Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree3Likes

Wątek: Kontrola bezpieczeństwa a drut w nodze.

  1. #1
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Kontrola bezpieczeństwa a drut w nodze.


    Polecamy

    Witam,

    Doradźcie proszę, połamałem się na wakacjach i w stopie zostaną mi już dwa druty Kirschnera.

    Czy muszę się martwić tym, że gdzieś będą robili mi problemy na security. Muszę mieć przy sobie jakieś zdjęcie RTG albo zaświadczenie?

  2. #2
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Zaświadczenie od lekarza powinno załatwić sprawę szybciej niż jego brak i próby tłumaczenia (najlepiej zaświadczenie po angielsku ).
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  3. #3
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Zaświadczenie od lekarza powinno załatwić sprawę szybciej niż jego brak i próby tłumaczenia (najlepiej zaświadczenie po angielsku ).
    Pytanie gdzie znaleźć lekarza, który pisze napisze cokolwiek po angielsku...

  4. #4

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    W UK ? ;-D
    moraw2008 likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    nie przejmuj się - ja mam kręgosłup bardzo metalem obarczony i na niektórych lotniskach piszcze (głównie w DE) - nigdy nie musiałem nic pokazywać, wystarczyło krótkie powiedzienie o co chodzi i macanko - po sprawie.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Właśnie tak kontrola manualna powinna załatwić większość problemów.

  7. #7
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ok, dziękuję też tak mi się wydawało, ale wolałem dopytać.

    Pozdrawiam!

  8. #8
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta
    Pytanie gdzie znaleźć lekarza, który pisze napisze cokolwiek po angielsku...
    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta

    O tłumaczeniach słyszałeś?

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Nie martw sie, nawet nie zapiszczysz, chyba, ze przez bramke przejdziesz na rekach, bramki nie wykrywaja niczego co jest blisko podlogi - dlatego trzeba sciagac buty.
    Regularnie olewam security na LHR, (bo w ABZ nie zawracaja sobie tym glowy) kazace mi sciagac pasek do kontroli mowiac po prosu "NO WAY - Trousers too lose!" (Nie ma mowy, za luzne spodnie) i klamerka nawet sobie nie zapika.

    Z tym tlumaczeniem to bym sobie glowy nie zawracal, i tak nie zrezygnuja z kontroli, a moze nawet ja nasila.
    moraw2008 and 3bird like this.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Ja mam śrubki w dłoni i nigdzie nigdy nie piszczałem

  11. #11
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Nie martw sie, nawet nie zapiszczysz, chyba, ze przez bramke przejdziesz na rekach, bramki nie wykrywaja niczego co jest blisko podlogi - dlatego trzeba sciagac buty.
    a nie wiedziałem dziękuję.. niestety tak mi się pechowo wakacje skończyły w tym roku...

  12. #12
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie zakładając nowego tematu, możecie jeszcze napisać jak w praktyce wygląda sytuacja powrotu z wakacji z gipsem na nodze o kulach. Słyszałem że są jakieś problemy z wejściem na pokład, to prawda?

  13. #13
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jak gips masz przed kolano, to nie powinno być problemem, ale jak nie możesz zgiąć kolana, to mogą chcieć wykupienia 3 foteli, bo nie możesz wystawić nogi na przejście (blokujesz wtedy wózek i drogę ewakuacyjną).

  14. #14
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A te kule to jaki kaliber? ;-)

  15. #15
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A te kule to jaki kaliber? ;-)
    Hehe, przyjechałem połamany i zagipsowałem się już w Polsce, ale byłem ciekawy czy linia może odmówić mi lotu widząc, że idę z gipsem.
    Słyszałem, że takie problemy były stąd pytanie

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Najlepiej w takich przypadkach sie skontaktowac z przewoznikiem, zwlaszcza jesli pasazer lecial zdrowy a wraca polamany, slyszalem, ze w takich przypadkach linia moze cie upgrejdowac do biznezu za symboliczne $0.99 lub jeszcze taniej jako "good will gesture" - niejako to ich wina, bo cie tam zawiezli. Natomiast jak od razu polamany leci to inna sprawa.
    Podobnie moze byc w lowcost'ach, ale tutaj o miejsca trudniej. Na "lowcost bussines" czyli wyjscie awaryjne nie masz co liczyc, bo te miejsca sa raczej dla ludzi zdrowych.
    Linie takie przypadki potem naglasniaja w prasie i maja darmowa reklame jakie to one opiekuncze.

    Przy okazji mam pytanie do osob bardziej obeznanych: jakie sa wytyczne (jesli w ogole sa, np rzucone mimochodem) wobec osob niepelnosprawnych ruchowo podczas ewakuacji? Ktos z zalogi ich ratuje, czy sa raczej spisani na straty i zegnani usmiechem "zaraz tu strazacy wpadna", jak tylko samolot zgasza".
    Pytam sie powaznie, bo np podczas moich szkolen w sytuacji zagrozenia na "offshore installation" powiedziane jest jasno: jesli masz do wyboru ratowac przytomnego ze zlamana noga i nieprzytomnego - ratuj przytomnego, ale przede wszystkim ratuj siebie.

  17. #17
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta

    Przy okazji mam pytanie do osob bardziej obeznanych: jakie sa wytyczne (jesli w ogole sa, np rzucone mimochodem) wobec osob niepelnosprawnych ruchowo podczas ewakuacji? Ktos z zalogi ich ratuje, czy sa raczej spisani na straty i zegnani usmiechem "zaraz tu strazacy wpadna", jak tylko samolot zgasza".
    Pytam sie powaznie, bo np podczas moich szkolen w sytuacji zagrozenia na "offshore installation" powiedziane jest jasno: jesli masz do wyboru ratowac przytomnego ze zlamana noga i nieprzytomnego - ratuj przytomnego, ale przede wszystkim ratuj siebie.
    Dołączam się do pytania, ciekawy temat.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Osoby o zredukowanej mobilności są sadzane tak aby nie przeszkadzały w ewakuacji (przy oknach, nie przy wyjściach awaryjnych).

    Tak naprawdę jeżeli jest możliwość to się ratuje się te osoby oczywiście, natomiast fakt faktem, że na końcu bo niestety w czasie ewakuacji takiego PRMa możesz ewakuować ze 20-30 osób.
    Jeżeli zostaje czas i jest bezpiecznie to ewakuujemy taką osobę jak najbardziej. Natomiast nikt raczej w płomienie nie wskoczy niczym John Wayne bo ludzie z natury nie są samobójcami...

  19. #19
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    I co ciekawe chyba nie ma nawet liczby maksymalnej ograniczonych ruchowo na pokładzie. Z dobrego źródła wiem, że kilka dni temu de-boarding na locie MAN-DOH trwał grubo ponad godzinę, bo na pokładzie było około czterdziestu "wheelchair'ów". Z infantami chyba jest jakieś ograniczenie.

  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    W kwestii infantów ograniczeniem jest chyba liczba dodatkowych masek.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •