Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 43
Like Tree17Likes

Wątek: Dlaczego linie lotnicze trzymaja stare samoloty?

  1. #21
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Szkoda mi Irańczyków. Pewnie Rosjanie dzięki temu coś swojego sprzedadzą. Moim zdaniem idiotyczna decyzja Amerykanów.
    TomaszRT and Cani like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Szkoda mi Irańczyków. Pewnie Rosjanie dzięki temu coś swojego sprzedadzą. Moim zdaniem idiotyczna decyzja Amerykanów.
    Bezsensowna decyzja. Ale Rosjanie chyba nie bardzo mają co zaoferować poza SSJ, może Chińczycy i C919, ale to nieprędko, chociaż szybciej niż MS-21...

  3. #23
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    SSJ jest bez amerykańskich części? Przypadkiem nie mają jakichś "komponentów" technicznych made by US and A?

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    SSJ jest bez amerykańskich części? Przypadkiem nie mają jakichś "komponentów" technicznych made by US and A?
    Pamiętam, że w związku z konfliktem na Ukrainie, w Rosji trwała dyskusja o konieczności rozwoju "rosyjskiej" wersji, nie wiem jaki jest obecnie status tego pomysłu.

  5. #25
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dodatkowo pojawiło się Irańskim niebie trochę używanych nowych używanych maszyn.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Dodatkowo pojawiło się Irańskim niebie trochę używanych nowych używanych maszyn.
    Póki co używane samoloty to będzie chyba jedyne sensowne rozwiązanie.

  7. #27
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Póki co używane samoloty to będzie chyba jedyne sensowne rozwiązanie.
    Czy w tym wypadku są jakieś ograniczenia? Chodzi mi o sytuację taką, że np. taki Royal Jordanian kupuje nówki sztuki, np. od Airbusa, lata nimi miesiąc i sprzedaje je jako używki dla Iran Air?

  8. #28
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Czy w tym wypadku są jakieś ograniczenia? Chodzi mi o sytuację taką, że np. taki Royal Jordanian kupuje nówki sztuki, np. od Airbusa, lata nimi miesiąc i sprzedaje je jako używki dla Iran Air?
    Oczywiscie - dlaczego myslisz ze Iranczycy wczesniej czegos takiego nie zrobili ??
    Generalnie chlonnych rynkow nie jest w tej chwili wiele wiec caly misterny plan w p***u...
    KZ

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Czy w tym wypadku są jakieś ograniczenia? Chodzi mi o sytuację taką, że np. taki Royal Jordanian kupuje nówki sztuki, np. od Airbusa, lata nimi miesiąc i sprzedaje je jako używki dla Iran Air?
    Wcześniej w Iranie wykorzystywane były samoloty wynajmowane od innych linii np. Bukowina Airlines z Ukrainy, ale o ile pamiętam wszczęte zostało przeciwko nim postępowanie w USA (leasingowane były MD-80). Co do nowych maszyn w umowach są chyba stosowne klauzule że nie mogą być one przekazywane do krajów objętych sankcjami. Teraz nie wiem na jakiej zasadzie może się to odbywać.

  10. #30
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    To już ostateczna decyzja czy mogą się gdzieś odwoływać jeszcze?
    Po pierwsze to nie koniec, jeszcze Senat musi sie wypowiedziec. Do tego demokraci (i Obama) sa temu pomyslowi przeciwni.
    Co prawda nie wiem jak to sie rozegra - Obamie pozostalo tylko 2 miesiace ale Trump jest zdecydowanie przeciwny jakiemukolwiek ukladowi z Iranem, chce caly uklad wrzucic do kosza - to by oczywiscie udaremnilo sprzedaz samolotow.

    Po drugie eksperci twierdza ze Iran nie ma funduszy na 200 samolotow, 50 to maksimum, no i dochodzi problem z ich finansowaniem - Iran nie jest sygnatariuszem Cape Town Convention ktora pozwala na odebranie bankrutowi samolotow za ktore nie placi. To jest nastepny problem dla kogos kto bedzie te samoloty finansowal. Iran bedzie zmuszony kupic je za gotowke?

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    SSJ jest bez amerykańskich części? Przypadkiem nie mają jakichś "komponentów" technicznych made by US and A?
    Musi miec conajmniej 10% wartosci w czesciach amerykanskich aby prawo amerykanskie sie stosowalo.

    Chodzi mi o sytuację taką, że np. taki Royal Jordanian kupuje nówki sztuki, np. od Airbusa, lata nimi miesiąc i sprzedaje je jako używki dla Iran Air?
    Jordania ma raczej zbyt kiepskie stosunki z Iranem aby ryzykowac takie pociagniecia.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 18-11-2016 o 19:56
    STYRO likes this.

  11. #31

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Chodzi mi o sytuację taką, że np. taki Royal Jordanian kupuje nówki sztuki, np. od Airbusa, lata nimi miesiąc i sprzedaje je jako używki dla Iran Air?
    Rozumiem za podwojna cene (lub inny olbrzymi zysk) bo nie wiem dlaczego Royal Jordanian mialby im robic taka przysluge za nic? Milosci przeciez miedzy tymi panstwami nie ma. No i Royal Jordanian tracac samoloty musialby zamowic tych samolotow znacznie wiecej zeby moc je opylac na boku - ktos kto te samoloty finansuje pewnie by zaczal zadawac pytania czy im faktycznie tyle potrzeba i czy maja $$ (to tylko tak na marginesie poza innymi problemami).

  12. #32
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

  13. #33
    Awatar gobo007

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zgorzelec, Poland

    Domyślnie

    Hej,
    Latam dosc czesto - glownie sluzbowo. Zaliczam okolo 70-80 lotow rocznie, a na koncie mam ich na razie ponad 500. Moim lotniskiem na ktorym zaczynam wiekszosc tras jest Drezno (pozniej Monachium, Frankfurt lub Dusseldorf i pozniej reszta swiata). Latanie lubie - przerabialem juz turbulencje, gdzie lataly bagaze ze schowkow, a pasazerowie modlili sie lub wrzeszczeli, zaliczylem pod koniec roku przerwane podejscie do ladowania i odejscie na drugi krag (tu sie troche przestraszylem - podwozie wysuniete, samolot nisko, a tu klapy zaczely sie chowac, dalo sie slyszec ryk silnikow, przez chwile brak reakcji, a pozniej ostro zadarty dziob i strzala w gore - cisza zapadla na pokladzie i nikt nie wiedzial co sie dzieje. Dopiero po kilku minutach uslyszelismy info od stewardessy, ze dogonilismy samolot przed nami i to bylo powodem przerwania podejscia)

    Ale mialo byc o starych samolotach - zdarza mi sie czasem latac z Zurichu do Drezna. Przelecialem sie kilka razy Avro RJ100 i Fokkerem 100 - samolotami z 20-25-letnim stazem i stwierdzam ze ich nie cierpie. Dla mnie to latajace trumny i ciezko mi pojac jak takie truchla moga jeszcze latac w barwach Swissa, czy Helveticii. Po lotach tymi samolotami pierwszy raz podczas bukowania biletow zaczalem zwracac uwage no to czym bede lecial. I jak trafiam na Swissa, to zmieniam swoj harmonogram. Juz wole stare ATRy w Azji, niz te wynalazki o ktorych wspomnialem
    Czekam z utesknieniem na moment, gdy Swiss wymieni flote lokalna na CRJ900 i podobne samoloty - a slyszalem ze z takim zamiarem sie nosi
    Piotr

  14. #34
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gobo007 Zobacz posta
    Przelecialem sie kilka razy Avro RJ100 i Fokkerem 100 - samolotami z 20-25-letnim stazem i stwierdzam ze ich nie cierpie. Dla mnie to latajace trumny i ciezko mi pojac jak takie truchla moga jeszcze latac
    Sądzisz że piloci to skończeni debile i powożą "trumnami" jakby nigdy nic? Gdyby te maszyny były niebezpieczne to po prostu by nie latały.
    Avro leciałem 4 razy (2 razy Lufą, 2 razy Brukselką) i jakoś złe myśli mi po głowie nie chodziły. Foką nie leciałem, ale mam nadzieję że ze Szwajcarami, Austriakami czy Holendrami jeszcze mi się uda.



  15. #35

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gobo007 Zobacz posta
    Przelecialem sie kilka razy Avro RJ100 i Fokkerem 100 - samolotami z 20-25-letnim stazem i stwierdzam ze ich nie cierpie.
    Leciałem raz 21-letnim Fokkerem 100 portugalskich linii (w tym roku skończył 26 lat i widzę, że sprzedali go do Air Panama) i nie wiem, co Ci w nich nie pasuje. Samolot jak samolot. Dla mnie atrakcją był silnik za oknem i jednocześnie dużo miejsca na nogi przy tylnym wyjściu awaryjnym.
    Co ciekawe ma fajne skrzydła, które nie posiadają slotów i pozwalają na start bez użycia klap. Myślę, że masz większą szansę zginąć np. przez błąd pilota w nowym samolocie niż przez sam fakt lotu w latającej trumnie.

  16. #36
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Niedawno miałem przyjemność porównać samoloty.
    Lot z Londynu do Johanesburga B747, wracałem A380. Różnica bardzo duża w hałasie w kabinie, co sie przekładało na większe zmęczenie po wyjsciu z Jumbo.
    michalwoj likes this.

  17. #37

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gobo007 Zobacz posta
    przerabialem juz turbulencje, gdzie lataly bagaze ze schowkow
    Kiedy miałeś taki lot?! Od lat dziewięćdziesiątych czy może nawet osiemdziesiątych schowki nie mają prawa otworzyć się, nigdy.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  18. #38

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Otwierają się.

  19. #39
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bezprawnie!

  20. #40
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Bezprawnie!
    No cóż Też miałem przygodę z otwierającymi się schowkami.
    Po przyziemieniu na lotnisku w Kinszasie na A330 Sabeny w 2001 - takie dziury w nawierzchni pasa były

    Odnośnie starych samolotów, leciałem w 2014 bardzo starym 747 EvaAir. Wydawało mi się, że ma ponad 20 lat, bo czego nie dotknąłem to się psuło, niechcący urwałem mu nawet stoliczek. Ale po sprawdzeniu okazało się, że tylko 18,5 (widocznie od dawna nikt nie dbał o wnętrza). Smutno mi się zrobiło, bo okazało się, że samolot 2 miesiące po moim locie trafił do magazynowania na SBD

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •