Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie Zasady włączania świateł lądowania


    Polecamy

    Do tej pory myślałem że światła lądowania włącza się po otrzymaniu zgody na start i zajęciu pasa, a wyłącza na wznoszeniu przecinając poziom 10tys stóp, i zniżając włączane są przy przecięciu 10tys. aż do opuszczenia pasa po lądowaniu.

    Dzisiaj wieczorem pojechałem na Schiphol, gdzie podstawa chmur była bardzo niska, (może 100-150m) i zauważyłem, że pilot MD-80 SAS-u włączył światła lądowania dopiero po tym jak wyszedł pod chmury.
    Wiadomo, że w "mleku" oślepiałby siebie co miałoby wpływ na obserwację przyrządów i widoczność świateł lotniska, ale czy nie ma przepisu który nakazuje mieć światła lądowania włączone podczas podejścia?
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 01-02-2011 o 08:58 Powód: literówka w temacie

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A przepisy są po to, żeby ich przestrzegać, nawet jak pilot nic nie widzi...
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    23 stycznia byłem na EPWA i widziałem, jak E70/75 LOTu wylądował w ogóle bez świateł lądowania.


  4. #4

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie


    Polecamy

    Podczas lądowania w mglistą lub też deszczową pogodę światła reflektorów, rozpraszając się w zawiesinach wody, tworząc nieprzezroczystą plamę świetlną. Dlatego podczas mglistej pogody nie jest celowe włączanie reflektorów pokładowych.
    Pozdrawiam
    Maciej


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •