Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie Klasyfikacja przestrzeni a godziny pracy ATC


    Polecamy

    Czy ktoś z Was wie, co dzieje się z przestrzeniami klasy C i D w Europie (i/lub w Polsce) w momencie gdy kontroler gasi światło i idzie do domu? (osobne przypadki dla CTR i TMA) Czy przestrzeń nadal utrzymuje swoją klasyfikację, czy też dzieje się tak jak w USA, gdzie z D robi się E lub G? Gdzie w ogóle można znaleźć taką informację, bo przekopałem polskie AIP i na nic podobnego nie natrafiłem.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przestrzen kontrolowana bez kontrolera nie moze istniec, wiec staje sie niekontrolowana - na przyklad CTR staje sie ATZem.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dobre pytanie. ;] Chyba trzeba się zwrócić bezpośrednio do PAŻP z tym...

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    OK, załóżmy że (w Polsce) przestrzeń C staje się przestrzenią G, a CTR staje się ATZem. Z kim więc nazwiązujemy łączność chcąc wlecieć w taki ATZ? Gdzie jest publikowana częstotliwość? Dlaczego taki ATZ nie jest wymieniony w AUP? No i wreszcie gdzie to jest napisane, że CTR staje się ATZem?

    I jeszcze pytanie o TMA, czy jeśli APP idzie do domu ale TWR nadal pracuje, to czy TMA staje się przestrzenią klasy G czy pozostaje C i na wlot potrzebna jest zgoda TWR?

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    TWR zapewnia kontrole priceduralna w TMA, przestrzen klasy C.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W sumie to zależy, czy kontrolerzy TWR mają akurat uprawnienia proceduralne. Zwykle jest tak, jak pisze Behemot, ale niekoniecznie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Dobre pytanie. ;] Chyba trzeba się zwrócić bezpośrednio do PAŻP z tym...
    Odpowiedź:
    W przypadkach który Pan opisuje - służba jest zapewniana w określonych godzinach ( lub zgodnie NOTAM) i identycznie jest podawany czas pracy CTR ( patrz AIP AD 2.17 "Przestrzeń służb ruchu lotniczego"). Poza godzinami podanymi ( lub NOTAM) nie ma CTR i nie jest zapewniana służba kontroli ruchu lotniczego.
    Lotniska funkcjnuja jako lotniska niekontrolowane bez żadnych służb ruchu lotniczego (w tym AFIS). Prawnie istnieje możliwość zamiany CTR w ATZ (poza godzinami pracy ATC) oraz zapewniania służby AFIS przez zarzadzajacego lotniskiem.W Polsce jeszcze nie ma takiego przypadku.

    Nie funkcjonująca przestrzeń CTR przyjmuje klasę przestrzeni sasiedniej odpowiednio dla lokalizacji np, w rejonie EPZG staje sie przestrzenia niekontrolowaną klasy G - FIS Poznań, w rejonie EPBY do poziomu FL 095 staje sie przestrzenia niekontrolowaną klasy G - FIS Gdańsk, a powyżej FL095 staje sie przestrzenia kontrolowaną klasy C - ACC Warszawa.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    aaben, super i dzięki! Jestem zaskoczony szybkością odpowiedzi!

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    No, to całkiem interesujące wieści dla tych, którym czasem CTR przeszkadza w bezpośrednim zaplanowaniu trasy...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •