Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 36 z 36
Like Tree6Likes

Wątek: Rewers w powietrzu...?

  1. #21
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tutaj znalazlem video pokazujace jak taki "tactical approach" moze wygladac w C-17, jak strome moze byc to podejscie. Wyraznie widac jak reka pilota wlacza rerwersy bedac ciagle bardzo wysoko. W pewnym momencie jak robia zoom na AI to pitch wydaje sie byc -15 i VS okolo 6000 fpm.

    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-02-2011 o 09:24
    gaugan, djzybi and korbio93 like this.

  2. #22

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Zauwazcie, ze te samoloty (Tu, Il) niemaja spoilerow, w ZSRR te samoloty lataly na krotkie syberyjscie pasy, wiec takie rozwiazanie bylo optymalnym sposobem skrocenia dobiegu.
    737 tez moze to zrobic, ale jest to zabronione.
    Co do Airbusa LH w WAW, to tam byl problem, ze komputer iepozwolil wypuscic rewersow, poniewaz kola podwozi glownego nie mialy ustalonego toczenia po pasie przez co najmniej 17 sekund, po tym wypadku zmieniono to na 3 sekundy. Air to Ground system ma wlasnie przeciwdzialac wysunieciu TR w czasie lotu.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT ils27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Witam

    Zauwazcie, ze te samoloty (Tu, Il) niemaja spoilerow
    Czegoś jeszcze im brakuje ?

  5. #25

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Musialem przeoczyc na tych filmach
    Pozdrawiam
    Lukasz

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A pytanie na marginesie, jaką skuteczność mają rewersy, tzn. jak ma się wygenerowany ciąg wsteczny np w procentach do normalnego?

  7. #27

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ab73 Zobacz posta
    A pytanie na marginesie, jaką skuteczność mają rewersy, tzn. jak ma się wygenerowany ciąg wsteczny np w procentach do normalnego?
    Okolo 30%.

  8. #28
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Witam

    Zauwazcie, ze te samoloty (Tu, Il) niemaja spoilerow, w ZSRR te samoloty lataly na krotkie syberyjscie pasy, wiec takie rozwiazanie bylo optymalnym sposobem skrocenia dobiegu.
    737 tez moze to zrobic, ale jest to zabronione.
    Co do Airbusa LH w WAW, to tam byl problem, ze komputer iepozwolil wypuscic rewersow, poniewaz kola podwozi glownego nie mialy ustalonego toczenia po pasie przez co najmniej 17 sekund, po tym wypadku zmieniono to na 3 sekundy. Air to Ground system ma wlasnie przeciwdzialac wysunieciu TR w czasie lotu.


    Caly Twoj post to mocna improwizacja, ale 17 sek... to poleciales! Zadne ladowanie na Okeciu by sie nie udalo.


    The braking system for the Airbus A320 used the following logic.

    • "On ground" = pressure on both main landing gear being greater than 12 tonnes.
    • "Reverse thrust allowed" = "On ground"
    • "Wheel brakes allowed" = "Wheel speed for at least one landing gear at greater than 72 knots" or ( "On ground" and "Radio altimeter reports less than 10 feet from ground" )

    Lewe koło dotknęło ziemi 9 sekund później niż prawe.


    Pzdr

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Witam

    Zauwazcie, ze te samoloty (Tu, Il) niemaja spoilerow, w ZSRR te samoloty lataly na krotkie syberyjscie pasy, wiec takie rozwiazanie bylo optymalnym sposobem skrocenia dobiegu.
    737 tez moze to zrobic, ale jest to zabronione.
    Co do Airbusa LH w WAW, to tam byl problem, ze komputer iepozwolil wypuscic rewersow, poniewaz kola podwozi glownego nie mialy ustalonego toczenia po pasie przez co najmniej 17 sekund, po tym wypadku zmieniono to na 3 sekundy. Air to Ground system ma wlasnie przeciwdzialac wysunieciu TR w czasie lotu.
    W tym wypadku nie chodziło o rewersy, tylko o automatyczny układ hamowania. Oba koła podwozia głównego musiały dotknąć pasa, aby samolot zaczął hamować. W tym przypadku jedno koło dotknęło pasa 9 sekund później, niż drugie.


  10. #30
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Concorde także czasami używał rewersów podczas wytracania prędkości i zniżania. Ciąg silników był ustawiany na idle.

  11. #31

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie



    Jesli ktos chce to link do raportu z katastrofy w EPWA w 1993
    A320-211 Warsaw Accident Report
    Marcin Steuer likes this.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Odkopuję
    Mówią, ze się nie da
    Filmik od 3.30:

    Wiec jakie są warunki do odblokowania rewersów?

  13. #33
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Da się. Na 737 jesteś w stanie otworzyć rewersy jeżeli radio alt pokazuje mniej niż 10ft.
    Pzlm28 and jordanj like this.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    A są jeszcze jakieś inne zabezpieczenia? Zawsze myślałem, że warunkiem są dwie obciążone główne golenie.

  15. #35
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Goście
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Musi przyjśc minus na deploy i arm solenoid. 10 stop z ra jest jednym z warunków i nie musi być spełniony

  16. #36

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    Da się. Na 737 jesteś w stanie otworzyć rewersy jeżeli radio alt pokazuje mniej niż 10ft.
    Przecież przyłozył już podwoziem w pas więc obciążenie jakieś zostało na pewno 'odnotowane'

    Edit - ooops miałem zacytować post @Saab900

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •