Ja ogladalem pewien program i tam mowili ze piloci moga dojrzec tylko koncowki skrzydel choc tego nie potwierdze
J.w
Może pytanie głupie, ale intryguje mnie ta sprawa.
Oglądając różne programy, np. katastrofa w przestworzach odcinek o locie BA 747, gdzie wszystkie silniki zgasły albo katastrofa lotu 90, gdzie 737 runął do rzeki Potomac, zwróciłam uwagę na to, iż piloci byli w stanie dojrzeć skrzydła i silniki. Jednocześnie patrząc na zdjęcia różnych kokpitów nie chce mi sie w to wierzyć (jeszcze w 747 to mogę uwierzyć - wyżej umieszczony kokpit ale w 737? albo w mad dogach?)
dzięki z góry za rozwianie moich wątpliwości
Ja ogladalem pewien program i tam mowili ze piloci moga dojrzec tylko koncowki skrzydel choc tego nie potwierdze
a w tych programach byli w stanie dojrzec nawet silniki i to czy skrzydło jest oblodzone. może małe wyolbrzymienie?
No jezeli otworza okno i sie troche wychyla to owszem
Co jest jak najbardziej możliwe. Oczywiście jeśli samolot jest na ziemii.Zamieszczone przez kondziu
a w tych programach mówili że w powietrzu tez moga otworzyc i sie wychylic
Z Benkow tylko w B747 pilot jest w stanie zobaczyc skrzydla i silniki. W 757/767 tylko koncowke skrzydla i trzeba bardzo, bardzo mocno sie wychylic. W EMB145 jest ciut lepiej. ATR42 jest pod tym wzgledem bardzo dobry ale juz ATR72 mniej.
AllOver
Z "Katastrofą w przestworzach" jestem na bieżąco, ale z otwieraniem okien w locie nic nie zauważyłem, poza odcinkiem gdzie wypadło całe okno w kokpicie i pilota wyssało do połowy.Zamieszczone przez Weronika1989
Jest w tym programie kilka drobnych buraczków typu: kręcąca się w kółko wskazówka VSI i
genialnych tłumaczeń na polski typu:
po angielsku pilot mówi "gear up" --> po polsku jest coś w stylu "zmień bieg"
po angielsku mówi: Vi one, rotate --> po polsku "prędkość obrotowa silnków"
A kto broni pilotowi przejsc sie do kabiny pasazerskiej.
byl kiedys taki incydent ze steewką:
steewka stoi zawsze tylem do samolotu i mowi: 'proszę na lewo' albo 'proszę na prawo' - tak naprawde jej lewa strona to prawa strona samolotu... i wlasnie tej steewce tak się zdarzylo, ze padł PRAWY SILNIK SAMOLOTU, ona to zauwazyla i przekazala pilotowi, ze PADŁ LEWY SILNIK (od jej strony)... mozecie sobie wyobrazic co bylo dalej...
/a w tych nowszych duzych benkach to są juz montowane kamery (?)
Nie bardzo sobie wyobrażam. Pilot bez mrugnięcia okiem na przyrządy wyłączył silnik?Zamieszczone przez S.W.A.T
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie wiem czy to ta katastrofa, ale było tak że 737 w UK rozbił się po tym jak piloci po awarii jednego z silnków wyłączyli ten sprawny.
Przyczyną była nieznajomość i nieumiejętność interpretacji przez pilotów wskazań wskaźników kontroli pracy silników nowego typu.
ponadto podobno zasugerowali się zapachem spalenizny z klimatyzacji, przez co uznali, że awarii musiał ulec silnik numer 2( bo ten silnik zasilał klimę na typie 737 którym latali dotychczas) w tym którym lecieli teraz było odwrotnie.
To była nowa maszyna i piloci mieli na niej coś ok. 40h. W katastrofach w przestworzach o tym było. http://www.airliners.net/open.file/0509995/M/Zamieszczone przez TermiT
Zakładki