Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Czy pilot może zobaczyć skrzydło z okna w kokpicie?


    Polecamy

    J.w

    Może pytanie głupie, ale intryguje mnie ta sprawa.

    Oglądając różne programy, np. katastrofa w przestworzach odcinek o locie BA 747, gdzie wszystkie silniki zgasły albo katastrofa lotu 90, gdzie 737 runął do rzeki Potomac, zwróciłam uwagę na to, iż piloci byli w stanie dojrzeć skrzydła i silniki. Jednocześnie patrząc na zdjęcia różnych kokpitów nie chce mi sie w to wierzyć (jeszcze w 747 to mogę uwierzyć - wyżej umieszczony kokpit ale w 737? albo w mad dogach?)

    dzięki z góry za rozwianie moich wątpliwości

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja ogladalem pewien program i tam mowili ze piloci moga dojrzec tylko koncowki skrzydel choc tego nie potwierdze

  3. #3
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a w tych programach byli w stanie dojrzec nawet silniki i to czy skrzydło jest oblodzone. może małe wyolbrzymienie?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No jezeli otworza okno i sie troche wychyla to owszem

  5. #5
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    No jezeli otworza okno i sie troche wychyla to owszem
    Co jest jak najbardziej możliwe. Oczywiście jeśli samolot jest na ziemii.

  6. #6
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a w tych programach mówili że w powietrzu tez moga otworzyc i sie wychylic

  7. #7
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    Z Benkow tylko w B747 pilot jest w stanie zobaczyc skrzydla i silniki. W 757/767 tylko koncowke skrzydla i trzeba bardzo, bardzo mocno sie wychylic. W EMB145 jest ciut lepiej. ATR42 jest pod tym wzgledem bardzo dobry ale juz ATR72 mniej.
    AllOver

  8. #8
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Weronika1989
    a w tych programach mówili że w powietrzu tez moga otworzyc i sie wychylic
    Z "Katastrofą w przestworzach" jestem na bieżąco, ale z otwieraniem okien w locie nic nie zauważyłem, poza odcinkiem gdzie wypadło całe okno w kokpicie i pilota wyssało do połowy.

    Jest w tym programie kilka drobnych buraczków typu: kręcąca się w kółko wskazówka VSI i
    genialnych tłumaczeń na polski typu:
    po angielsku pilot mówi "gear up" --> po polsku jest coś w stylu "zmień bieg"
    po angielsku mówi: Vi one, rotate --> po polsku "prędkość obrotowa silnków"

  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A kto broni pilotowi przejsc sie do kabiny pasazerskiej.

  10. #10
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    byl kiedys taki incydent ze steewką:

    steewka stoi zawsze tylem do samolotu i mowi: 'proszę na lewo' albo 'proszę na prawo' - tak naprawde jej lewa strona to prawa strona samolotu... i wlasnie tej steewce tak się zdarzylo, ze padł PRAWY SILNIK SAMOLOTU, ona to zauwazyla i przekazala pilotowi, ze PADŁ LEWY SILNIK (od jej strony)... mozecie sobie wyobrazic co bylo dalej...

    /a w tych nowszych duzych benkach to są juz montowane kamery (?)

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    wlasnie tej steewce tak się zdarzylo, ze padł PRAWY SILNIK SAMOLOTU, ona to zauwazyla i przekazala pilotowi, ze PADŁ LEWY SILNIK (od jej strony)... mozecie sobie wyobrazic co bylo dalej...
    Nie bardzo sobie wyobrażam. Pilot bez mrugnięcia okiem na przyrządy wyłączył silnik?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    tez mnie to zdziwilo ale tak podobno bylo

  13. #13
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie wiem czy to ta katastrofa, ale było tak że 737 w UK rozbił się po tym jak piloci po awarii jednego z silnków wyłączyli ten sprawny.
    Przyczyną była nieznajomość i nieumiejętność interpretacji przez pilotów wskazań wskaźników kontroli pracy silników nowego typu.
    ponadto podobno zasugerowali się zapachem spalenizny z klimatyzacji, przez co uznali, że awarii musiał ulec silnik numer 2( bo ten silnik zasilał klimę na typie 737 którym latali dotychczas) w tym którym lecieli teraz było odwrotnie.

  14. #14
    Awatar bote21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bytom - EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez TermiT
    Nie wiem czy to ta katastrofa, ale było tak że 737 w UK rozbił się po tym jak piloci po awarii jednego z silnków wyłączyli ten sprawny.
    Przyczyną była nieznajomość i nieumiejętność interpretacji przez pilotów wskazań wskaźników kontroli pracy silników nowego typu.
    ponadto podobno zasugerowali się zapachem spalenizny z klimatyzacji, przez co uznali, że awarii musiał ulec silnik numer 2( bo ten silnik zasilał klimę na typie 737 którym latali dotychczas) w tym którym lecieli teraz było odwrotnie.
    To była nowa maszyna i piloci mieli na niej coś ok. 40h. W katastrofach w przestworzach o tym było. http://www.airliners.net/open.file/0509995/M/
    Pyrzowice is worth flying to.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •