Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree4Likes

Wątek: Rewers w powietrzu...?

  1. #1
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Question Rewers w powietrzu...?


    Polecamy

    Witam!
    Czy można użyć ciągu wstecznego nad pasem, bez przyziemienia aby trochę zwiększyć prędkość opadania. To przykład:YouTube - Belavia TU-154M @ Manchester Airport. Watch the Landing!!
    Raczej nie widziałem czegoś takiego, bo zazwyczaj po przyziemieniu: Hamulce aerodynamiczne, rewers, opuszczenie dzioba, hamulce kół. Czy takie użycie ciągu wstecznego jest dopuszczalne, czy raczej piloci się tego wystrzegają?
    Pozdrawiam, Mikołaj

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    W samolotach typu Boeing, Airbus, Bombardier, Cessna, Embarer itp. to jest zabronione i nawet niewykonalne - sa specjalne blokady ktore uniemozliwiaja wlaczenia rewersow dopoki kola nie dotykaja ziemi.

  3. #3
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    W symulatorach też to jest. Tupolewy są wyjątkiem A poza tym czy takie użycie rewersu przed przyziemieniem to coś czego pilot powinien się wystrzegać? (Nie mówimy o Boeingach.....Airbusach..... bo te mają blokady).

    P.S.- Czy hamulce aerodynamiczne (spojlery) mogą być otwierane całkowicie ( na obu skrzydłach, bo normalnie też pomagają sterować samolotem wychylając się odpowiednio) bez poprzedniego przyziemienia aby w podobny sposób jak rewers zwiększyć tempo opadania?
    Pozdrawiam, Mikołaj

  4. #4
    Awatar Seven

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Lądowanie naszej Tutki w Pradze - również można coś takiego zaobserwować, aczkolwiek trochę bliżej ziemi:

    Polish Air Force Presidential Aircraft Tupolev Tu-154 by Premek Homola

  5. #5
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    P.S.- Czy hamulce aerodynamiczne (spojlery) mogą być otwierane całkowicie ( na obu skrzydłach, bo normalnie też pomagają sterować samolotem wychylając się odpowiednio) bez poprzedniego przyziemienia aby w podobny sposób jak rewers zwiększyć tempo opadania?
    Mogą, bynajmniej zaobserwowałem to w E175 podczas lądowania na EPGD

    A odnośnie "blokady" w Airbusach, to czy nie została ona przypadkiem zmieniona po wypadku LH w WAW?
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    W samolotach typu Boeing, Airbus, Bombardier, Cessna, Embarer itp. to jest zabronione i nawet niewykonalne - sa specjalne blokady ktore uniemozliwiaja wlaczenia rewersow dopoki kola nie dotykaja ziemi.
    Nie we wszystkich; w 737 teoretycznie się da (wyimek pochodzi z manuala 737 classic, w NG zdaje się jest tak samo):

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    W rosyjskich samolotach (i Tutki i np. Il-62, Jak-40) to zdaje sie jest w SOP i wcale piloci nie musza sie tego wystrzegac.
    Eee tam, podpis ;)

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    w tym raczej unikalnym samolocie wlaczanie rewersow wysoko w powietrzu to chleb powszedni ...



    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor Zobacz posta
    Nie we wszystkich; w 737 teoretycznie się da
    Ten warunek z RA < 10 to konieczny warunek logiczny do wlaczenia rewersera. Zaraz pozniej jest napisane ze celowe wlaczenie rewersera przez pilota nad ziemia jest zabronione.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 18-02-2011 o 19:28

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oczywiście, nigdzie nie sugerowałem, że jest inaczej.

  10. #10
    Awatar Piotrek_S

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    IŁ-62M PLL LOT

    jeszcze jest w powietrzu, ale rewersy już otwarte,
    (IŁ-62M ma rewersy tylko na dwóch skrajnych silnikach)




    IŁ-62M, skan pocztówki PLL LOT, fot. Janusz Czerniak


  11. #11
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    No to już całkiem nie wiem Jest to zabronione bez poprzedniego przyziemienia, a zdjęcia pokazują, że piloci tak robią, więc... To zależy od sytuacji, czy uznania?
    Pozdrawiam, Mikołaj

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Każdy typ samolotu ma inne ograniczenia.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    Jest to zabronione bez poprzedniego przyziemienia, a zdjęcia pokazują, że piloci tak robią,
    A jakie samoloty widzisz na zdjeciach? Nic ci to nie mowi, niczego z tego nie kapujesz?

  14. #14
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    No, są to samoloty rosyjskie, ił-y i Tupolev-y. No dobra, zrozumiałem. Dzięki wielkie
    Pozdrawiam, Mikołaj

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    W książce 'Ostatni lot' jest informacja, że polscy piloci bardzo często używali rewersów przed przyziemieniem w celu uzyskania lepszej konfiguracji lądowania i to podobno w tej maszynie (przynajmniej w 36. pułku) chleb powszedni.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rainbow95 Zobacz posta
    A odnośnie "blokady" w Airbusach, to czy nie została ona przypadkiem zmieniona po wypadku LH w WAW?
    W wypadku LH w WAW chodziło zupełnie o co innego Mianowicie o to, że oba koła podwozia głównego musiały dotknąć pasa, aby samolot zaczął hamować. Później to zmieniono. LH w WAW przyziemiła najpierw jednym kołem, dopiero później drugim i nie zdołała wyhamować na pasie.


  17. #17
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Był też wypadek : Lauda Air Flight 004 - Wikipedia, the free encyclopedia w którym odwracacz włączył się w locie,
    więc stąd wniosek, że byłoby to niebezpieczne, gdyby używać ich poza lądowaniem...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Z dużych współczesnych samolotów w których można "bawić się" rewersem w locie na myśl przychodzi mi C-17 - ponoć niezłe sztuki chłopaki na tym wyprawiają - koledzy latający na tym w Katarze opowiadali...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Z dużych współczesnych samolotów w których można "bawić się" rewersem w locie na myśl przychodzi mi C-17 - ponoć niezłe sztuki chłopaki na tym wyprawiają - koledzy latający na tym w Katarze opowiadali...
    Aaa.. bardzo ciekawa informacja zreszta wikipedia to potwierdza jednoczesnie tlumaczac po co to sie robi:

    The US Air Force's C-17A is one of the few modern aircraft that uses reverse thrust in flight. The Boeing-manufactured aircraft is capable of in-flight deployment of reverse thrust on all four engines to facilitate steep tactical descents up to 15,000 ft/min (4,600 m/min) into combat environments (this means that the aircraft's descent rate is just over 170 mph, or 274 km/h).

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    15,000 ft/min
    ta wartosc robi wrazenie...
    Ciekawe jak hermetyzacja to wyrabia

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •