza tym są albo GE albo RR silniki co kto lubi... -

    ps. Airbus wyprzedził 2 x wielkie B wiec sie wkurzyli i pakowali w 737 "spłaszczone" aby im później zasięgiem/mocą itp. dorównać...

  20. #20
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Saturn ma w 100% racje, powód jest jeden, zasysanie brudów nie ma tu NIC do znaczenia.
    Dokładnie tak jest, a informacje mam że tak powiem z pierwszej ręki.
    KZ

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •