Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie typy samolotów, a długość pasa i wysokość n.p.m.


    Polecamy

    Witam
    Potrzebuję jakiejś tabelki czy opisu wymagań co do długości drogi startowej potrzebnej dla najczęściej spotykanych typów samolotów? i jak wymagana droga startowa zależy od wys. npm? (wiem tylko że im wyżej, tym potrzebna dłuższa bo mniejsze ciśnienie atm, ale czy jest na to jakiś wzór?). Wiadomo, że dł. zależy też od obciążenia samolotu, ale czy jest to znaczna różnica pomiędzy samolotem "pustym" a w pełni obciążonym?

    I jeszcze jedno:
    Ryanair w wymaganiach odnośnie lotniska napisał: "Must not be situated in ‘hostile’ terrain or require special piloting techniques, e.g. Innsbruck"
    W związku z tym chciałem zapytać czym się to lotnisko charakteryzuje?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ajus
    Ryanair w wymaganiach odnośnie lotniska napisał: "Must not be situated in ‘hostile’ terrain or require special piloting techniques, e.g. Innsbruck"
    W związku z tym chciałem zapytać czym się to lotnisko charakteryzuje?
    Tym:
    http://www.airliners.net/open.file/1051826/L/
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Że są góry to wiem
    http://en.wikipedia.org/wiki/Innsbruck_Airport
    a w związku z tym pewnie szybkie zmiany pogody, ale od lotniska są one chyba dość oddalone. Czy mimo to chodzi o jakieś niespodziewane wiatry czy uskoki?

    A odnośnie pierwszego pytania czy ma ktoś jakieś materiały?

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Co do pierwszego pytania to ciezko powiedziec. Czynnikow jest mnostwo - masa, wysokosc, temperatura, nachylenie pasa, wiatr - nawet ten sam samolot moze miec zainstalowane inne silnik niz samoloty we flocie przewoznika i i juz sie wszystko zmieni. Musialbys miec instrukcje do kazdego samolotu i ropatrywac kazdy przypadek z osobna (tak jak to sie robi przed kazdym lotem) - inaczej to takie gdybanie

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Innsbruck ma bardzo zagmatwane podejście wymagające szczególnych kwalifikacji. Emigrant zarobkowy z Polski który na bagnach Florydy zrobił licencję PPL raczej tam nie wyląduje
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Emigrant zarobkowy z Polski który na bagnach Florydy zrobił licencję PPL raczej tam nie wyląduje
    czy kazdy który jedzie zagranice jest debilem i imbecylem ??? Czy u nas tak super tez szkola ??? Owszem sa rozni ludzie ale nalezy sie szacunek vdla wszystkich. Skoro ktos uwaza sie za lepszego niech okaze swoja kulture. Sorka za taki OT ale razi mnie to jak niektórzy do tych tematów podchodza. My jako Polacy musimy sie wreszcie wyzbyc jakiejs dziwnej mani wielkosci bo na swiecie i tak jestesmy postrzegani jako malutcy i mam wrazenie ze tacy jestesmy

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Atco ma dziwne nastawienie do Stanow i nic z tym nikt nic nie zrobi

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LLD
    czy kazdy który jedzie zagranice jest debilem i imbecylem ???
    Nie, ale na pewno jest nim jeden znamy mi pilot do którego ta charakterystyka pasuje
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    no chyba ze tak to ok

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: typy samolotów, a długość pasa i wysokość n.p.m.

    Cytat Zamieszczone przez ajus
    Potrzebuję jakiejś tabelki czy opisu wymagań co do długości drogi startowej potrzebnej dla najczęściej spotykanych typów samolotów? i jak wymagana droga startowa zależy od wys. npm? (wiem tylko że im wyżej, tym potrzebna dłuższa bo mniejsze ciśnienie atm, ale czy jest na to jakiś wzór?). Wiadomo, że dł. zależy też od obciążenia samolotu, ale czy jest to znaczna różnica pomiędzy samolotem "pustym" a w pełni obciążonym?
    Wzorow nie ma. Roznice w drodze startu sa olbrzymie w zaleznosci od wagi - prawie 3-krotne. Wysokosc nad poziomem morza tez bardzo zmienia wynik tak samo jak i temperatura. Ja niedawno podalem na tym forum tabele startow dla 747 z lotniska Heathrow - to sa tabele startow uzywane przez pilotow Virgin Atlantic. Jak poszukasz to znajdziesz.

  11. #11
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Boeing 737 Airplane Performance - bardzo dużo nomogramów tylko dla B737, ale wszystkich typów z różnymi silnikami i różnym wyposażeniem. Wymagane długości pasa do startu, lądowania, zasięg przy LR Cruise.

    http://www.boeing.com/commercial/air...ps/737sec3.pdf

    edit: jak przeszukasz tą stronkę to znajdziesz tego więcej, dla rodziny Benków rzecz jasna.

  12. #12
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

    wznoszenie takze zalezy od gestosci powietrza - temperatury.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •