Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 74
Like Tree4Likes

Wątek: Elementy skrzydła Boeinga 737-800

  1. #1
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question Elementy skrzydła Boeinga 737-800


    Polecamy

    Witam wszystkich. Mam takie niecodzienne pytanie. Ostatnio przeglądając zdjęcia z mojego lotu Ryanair (Boeing 737-800) moją uwagę przyciągnął ciekawy żółty element na skrzydle tego samolotu. Czym jest ten tajemniczy element i do czego on służy?
    Zaznaczyłem na czerwono ten element na moich zdjęciach:
    http://img522.imageshack.us/img522/7369/p1040563b.jpg
    http://img522.imageshack.us/img522/589/p1040565t.jpg
    http://img137.imageshack.us/img137/2876/p1040573fn.jpg
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 10-01-2011 o 19:17

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Wedlug mnie to zaczep dla dzwigow potrzebny przy montazu samolotu. Nic nie ma wspolnego z samym lataniem.

  3. #3
    Awatar eter

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Też tak uważam, że to "serwisowy osprzęt".
    Trening czyni mistrza....

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    W angielskiej terminologii zwie się to "attachment fitting". Służy do przymocowania linki/paska zakończonego hakiem (takim jak od smyczy) znajdującej się przy wyjściu awaryjnym. Tak rozciągniętego i przymocowanego paska używa się jako element wspomagający przy ewakuacji po wodowaniu (można się tego złapać).

    pzdr,
    D.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Ciekawe tylko, dlaczego tych zaczepów nie ściągają po wyprodukowaniu samolotu? Czyżby tanim przewoźnikom nie ściągali?
    A tak poważnie, to czemu w nie wszystkich 737 takie "attachment fitting" są zamontowane? To jakaś opcja przy zamówieniach?

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    A skąd pomysł, że nie wszystkie 737?
    Mają dokładnie wszystkie jakie widziałem, łącznie z 'jurassicami' (100/200)
    Gdyby to była opcja, to nikt by tego nie kupił, a już zwłaszcza Ryan.

    pzdr,
    D.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 07-01-2011 o 22:37
    GoldenDave likes this.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak ktos zna angielski to na tym technicznym forum jest spora dyskusja na ten temat:

    Yellow Bracket On Top Of SWA 737-700 Wing — Tech Ops Forum | Airliners.net

    Zaczep ten ma znaczenie w ewakuacji samolotu i mocowaniem liny jak samolot plywa na wodzie i trzeba pasazerow szybko ustawic na skrzydle. Nawet ktos pokazuje dokladna strone z ksiazki szkoleniowej Boeinga przeznaczona dla stewardes.

    Tutaj jest najwazniejsze zdanie:

    In the event of a water evac, there's a line associated with each overwing exit that is extended, and clips to that yellow bracket, as a guide to get everyone out on the wing.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-01-2011 o 22:49

  8. #8
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    A skąd pomysł, że nie wszystkie 737?
    Na skrzydłach A320 też są, z tego co pamiętam

  9. #9
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Pewnie, że są: http://media.lonelyplanet.com/lpimg/...-1/preview.jpg
    A tak przy okazji. Taki pasek do ewakuacji jest u załogi, czy schowany jest w drzwiach awaryjnych?

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Przymocowane u góry do wyjść awaryjnych na skrzydle (w przypadku 800ki w tylnych drzwiach przy skrzydle) tak, że jest to widoczne dopiero po otwarciu wyjścia.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Rzeczywiście, bo 800 ma cztery wyjścia awaryjne na skrzydłach, a 600 i 700 dwa.

  12. #12
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Zauważyłem ponadto, że jest tam napis "NO STEP" (nie stawać). Czyżby było to z jakiegoś mało odpornego materiału wykonane?
    http://img522.imageshack.us/img522/7369/p1040563b.jpg
    http://img522.imageshack.us/img522/589/p1040565t.jpg

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Zauważyłem ponadto, że jest tam napis "NO STEP" (nie stawać). Czyżby było to z jakiegoś mało odpornego materiału wykonane?
    Popatrz dokladniej. "NO STEP" masz tutaj powtorzone wiele razy wzdluz skrzydla i nic nie ma wspolnego z tym zoltym zaczepem - powtorzone sa wzdluz lini gdzie akurat zaczynaja sie mocowania roznych hamulcow powietrznych, innymi slowy gdzie zaczynaja sie ruchome czesci skrzydla. To wyznacza granice poza ktora nie wolno chodzic - ta czesc skrzydla nie jest obliczona na ciezar czlowieka.

  14. #14
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Co nie zmienia faktu, że przy ewentualnej ewakuacji chodzenie po tych elementach skrzydła jest nie uniknione.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Co nie zmienia faktu, że przy ewentualnej ewakuacji chodzenie po tych elementach skrzydła jest nie uniknione.
    Zastanow sie troche co piszesz! . To sa napisy dla technicznej obslugi samolotu. Jak masz ewakuacje samolotu to jest duze prawdopodobienstwo ze ten samolot nigdy juz nie bedzie latal. A nawet jak bedzie latal to pojdzie na "bocznice" na niezla inspekcje i naprawy.

  16. #16
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Zastanow sie troche co piszesz! . To sa napisy dla technicznej obslugi samolotu. Jak masz ewakuacje samolotu to jest duze prawdopodobienstwo ze ten samolot nigdy juz nie bedzie latal. A nawet jak bedzie latal to pojdzie na "bocznice" na niezla inspekcje i naprawy.
    No tak .Pax moze spanikowac jak zobaczy taki napis.I zablokowac na chwile wyjscie awaryjne. Wedlug mnie troche niefortunne umieszczenie napisu. Obsluga i tak wie gdzie ma stapac
    Come on Arsenal--))

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Bardzo watpie. Wiele juz bylo takich ewakuacji w historii i jakos taki wypadek 'blokady' nie zostal zanotowany, to nie lezy w psychologi panikujacego pasazera czytac 'drobny druk'. Natomiast obsluga techniczna notorycznie potrzebuje przypomnien bo zbyt duza rutyna maci ludziom w glowach - naprzyklad dlatego masz oznaczenia na silnikach aby obsluga nie wlazila w strefe gdzie chodzacy silnik moze ich 'zmielic'.

  18. #18
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Bardzo watpie. Wiele juz bylo takich ewakuacji w historii i jakos taki wypadek 'blokady' nie zostal zanotowany, to nie lezy w psychologi panikujacego pasazera czytac 'drobny druk'. Natomiast obsluga techniczna notorycznie potrzebuje przypomnien bo zbyt duza rutyna maci ludziom w glowach - naprzyklad dlatego masz oznaczenia na silnikach aby obsluga nie wlazila w strefe gdzie chodzacy silnik moze ich 'zmielic'.
    No faktycznie. Ostatni wypadek zdaje sie na Teneryfie sie wydarzyl
    Come on Arsenal--))

  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Pewnie, że są: http://media.lonelyplanet.com/lpimg/...-1/preview.jpg
    A tak przy okazji. Taki pasek do ewakuacji jest u załogi, czy schowany jest w drzwiach awaryjnych?
    Ten zaczep akurat nie służy do ewakuacji, chociażby z tego względu, że w A320 otwarcie wyścia awaryjnego na skrzydle powoduje nadmuchanie trapu na skrzydle, do zjazdu w dół - do tyłu wyposażonego dodatkowo w barierki, co widać tutaj
    GoldenDave likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    No faktycznie. Ostatni wypadek zdaje sie na Teneryfie sie wydarzyl
    O co ci niby chodzi? Pamietam ta Teneryfe ale zadnego problemu z ewakuacja (tych co wogole zyli i mogli sie ewakuowac) nie pamietam. W tym co znalazlem na necie - tez zdanego problemu z tym "napisem" nie znalazlem.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 09-01-2011 o 07:07

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •