Wedlug mnie to zaczep dla dzwigow potrzebny przy montazu samolotu. Nic nie ma wspolnego z samym lataniem.
Witam wszystkich. Mam takie niecodzienne pytanie. Ostatnio przeglądając zdjęcia z mojego lotu Ryanair (Boeing 737-800) moją uwagę przyciągnął ciekawy żółty element na skrzydle tego samolotu. Czym jest ten tajemniczy element i do czego on służy?
Zaznaczyłem na czerwono ten element na moich zdjęciach:
http://img522.imageshack.us/img522/7369/p1040563b.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/589/p1040565t.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/2876/p1040573fn.jpg
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 10-01-2011 o 19:17
Wedlug mnie to zaczep dla dzwigow potrzebny przy montazu samolotu. Nic nie ma wspolnego z samym lataniem.
Też tak uważam, że to "serwisowy osprzęt".
Trening czyni mistrza....
W angielskiej terminologii zwie się to "attachment fitting". Służy do przymocowania linki/paska zakończonego hakiem (takim jak od smyczy) znajdującej się przy wyjściu awaryjnym. Tak rozciągniętego i przymocowanego paska używa się jako element wspomagający przy ewakuacji po wodowaniu (można się tego złapać).
pzdr,
D.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Ciekawe tylko, dlaczego tych zaczepów nie ściągają po wyprodukowaniu samolotu? Czyżby tanim przewoźnikom nie ściągali?
A tak poważnie, to czemu w nie wszystkich 737 takie "attachment fitting" są zamontowane? To jakaś opcja przy zamówieniach?
A skąd pomysł, że nie wszystkie 737?
Mają dokładnie wszystkie jakie widziałem, łącznie z 'jurassicami' (100/200)
Gdyby to była opcja, to nikt by tego nie kupił, a już zwłaszcza Ryan.
pzdr,
D.
Ostatnio edytowane przez wegi ; 07-01-2011 o 22:37
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Jak ktos zna angielski to na tym technicznym forum jest spora dyskusja na ten temat:
Yellow Bracket On Top Of SWA 737-700 Wing — Tech Ops Forum | Airliners.net
Zaczep ten ma znaczenie w ewakuacji samolotu i mocowaniem liny jak samolot plywa na wodzie i trzeba pasazerow szybko ustawic na skrzydle. Nawet ktos pokazuje dokladna strone z ksiazki szkoleniowej Boeinga przeznaczona dla stewardes.
Tutaj jest najwazniejsze zdanie:
In the event of a water evac, there's a line associated with each overwing exit that is extended, and clips to that yellow bracket, as a guide to get everyone out on the wing.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-01-2011 o 22:49
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Pewnie, że są: http://media.lonelyplanet.com/lpimg/...-1/preview.jpg
A tak przy okazji. Taki pasek do ewakuacji jest u załogi, czy schowany jest w drzwiach awaryjnych?
Przymocowane u góry do wyjść awaryjnych na skrzydle (w przypadku 800ki w tylnych drzwiach przy skrzydle) tak, że jest to widoczne dopiero po otwarciu wyjścia.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Rzeczywiście, bo 800 ma cztery wyjścia awaryjne na skrzydłach, a 600 i 700 dwa.
Zauważyłem ponadto, że jest tam napis "NO STEP" (nie stawać). Czyżby było to z jakiegoś mało odpornego materiału wykonane?
http://img522.imageshack.us/img522/7369/p1040563b.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/589/p1040565t.jpg
Popatrz dokladniej. "NO STEP" masz tutaj powtorzone wiele razy wzdluz skrzydla i nic nie ma wspolnego z tym zoltym zaczepem - powtorzone sa wzdluz lini gdzie akurat zaczynaja sie mocowania roznych hamulcow powietrznych, innymi slowy gdzie zaczynaja sie ruchome czesci skrzydla. To wyznacza granice poza ktora nie wolno chodzic - ta czesc skrzydla nie jest obliczona na ciezar czlowieka.
Co nie zmienia faktu, że przy ewentualnej ewakuacji chodzenie po tych elementach skrzydła jest nie uniknione.
Bardzo watpie. Wiele juz bylo takich ewakuacji w historii i jakos taki wypadek 'blokady' nie zostal zanotowany, to nie lezy w psychologi panikujacego pasazera czytac 'drobny druk'. Natomiast obsluga techniczna notorycznie potrzebuje przypomnien bo zbyt duza rutyna maci ludziom w glowach - naprzyklad dlatego masz oznaczenia na silnikach aby obsluga nie wlazila w strefe gdzie chodzacy silnik moze ich 'zmielic'.
Ten zaczep akurat nie służy do ewakuacji, chociażby z tego względu, że w A320 otwarcie wyścia awaryjnego na skrzydle powoduje nadmuchanie trapu na skrzydle, do zjazdu w dół - do tyłu wyposażonego dodatkowo w barierki, co widać tutaj
Pozdrawiam!
Piotr
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 09-01-2011 o 07:07
Zakładki