Tym:Zamieszczone przez ajus
http://www.airliners.net/open.file/1051826/L/
Witam
Potrzebuję jakiejś tabelki czy opisu wymagań co do długości drogi startowej potrzebnej dla najczęściej spotykanych typów samolotów? i jak wymagana droga startowa zależy od wys. npm? (wiem tylko że im wyżej, tym potrzebna dłuższa bo mniejsze ciśnienie atm, ale czy jest na to jakiś wzór?). Wiadomo, że dł. zależy też od obciążenia samolotu, ale czy jest to znaczna różnica pomiędzy samolotem "pustym" a w pełni obciążonym?
I jeszcze jedno:
Ryanair w wymaganiach odnośnie lotniska napisał: "Must not be situated in ‘hostile’ terrain or require special piloting techniques, e.g. Innsbruck"
W związku z tym chciałem zapytać czym się to lotnisko charakteryzuje?
Pozdrawiam
Tym:Zamieszczone przez ajus
http://www.airliners.net/open.file/1051826/L/
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Że są góry to wiem
http://en.wikipedia.org/wiki/Innsbruck_Airport
a w związku z tym pewnie szybkie zmiany pogody, ale od lotniska są one chyba dość oddalone. Czy mimo to chodzi o jakieś niespodziewane wiatry czy uskoki?
A odnośnie pierwszego pytania czy ma ktoś jakieś materiały?
Co do pierwszego pytania to ciezko powiedziec. Czynnikow jest mnostwo - masa, wysokosc, temperatura, nachylenie pasa, wiatr - nawet ten sam samolot moze miec zainstalowane inne silnik niz samoloty we flocie przewoznika i i juz sie wszystko zmieni. Musialbys miec instrukcje do kazdego samolotu i ropatrywac kazdy przypadek z osobna (tak jak to sie robi przed kazdym lotem) - inaczej to takie gdybanie
Innsbruck ma bardzo zagmatwane podejście wymagające szczególnych kwalifikacji. Emigrant zarobkowy z Polski który na bagnach Florydy zrobił licencję PPL raczej tam nie wyląduje
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
czy kazdy który jedzie zagranice jest debilem i imbecylem ??? Czy u nas tak super tez szkola ??? Owszem sa rozni ludzie ale nalezy sie szacunek vdla wszystkich. Skoro ktos uwaza sie za lepszego niech okaze swoja kulture. Sorka za taki OT ale razi mnie to jak niektórzy do tych tematów podchodza. My jako Polacy musimy sie wreszcie wyzbyc jakiejs dziwnej mani wielkosci bo na swiecie i tak jestesmy postrzegani jako malutcy i mam wrazenie ze tacy jestesmyZamieszczone przez Atco
Nie, ale na pewno jest nim jeden znamy mi pilot do którego ta charakterystyka pasujeZamieszczone przez SP-LLD
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
no chyba ze tak to ok
Wzorow nie ma. Roznice w drodze startu sa olbrzymie w zaleznosci od wagi - prawie 3-krotne. Wysokosc nad poziomem morza tez bardzo zmienia wynik tak samo jak i temperatura. Ja niedawno podalem na tym forum tabele startow dla 747 z lotniska Heathrow - to sa tabele startow uzywane przez pilotow Virgin Atlantic. Jak poszukasz to znajdziesz.Zamieszczone przez ajus
Boeing 737 Airplane Performance - bardzo dużo nomogramów tylko dla B737, ale wszystkich typów z różnymi silnikami i różnym wyposażeniem. Wymagane długości pasa do startu, lądowania, zasięg przy LR Cruise.
http://www.boeing.com/commercial/air...ps/737sec3.pdf
edit: jak przeszukasz tą stronkę to znajdziesz tego więcej, dla rodziny Benków rzecz jasna.
Zakładki