Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie Czy taki profil podluzny pasa startowego jest jakims utrudnieniem dla pilotow?


    Polecamy


  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Istotne pochylenia pasa (runway slope) należy uwzględniać na większych samolotach przy kalkulacji danych do startu (istnieją też pewne ograniczenia dla pochylenia, najczęściej +/- 2%). Poza tym trzeba taki a nie inny profil pasa uwzględnić przy wyrównaniu/wytrzymaniu podczas lądowania...
    ... no i czasem pamiętać, że można nie widzieć przeciwnego progu pasa będąć na drugim
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W Krakowie przy ladowaniu to nawet nie widac, ze jest pofalowany. Co innego w Gdansku gdzie w pewnym momencie ucieka w dol, i w Poznaniu gdzie jest gorka i nagle zaczyna nas atakowac (w obydwu przypadkach zalamanie jest w strefie przyziemienia)

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    W Krakowie przy ladowaniu to nawet nie widac, ze jest pofalowany.
    A jak to wygląda w W-wie? Jeśli dobrze pamiętam, to patrząc z ziemi w osi pasa 33 na lądujące samoloty widać, że maszyny wielkości EMB175 całe chowają się za horyzontem.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Ciekawy profil jest w EGGD (Bristolu) - jest górka na środku i rzeczywiście końca pasa nie widać z początku. Piloci go niezbyt lubią, bo do tego jeszcze jest dość krótki.
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Witam mam pytanie czy taki profil pasa jest duzym utrudnieniem przy startowaniu/ladowaniu na lotnisku?
    Utudnieniem nie musi byc ale musi byc uwzgledniony w przed-startowych obliczeniach, piloci oczywiscie nic nie licza - maja gotowe tabele przygotowane dla tego konkretnego pasa.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Utudnieniem nie musi byc
    Bylbym z tym ostrozny. Jak pas ucieka spod kol to latwo zrobic przelot. Jezeli pas jest jeszcze sliski to moze go zabraknac. Nie chce tutaj wprowadzac w blad ale to bylo chyba jedna z przyczyn, ze kiedys w GDN wypadl z pasa maly embraer.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Bylbym z tym ostrozny.
    Napisalem "nie musi" = moze, co ma dosc jasne logiczne znaczenie.

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Napisalem "nie musi" = moze, co ma dosc jasne logiczne znaczenie.
    W ten sposob mozna tez napisac, ze widzialnosc rzedu 200m nie musi byc utrudnieniem przy ladowaniu na 2 NDB...
    Zreszta napisalem, ze bylbym ostrozny co oznacza, ze dotyczy to wlasnie przypadku "moze" i zeby ten przypadek jednak czesciej uwzgledniac.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 20-01-2011 o 22:46

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze ciut sie czepiasz slow...wiadomo co kolega N077GL mial na mysli, wczoraj sie nie urodzil z tego co wiem

    Poza tym Runway Gradient Variation nie jest az takim utrudnieniem jak sie wydaje. Ile masz % variation na lotniskach gdzie sa commercial heavy ops? Moge na palcu policzyc na swiecie lotniska gdzie ten % jest wiekszy niz 1.0% +- ktore sa obslugiwane przez 737+. Najwiekszy ktory ja widzialem z takimi ops jest CRW gdzie jest gradient 0.9% i naprawde nie jest to taka duza sprawa. (Max FAA jest 2.0% zdaje mi sie). Chyba ze my tutaj mowimy o Chourchevel...ale to juz inna sprawa niz Gdansk.

    Nie chce tutaj wprowadzac w blad ale to bylo chyba jedna z przyczyn, ze kiedys w GDN wypadl z pasa maly embraer.
    .....to naprawde nie udowadnia ze jest to powszechny problem. Wiekszy (czestrzy) problem jest z pilotami ladujacymi/start z taxiway niz z pasa niz te pagorki.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 21-01-2011 o 03:41
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    to naprawde nie udowadnia ze jest to powszechny problem.
    A gdzie ja napisalem, ze to powszechny problem? I ja sie czepiam slowek? Napisalem, ze trzeba byc ostroznym i tyle bo czasami faktycznie widac, ze pas ucieka albo w nas wjezdza. Bez urazy ale na papierze i to zza oceanu tego nie zobaczysz... no chyba, ze ladujesz co jakis czas w Gdansku.
    Kolega, ktory zakladal ten temat wydaje mi sie chce wiedziec jak to wyglada w praktyce?

    Dla zainteresowanych przekroj z GDN. Cala strefa przyziemienia ciagle sie obniza a za aiming point robi to jeszcze stromiej.



    Uploaded with ImageShack.us

    Roznica wysokosci pomiedzy progiem a polowa lotniska to 11,2m - czyli prawie tyle co blok 4 pietrowy to tak dla zobrazowania jak sie zmienia wysokosc od progu w kierunku ladowania.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 21-01-2011 o 12:33

  12. #12
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Dzieki za informacje do mojego pytania, pozdrawiam

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Bez urazy ale na papierze i to zza oceanu tego nie zobaczysz... no chyba, ze ladujesz co jakis czas w Gdansku.
    Nie przesadzaj, Gdansk nie jest jednym z lotnisk ktory ma naprawdy duzy gradient (na Polske moze ma ale nie na swiatowa skale) i nie trzeba tam ladowac regularnie zeby to zauwazyc...co ma tutaj co ja widze na papierze i z tej strony? Niby Gdansk to jakis wybryk natury gradient? Nie...nawet nie ma nawet specjalnie duzego %. Bylem w GDN wiele razy i nigdy nie pomyslalem sobie "O cholera jaki to jest duzy gradient." Taki sam gradient mozna znalesc w wielu lotniskach zaczynajac od CRW w ktorym ladowalem wiele razy a jest on miej wiecej identyczny do GDN przy krotszym pasie o 3.5k. Poza tym widac co napisal i co mial na mysl. Nigdzie nie powiedzial ze nie trzeba byc ostroznym, napisal ze nie music byc (co od razu mi mowi ze moze, ale nie musi)...nie ma co o tym wogole wiecej dyskutowac bo tak naprawde kazdy z nas wie ze trzeba byc ostroznym kiedy sie laduje czyms wiekszym i altitude sie zmienia ale Gdansk to nie Van Nuys.

    Roznica wysokosci pomiedzy progiem a polowa lotniska to 11,2m - czyli prawie tyle co blok 4 pietrowy to tak dla zobrazowania jak sie zmienia wysokosc od progu w kierunku ladowania.
    Czyli +-0.4%. Nie jest to duzo w porownaniu do innych lotnisk co widza mnostwo wiecej i wiekszych ops.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 21-01-2011 o 21:48
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chociaż więcej na ten temat mają do powiedzenia gryzipiórki niż piloci. No offence.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Chociaż więcej na ten temat mają do powiedzenia gryzipiórki niż piloci. No offence.
    Nie wiedzialem ze musisz miec ATP z 1000 PIC Turbine zeby dyskutowac o ladowaniach.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 21-01-2011 o 21:38
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie musisz. Wystarczy znać się na wszystkim.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie musisz. Wystarczy znać się na wszystkim.
    Widocznie trzeba sobie zmienic nazwisko....bah nawet drugie imie by wystarczylo na Wikipedia.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie przesadzaj, Gdansk nie jest jednym z lotnisk ktory ma naprawdy duzy gradient (na Polske moze ma ale nie na swiatowa skale) i nie trzeba tam ladowac regularnie zeby to zauwazyc...co ma tutaj co ja widze na papierze i z tej strony? Niby Gdansk to jakis wybryk natury gradient? Nie...nawet nie ma nawet specjalnie duzego %.
    No wlasnie o to chodzi, ze nie jest specjalnie duzy a da sie to juz zauwazyc przy ladowaniu...
    Piotrek czytam Twoje wypowiedzi w temacie o LOT i zakladam, ze wiesz o co chodzi bo wszystko piszesz na "pewniaka". Niestety jezeli to jest na takiej zasadzie jak tutaj w tym temacie, o ktorym mam jakies pojecie to jestem rozczarowany i bede bral juz duza poprawke na to co napiszesz...

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    No wlasnie o to chodzi, ze nie jest specjalnie duzy a da sie to juz zauwazyc przy ladowaniu...
    Piotrek czytam Twoje wypowiedzi w temacie o LOT i zakladam, ze wiesz o co chodzi bo wszystko piszesz na "pewniaka". Niestety jezeli to jest na takiej zasadzie jak tutaj w tym temacie, o ktorym mam jakies pojecie to jestem rozczarowany i bede bral juz duza poprawke na to co napiszesz..
    Jak tak to problem tkwi w tym ze ja sie z toba zgadzam i wydaje mi sie ze N077GL tez sie z nami zgadza tylko powiedzial to inaczej.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Przecież mówicie o różnych rzeczach. Jedną rzeczą jest pochylenie pasa (slope), wyrażone w %, a inną są różne załamania, również w strefie przyziemienia, wyrażone w promieniu. I to dopiero te promienie są faktyczną zagwozdką dla zarządzających i dla pilotów, bo jak mówicie wymagany slope jest generalnie łatwo uzyskać.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •