Jakby ktoś chciał jeszcze zobaczyć video z 737 jak się to wyciąga/mocuje (w samej końcówce)
YouTube - B737 Over Wing Exit
Jakby ktoś chciał jeszcze zobaczyć video z 737 jak się to wyciąga/mocuje (w samej końcówce)
YouTube - B737 Over Wing Exit
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Pozwolę sobię jeszcze na drugą część mojego pytania. Chodzi o to zdjęcie skrzydła B737: http://img15.imageshack.us/img15/707/boeing737wing.jpg
1. Czym jest i do czego służy ta ogromna klapa na skrzydle (zaznaczona na zdjęciu na czerwono), przypominająca wielki spoiler?
2. Czym są te owalne wyżłobienia na siłownikach klap, które zaznaczyłem na powyższym zdjęciu na kolor zielony?
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Mam pytanie dotyczące skrzydła B737. Czy element na skrzydle, zaznaczony przeze mnie na tym zdjęciu na żółto, to jest trymer klap, czy element pozwalający na awaryjne sterowanie klapami "alternate flaps"? Wygląda to tak samo, jak "aileron trim" na lotkach.
Oto zdjęcie: http://img97.imageshack.us/img97/906...twqrlzij00.png
Po prostu część klap (trailing edge flaps).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A system "alternate flaps" działa na zasadzie włączenia zapasowego systemu hydraulicznego?
W przypadku utracenia hydrauliki B:
- trailing edge flaps są wypuszczane/chowane elektrycznie,
- leading edge flaps są wypuszczane przez zapasowy system hydrauliczny; nie ma możliwości ich schowania.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Rozumiem, że trailing edge flaps w sytuacji awaryjnej mogą być wypuszczone jeszcze elektrycznie, ponieważ są one ważniejsze od leading edge flaps i są niezbędne do wylądowania.
? Przecież całą mechanizację skrzydła (TE+LE) można wypuścić alternatywnie/awaryjnie... Tyle tylko, że TE elektrycznie, a LE hydraulicznie.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zadam jeszcze jedno pytanie dotyczące skrzydła B737. Do czego służa białe elementy, pomiędzy którymi są przerwy, na łaczeniach lotek? Zaznaczyłem te elementy na tej fotce:
http://img266.imageshack.us/img266/8615/swwing1.jpg
To sa bezposrednie okolice zawiasow, na innych 737 tego nie widac, a wiec wymysl sobie jakas hipoteze dlaczego akurat ten to ma ... chyba nikt tu z nas nie ma takiej wiedzy encyklopedycznej aby uzasadnic kazda srubke, kazdy kawalek metalu, kazdy kawalek przyklejonej tasmy, czy kazdy otwor.
Ja osobiście uważam, że są to osłonki zawiasów lotki. Na innych zdjęciach są, ale wyglądają trochę inaczej:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...g_737_wing.JPG
http://donkeyentertainment.com/image...ing737wing.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ng_737-800.jpg
http://i.pbase.com/o2/19/326519/1/97...J.DSCF3012.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviatio.../0/0663055.jpg
Zadam jeszcze pytanko. Wiem, że w spółczesnych samolotach typu Airbus/Boeing zamontowane są wielosekcyjne lotki (t.j. działanie lotek wspomagają spoilery). Czy zatem trwałe uszkodzenie lotki, w przypadku, gdy w żaden sposób nie będzie można nią sterować (nawet przez "aileron trim") może być zastąpione spoilerami? Czy w takim przypadku wychylając sidestick/wolant wychylą się na danej połówce skrzydła spoilery i zostanie wykonany przechył samolotu, aby w ten sposób w sytuacji krytycznego uszkodzenia lotki móc sterować przechyłem maszyny?
Jak w ogóle wygląda sprawa z awaryjnym sterowaniem po utracie lotki?
Balansuje się ciałem i pasażerami.
Pasażerami balansuje się przecież przy awarii steru wysokości. Czy naprawdę przy wielosekcyjnych lotkach nie wychylą się wówczas same spoilery? Przecież ich wychylenie na jednej połówce skrzydła spowoduje przechył samolotu/zakręt? Nie wiem, więc pytam.
PAWW - zajmj sie lepiej pytaniem co sie robi po utracie skrzydla - rownie to bedzie fascynujace i majace duzo wspolnego z praktyka lotnictwa.
Urywa się drugie, żeby pozbyć się asymetrii sił związanych z wytwarzaniem siły nośnej na jednym skrzydle.
Wtedy sterując trymerem należy tak ustawić kadłub, żeby zaczął działać jako kadłub nośny. Tylko są problemy podczas podejścia do lądowania, bo ciężko jest sterować nie mając ani lotek ani nawet spoilerów.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Zakładki