Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar tabo89

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie Bagaż pozostawiony bez opieki - pytania.


    Polecamy

    Takie dwa małe pytania na które nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, jakichś przepisów itp..

    - Jakie konsekwencje grożą pasażerowi w przypadku pozostawienia bagażu bez opieki na terenie MPL.
    - Jeśli zobaczysz pozostawioną torbę w terminalu, jaka powinna być reakcja? (bardziej ze strony pracownika)

  2. #2
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tabo89 Zobacz posta
    Takie dwa małe pytania na które nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, jakichś przepisów itp..

    - Jakie konsekwencje grożą pasażerowi w przypadku pozostawienia bagażu bez opieki na terenie MPL.
    - Jeśli zobaczysz pozostawioną torbę w terminalu, jaka powinna być reakcja? (bardziej ze strony pracownika)
    1. Poniesienie (pewnie kosmicznych) kosztów ewakuacji lotniska i całej akcji służb ratunkowych.
    2. Zgłoszenie się do SOLu.

    Jeszcze znalazłem wywiad ze Strażą Graniczną.

    PP: Pozostawione bez opieki bagaże to procentowo dość spory odsetek interwencji Grupy Interwencji Specjalnych. Jakie są procedury od momentu zauważenia takiego bagażu?

    GIS: Często otrzymujemy informację właśnie od pracowników SOL o pozostawionym bez opieki bagażu. Gdy juz zaobserwują taki pozostawiony bagaż, informują o tym nas. Wykonujemy wstępne rozpoznanie, po którym pirotechnik podejmuje decyzję o ewentualnej ewakuacji i jej zakresie. Odpowiednie procedury do takich czynności są uruchamiane i wszystko odbywa się z naciskiem na bezpieczeństwo. Czas i ilość wykorzystanych środków jest adekwatny do ewentualnego zagrożenia. Nie możemy tu uogólniać zdarzeń, ponieważ każde jest inne, pomimo że dotyczy nawet samych pozostawionych bagaży. Mam tu na myśli np. wielkość czy miejsce pozostawianego bagażu. Niektóre „alarmy” kończą się szybko (właściciel wraca do bagażu po usłyszeniu komunikatu podawanego przez rozgłośnię), inne trwają aż do zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, a to może trwać nawet kilka godzin i uczestniczą w tym wszystkie służby lotniskowe.

    PP: Czytając statystyki przypadków alarmów bombowych, spowodowanych pozostawieniem przez podróżnych bagażu czułem wielką konsternację - 96 przypadków w 2008 roku, 71 w 2009 i kilkanaście przypadków w tym roku. Co prawda widać tendencję spadkową, ale to nadal strasznie dużo... Dlaczego na lotniskach jest ich tak wiele, mimo, że na dworcach kolejowych przewija się więcej osób, takich przypadków jest zdecydowanie mniej?

    GIS: Port lotniczy jest specyficznym miejscem. Stacja kolejowa czy dworzec autobusowy są zupełnie inne. W przeciwieństwie do dworców kolejowych czy autobusowych port lotniczy jest szczególnie dozorowany i zabezpieczany przez kilka służb jednocześnie. Dodatkowo jest tu o kilka lub nawet kilkadziesiąt razy więcej kamer i centrum monitoringu. Wszystkie te służby w systemie ciągłym dokonują jego patrolowania. Praktycznie nie występują tutaj incydenty związane z kradzieżą kieszonkowców czy kradzieżami przedmiotów osobistych w postaci bagaży. Prawdopodobnie pozostawiane bagaże na dworcach kolejowych lub autobusowych są kradzione. Także specyfika podróży w ogromnej ilości podróży zagranicznych sprawia, że osoby inaczej się zachowują, np. stres przed lotem. Czasem są przypadki, gdy komuś porwie się walizka, kupi na lotnisku nową i przepakuje się, a starą zostawi gdzieś w kącie, zamiast wyrzucić do kosza. Także nadbagaż często trafia gdzieś „pod ścianę” gdyż opłata za jego transport drogą lotniczą jest bardzo duża. Po powrocie do kraju często podróżni maja ze sobą prezenty, których nie mieli przed wylotem i to właśnie takie rzeczy także zostają licznie pozostawiane. Czasem też ludzie zostawiają bagaże przez roztargnienie. Jednakże do każdego przypadku podchodzi się indywidualnie i z zachowaniem szczególnych środków bezpieczeństwa.

    PP: A jakie konsekwencje ponoszą nieodpowiedzialni podróżni?

    GIS: W zależności od przypadków likwidacji zagrożenia na właściciela bagażu nakładany jest mandat karny (od pouczenia do 1000zł) lub sprawa kierowana jest do sądu. Bagaż sprawdzony i zakwalifikowany jako bezpieczny, który nie ma właściciela trafia do przechowalni bagażu.
    http://www.epwa.pl/index.php?option=...d=86&catid=915
    Ostatnio edytowane przez Asta ; 25-12-2010 o 20:10

  3. #3
    Awatar tabo89

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki Asta, mogłem napisac na JP

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •