Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 74
Like Tree4Likes

Wątek: Elementy skrzydła Boeinga 737-800

  1. #21
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie


    Polecamy

    Mechanik w silniku.
    Come on Arsenal--))

  2. #22
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Jakby ktoś chciał jeszcze zobaczyć video z 737 jak się to wyciąga/mocuje (w samej końcówce)
    YouTube - B737 Over Wing Exit
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #23
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Dziękuję. Przyznam, że wiele się dowiedziałem.

  4. #24
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Pozwolę sobię jeszcze na drugą część mojego pytania. Chodzi o to zdjęcie skrzydła B737: http://img15.imageshack.us/img15/707/boeing737wing.jpg
    1. Czym jest i do czego służy ta ogromna klapa na skrzydle (zaznaczona na zdjęciu na czerwono), przypominająca wielki spoiler?
    2. Czym są te owalne wyżłobienia na siłownikach klap, które zaznaczyłem na powyższym zdjęciu na kolor zielony?

  5. #25
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    1. Czym jest i do czego służy ta ogromna klapa na skrzydle (zaznaczona na zdjęciu na czerwono), przypominająca wielki spoiler?
    To nie jest klapa, poszycie skrzydła

  6. #26
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Mam pytanie dotyczące skrzydła B737. Czy element na skrzydle, zaznaczony przeze mnie na tym zdjęciu na żółto, to jest trymer klap, czy element pozwalający na awaryjne sterowanie klapami "alternate flaps"? Wygląda to tak samo, jak "aileron trim" na lotkach.
    Oto zdjęcie: http://img97.imageshack.us/img97/906...twqrlzij00.png

  7. #27
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Po prostu część klap (trailing edge flaps).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #28
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A system "alternate flaps" działa na zasadzie włączenia zapasowego systemu hydraulicznego?

  9. #29
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    W przypadku utracenia hydrauliki B:
    - trailing edge flaps są wypuszczane/chowane elektrycznie,
    - leading edge flaps są wypuszczane przez zapasowy system hydrauliczny; nie ma możliwości ich schowania.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  10. #30
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Rozumiem, że trailing edge flaps w sytuacji awaryjnej mogą być wypuszczone jeszcze elektrycznie, ponieważ są one ważniejsze od leading edge flaps i są niezbędne do wylądowania.

  11. #31
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    ? Przecież całą mechanizację skrzydła (TE+LE) można wypuścić alternatywnie/awaryjnie... Tyle tylko, że TE elektrycznie, a LE hydraulicznie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #32
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Zadam jeszcze jedno pytanie dotyczące skrzydła B737. Do czego służa białe elementy, pomiędzy którymi są przerwy, na łaczeniach lotek? Zaznaczyłem te elementy na tej fotce:
    http://img266.imageshack.us/img266/8615/swwing1.jpg

  13. #33

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    To sa bezposrednie okolice zawiasow, na innych 737 tego nie widac, a wiec wymysl sobie jakas hipoteze dlaczego akurat ten to ma ... chyba nikt tu z nas nie ma takiej wiedzy encyklopedycznej aby uzasadnic kazda srubke, kazdy kawalek metalu, kazdy kawalek przyklejonej tasmy, czy kazdy otwor.

  14. #34

  15. #35
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Zadam jeszcze pytanko. Wiem, że w spółczesnych samolotach typu Airbus/Boeing zamontowane są wielosekcyjne lotki (t.j. działanie lotek wspomagają spoilery). Czy zatem trwałe uszkodzenie lotki, w przypadku, gdy w żaden sposób nie będzie można nią sterować (nawet przez "aileron trim") może być zastąpione spoilerami? Czy w takim przypadku wychylając sidestick/wolant wychylą się na danej połówce skrzydła spoilery i zostanie wykonany przechył samolotu, aby w ten sposób w sytuacji krytycznego uszkodzenia lotki móc sterować przechyłem maszyny?

  16. #36
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Jak w ogóle wygląda sprawa z awaryjnym sterowaniem po utracie lotki?

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Balansuje się ciałem i pasażerami.

  18. #38
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Pasażerami balansuje się przecież przy awarii steru wysokości. Czy naprawdę przy wielosekcyjnych lotkach nie wychylą się wówczas same spoilery? Przecież ich wychylenie na jednej połówce skrzydła spowoduje przechył samolotu/zakręt? Nie wiem, więc pytam.

  19. #39

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    PAWW - zajmj sie lepiej pytaniem co sie robi po utracie skrzydla - rownie to bedzie fascynujace i majace duzo wspolnego z praktyka lotnictwa.

  20. #40
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Urywa się drugie, żeby pozbyć się asymetrii sił związanych z wytwarzaniem siły nośnej na jednym skrzydle.
    Wtedy sterując trymerem należy tak ustawić kadłub, żeby zaczął działać jako kadłub nośny. Tylko są problemy podczas podejścia do lądowania, bo ciężko jest sterować nie mając ani lotek ani nawet spoilerów.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •