Jak kto umowę podpisał - u nas my zajmujemy się kokpitem.
Witam! Mam takie dosyć niecodzienne pytanie. A mianowicie kto sprząta cockpit, myje ekrany, panele radiowe, urządzenia, panele overhead, pedestal? Czy robią to mechanicy przygotowujący samolot, czy linie lotnicze zatrudniają sprzątaczki? Jak to jest w samolotach, bo w niektórych biurach na przykład sprzątaczkom nie wolno czyścić sprzętu komputerowego i ekranów LCD. Jak to jest w samolotach?
Jak kto umowę podpisał - u nas my zajmujemy się kokpitem.
Na zdjęciach na a.net widać, że często jest bardzo brudno w kokpitach. A w boeingach jeszcze te futrzane fotele - pewnie siedziba bakterii
Ostatnio edytowane przez Quantas ; 25-01-2011 o 09:31 Powód: zdjęcie nie na temat
Zazwyczaj te same osoby, które sprzątają pokład z uwagą od pilotów by powiedzieć im o ewentualnym przypadkowym poprzestawianiu przycisków, dźwigni itp..
Jakoś trudno jest mi sobię wyobrazić pilota z wiaderkiem, szmatką, płynem, miotłą i odkurzaczem.
Zauważyłem ponadto, że w Boeingach (nie wiem jak w Airbusach) na ekranach "glass cockpit" i na wszystkich oknach w kabinie pasażerskiej znajdują się takie jakby plastikowe przezroczyste nakładki na ekran/okno. Dotykając np. okno nie dotykamy szyby, tylko właśnie tej plastikowej nakładki. Czy ta nakładka jest po to aby ułatwić mycie ekranów/okien i zapobiec przed ewentualnym przerysowaniem lub uszkodzeniem mechanicznym?
Podłogę, szyby - sprzątają sprzątacze; awionikę a szczególnie ekrany powinni czyścić mechanicy awioniczni, bo szczególnie nowoczesne ekrany LCD mają powłoki wymagające specjalnego czyszczenia i NIE POWINNO SIĘ tego robić np. papierowymi chusteczkami. A to jaka jest rzeczywistość - cóż...
Pozdrawiam!
Piotr
w VB sprzatanie kokpitu( nie mylic z cockpitem bo niektorzy piloci sa wrazliwi w tym temacie i prosza mowic- flight deck zamiast cockpit) jest czescia tak zwanego service check i jest zazwyczaj robione przez mechanika "avionicznego".ze uzyje okreslenia kolegi Bedrzicha
pozdrawiam
Adam
Czy ekrany LCD "flight deck" mają "powłoki antyrefleksyjne" , które zapobiegają odbijaniu się od nich światła? Czy jakiekolwiek nowinki z tej dziedziny są w trakcie produkcji konkretnego modelu samolotu opracowywane i zamieniane na nowsze?
Powłoki "antyrefleksyjne" występują w nowoczesnych ekranach LCD i chyba wszystkie samoloty z "glass cockpit" je mają. Zobacz to na fotkach:
http://farm3.static.flickr.com/2203/...ba9db411d2.jpg
http://www.fenderflier.com/photos/Images/Pit.jpg
http://www.aviationexplorer.com/cock...20_cockpit.jpg
Jeśli natomiast chodzi o drugą część twojego pytania, to nie wiem za bardzo jak to jest z tym wymienianiem, ale podejrzewam, że firmy lotnicze raczej nie boją się nowości i nowe technologie raczej wprowadzają na rynek. Ale wcześniej musi ona być nieźle przebadana i wytestowana, zanim to uczynią. Mieliśmy nawet niedawno przykład z silnikami RR w A380.
Zakładki