Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree2Likes

Wątek: "Dodatkowe informacje wymagane dla podróży do/z USA"

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie "Dodatkowe informacje wymagane dla podróży do/z USA"


    Polecamy

    Pierwszy raz w życiu noszę się z zamiarem zarezerwowania LOT-u za wielką kałużę, do Toronto. Podczas procesu rezerwacji na stronie internetowej LOT-u spotykam się z czymś dla mnie nowym, a mianowicie koniecznością podania danych dokumentu tożsamości.

    Wjazd do Kanady odbędzie się oczywiście na podstawie nowego paszportu biometrycznego i w tym miejscu rodzi się moje pytanie - czy w owym formularzu na stronie LOT-u muszę wpisać dane właśnie tego paszportu, czy może to być mój dowód osobisty (a istnieje możliwość wybrania dowodu osobistego plus jeszcze kilka innych opcji) i w gruncie rzeczy nie będzie to niosło za sobą żadnych negatywnych konsekwencji podczas odprawy na lot jak i przekraczania granicy, szczególnie w samej Kanadzie?

    Przykładowo dokonując rezerwacji nie posiadam jeszcze nowego paszportu, gdyż ten właśnie znajduje się w produkcji. Co w takiej sytuacji?


    P.S. Czy ja coś przeoczyłem i Toronto zostało włączone do USA?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    Podajesz ten dokument, który aktualnie posiadasz.

    Ja natomiast spotkałem się z czymś innym, ale za to w lotach do USA.
    Linie British Airways u których kupiłem bilet, zażądały ode mnie podania adresu pod którym się zatrzymam w USA. O ile podczas odprawy na immigration wydaje mi się to normalne, o tyle nie rozumiem po co to liniom lotniczym. Na wszelki wypadek podałem
    Latacz amator

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaRu Zobacz posta
    Linie British Airways u których kupiłem bilet, zażądały ode mnie podania adresu pod którym się zatrzymam w USA. O ile podczas odprawy na immigration wydaje mi się to normalne, o tyle nie rozumiem po co to liniom lotniczym.
    Bo, zdaje sie, linie mają obowiazek wpisywac to do rezerwacji i przesylac do USA. Pewnie przy kontroli po przylocie dane sa porownywane z tym, co widnieje w pokazanym przez pasazera paszporcie.

    A samolot, na ktorego pokladzie znalazlby sie choc jeden pasazer, ktorego dane nie zostaly zawczasu przeslane, zostanie zestrzelony jeszcze w polowie Atlantyku. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac od tej zgryzliwosci. Niedlugo chyba dojdziemy do tego, ze w ramach zwiekszania bezpieczenstwa pasazerowie beda dostawali szpryce jak AVIH-y (przynajmniej zaoszczedzi sie na cateringu...). Przykre to tym bardziej, ze dotyczy kraju, do ktorego niezmiennie mam sympatię, a ponadto w ktorym slowo "liberty" jest (a przynajmniej kiedys bylo) odmieniane przez wszystkie przypadki (no, moze akurat nie w jezyku angielskim ).
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 02-02-2011 o 18:32
    mikii77 likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czyli mam rozumieć, że nie robi żadnej różnicy czy ja tam podam dane paszportu, dowodu osobistego czy karty rowerowej bo na lotnisku YYZ bo kluczowe i tak będzie wylegitymowanie się paszportem biometrycznym na lotnisku w YYZ?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Czyli mam rozumieć, że nie robi żadnej różnicy czy ja tam podam dane paszportu, dowodu osobistego czy karty rowerowej bo na lotnisku YYZ bo kluczowe i tak będzie wylegitymowanie się paszportem biometrycznym na lotnisku w YYZ?
    Dokładnie



    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Bo, zdaje sie, linie mają obowiazek wpisywac to do rezerwacji i przesylac do USA. Pewnie przy kontroli po przylocie dane sa porownywane z tym, co widnieje w pokazanym przez pasazera paszporcie.
    Tylko jak wcześniej latałem LOTem czy Lufthansą, nigdy ich to nie interesowało
    Latacz amator

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Powinieneś podać dane dokumentu na podstawie którego będziesz przekraczał granicę - jeśli lecisz do YYZ to powinieneś podać dane paszportu biometrycznego - numer,expiry date, data urodzenia, dane kraju wydającego ten paszport czyli PL.
    Gdybyś posiadał paszport nie-biometryczny musiałbyś dodatkowo przygotować numer i datę ważności wizy kanadyjskiej lub resident card itp.
    W przypadku USA oprócz numeru paszportu i jego daty ważności należy podać takie dane jak - data urodzenia, płeć,narodowość +jeśli lecisz na wizie - adres w USA.
    To wszystko jest normalne w przypadku lotów za wielką wodę.
    Podobne wymagania zaczyna się stawiać w przypadku lotów np.: do Chin - dane paszportowe powinno się podawać już przy rezerwacji.
    Ogólnie to wszystko służy wcześniejszej weryfikacji danych pasażerów, które potem są dodatkowo sprawdzane i uzupełniane przy odprawie i gate ( np.: w przypadku odprawy online ), a dalej podawane w deklaracji na pokładzie i sprawdzane po lądowaniu.
    Teoretycznie a/c z nie zweryfikowanymi pax nie ma prawa wystartować do USA.
    W ramach przepisów USA już w trakcie odprawy pax są sprawdzani a w systemie odpraw pojawia się adnotacje takie jak np.: api cleared ( może lecieć ), selectee ( do sprawdzenia ) itp.
    Podawanie danych służy także zweryfikowaniu pax na tych "owizowanych" i tych lecących na ESTA ( ob.krajów które nie potrzebują wizy muszą się zarejestrować przed rozpoczęciem podróży na stronie :
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
    i po zapłacie bodajże 15USD otrzymują potwierdzenie weryfikacji + do systemu odpraw zostaje przesłana info, że pax jest ok.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaRu Zobacz posta
    Tylko jak wcześniej latałem LOTem czy Lufthansą, nigdy ich to nie interesowało
    Hmm, przyznam, ze swoj wpis oparlem na tym, co pamietam z 2006 roku. Wtedy byly nawet specjalne komendy w systemie rezerwacyjnym. Moze teraz sie poluzowalo? Natomiast, przyznam dalej, nie pamietam, czy to obowiazkowe podawanie tych danych w PNR-ze dotyczylo takze lotow do Kanady.

    EDIT: Macx wlasnie podal (dzieki!) stan obecnie obowiazujacy.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    No właśnie. Macx podał aktualny stan. Zakładam, że na dzisiaj.
    Ja natomiast ostatni bilet do USA kupowałem dwa tygodnie temu. Żadne dane z paszportu ani wizy nie były potrzebne. Tylko imię, nazwisko, adres i data urodzenia. Kupowałem bezpośredno w BA
    Prośbę o dosłanie adresu pod którym się zatrzymam otrzymałem od nich mailem, dzień później.
    Latacz amator

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    Ja mam w tej chwili podobny problem ale przy zakupie biletów do Azji Aerofłotem przez Rosję. Przy rezerwacji tez jest wymóg podania nr. paszportu. Problem jest tego rodzaju, ze moja świeżo poslubiona małzonka ma jeszcze paszport na stare nazwisko. Dopiero teraz bedzie zmieniać paszport, a wiec bedzie nowy numer. Pytanie czy mozna teraz podac nowe nawisko, ale stary numer paszportu, a później zmienić tylko numer paszportu? Ma ktos z Was doswiadczenia z Aerofłotem w tym temacie?

  10. #10
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simen Zobacz posta
    Ja mam w tej chwili podobny problem ale przy zakupie biletów do Azji Aerofłotem przez Rosję. Przy rezerwacji tez jest wymóg podania nr. paszportu. Problem jest tego rodzaju, ze moja świeżo poslubiona małzonka ma jeszcze paszport na stare nazwisko. Dopiero teraz bedzie zmieniać paszport, a wiec bedzie nowy numer. Pytanie czy mozna teraz podac nowe nawisko, ale stary numer paszportu, a później zmienić tylko numer paszportu? Ma ktos z Was doswiadczenia z Aerofłotem w tym temacie?
    W bilecie wpisz nazwisko takie jakie będzie podczas przekraczania granicy widniało w dokumencie a podczas rezerwacji te wszystkie dane dokumentów (APIS) będziesz potem mógł zmienić ponieważ one nie mają nic wspólnego z biletem.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cała różnica między APIS a obowiązującym teraz system polega więc na tym,że już na etapie odprawy pax segregowany jako osoba która może lecieć,jest wybrana do sprawdzenia, lub też dostaje odmowę wjazdu.
    Jednocześnie jest możliwość w przypadku statusu. który nie uprawnia do wjazdu do USA natychmiastowego kontaktu z Amerykanami z IAP, którzy są w stanie zweryfikować w dane pax w US DHS.
    pozdro

  12. #12
    Awatar wiktor159

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Jasło, Poland

    Domyślnie

    Ja ostatnio lecąc na trasie RZE - WAW - JFK zostałem w Rzeszowie przy "check in" poproszony o podanie adresu gdzie mam zamiar się zatrzymać w NY.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Odświeżam temat.
    Czy będzie problemem jak podczas rezerwacji biletów podałem nr dowodu zamiast paszportu?

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Zapytam z ciekawości, czy aby na pewno podanie numeru jest opcją wymaganą.
    W wielu przypadkach jest to opcjonalne i dodatkowe w momencie rejestrowania tiketu. Jestem przekonany że to dodatkowa dyrektywa LOTu mająca wyłącznie znaczenie lokalne.
    Lufthansa do USA, Kanady czy nawet Wenezueli nic podobnego nie wymaga. Liczy się tylko moneta..
    --

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Taaaa... Lufthansa, podobnie jak każdy inny przewoźnik operujący do USA ma obowiązek zebrania API. Jeśli nie podczas rezerwacji to na pewno na lotnisku, co zabiera dużo więcej czasu. Sugeruję od razu podać nr paszportu, żeby później uniknąć potencjalnych problemów.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Chodzi o ostatnią głośną promocję Alitalii. Niestety przebywam na BT i nie miałem przy sobie paszportu. Kupiłem więc podając nr dowodu.
    Dopiero wczoraj sobie o tym przypomniałem i nie wiem co teraz robić, czy kontaktować się z przewoźnikiem czy jak.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na stronie Alitalii powinna być sekcja 'podróż do USA', albo w edycji danych swojej rezerwacji. Spokojnie to się da zmienić, bo kiedyś też na czuja wpisywałem nr. paszportu
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Sugeruję od razu podać nr paszportu, żeby później uniknąć potencjalnych problemów.
    O jakich problemach piszsz? Jeśli cos spisują i scanują przy odprawie to już mnie to mniej obchodzi. Przy rezerwacji jest to opcjonalne, a nie wymagane.
    Jeśli w tym przypadku ktoś czeka na paszport ale chce już rezerwować przelot to mamy opcję 2. Bez rzadnych nieprzyjemności.
    Naturalnie jeśli LOT na to nie zezwala i chce momentalnie wszystko wiedzieć, to już lokalna dyrektywa.
    --

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie "Dodatkowe informacje wymagane dla podróży do/z USA"

    Co Ty sie tego Lotu czepiasz? Ani słowa o tym przewoźniku nie ma. A odnośnie wymagań władz USA wrzuć w Google API requirements i sie dokształcisz.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Jako pasażer nie interesuje mnie co wymaga USA, tylko jak traktuje sprawę mój przewoźnik. To że poroniony APIS panuje za wielką wodą nie musisz mnie uświadamiać. Lotu się czepiam bo jest w temacie od początku, czy rozmawiamy teraz o racji bytu dla APISu ?
    Przypominam, temat jest o niemożliwości już rezerwacji jeśli nie podamy danych z paszportu. Właśnie w tzw. przyszłościowym LOTie.
    Dla oświecenia polecam USA - airberlin.com
    Już nawet nie LH, opcjonalne.. a nie konsekwętne wymagane. Przy check-in masz możliwość z której korzysta nie inwalida tylko jest opcjonalne już od początku rezerwacji. Dla kogoś kto coś nie zdążył wcześniej lub z innych względów. Ale leci..
    Nie puszczam tu reklam dla tego i owego, niemniej gra warta chyba świeczki porównując przewoźników bardziej poręcznych i odpowiedzialnych, aniżeli zapęd tyłem do klijenta..

    PS. z tym dokształcaniem proponuję poczytać trochę informacje poza amerykańskie. Możliwe coś zapamiętasz odnośnie możliwości i rozwiązań innych przewoźników. Naturalnie jeśli zechcesz.
    --
    Ostatnio edytowane przez mareczek54 ; 03-11-2012 o 01:17 Powód: Edit

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •