A ja się podczepię z pytankiem, może głupim, ale odpowiedzi nie znam: dlaczego transatlantyki na zniżaniu zawsze przełączane są na drugą częstotliwość?
A ja się podczepię z pytankiem, może głupim, ale odpowiedzi nie znam: dlaczego transatlantyki na zniżaniu zawsze przełączane są na drugą częstotliwość?
Eee tam, podpis ;)
Dlaczego samoloty lecace trasa N195 na SORIX i ladujace na 33 dostaja wektory a nie leca zgodnie ze starem? Teraz kolejny samolot dostal wektory i nie leci zgodnie ze starem NAX1022.
Lot wektorowy to taki lot w ktorym kontroler podaje kierunek lotu, a pilot poprostu uwstawia kierunek w HDG?
Zle sie zacytowalo, mialo byc pytanie do mimisa na jaka czestotliwosc i kiedy.
Ojoj, teraz tego nie sprawdzę (liveatc, ale w tym momencie żaden się nie zbliża), ale w zasadzie bardzo często gdy sobie słuchałem, tuż po zgłoszeniu się na APP transatlantyki dostawały po polsku "proszę przejść na drugie radio, częstotliwość..." czy coś w tym stylu - i już ich na liveatc słychać nie było. Fakt, ostatnio słuchałem ponad miesiąc temu.
Niemniej sprawdzę jutro jak będą przylatywać - może już tak nie jest .
Eee tam, podpis ;)
To nie ma nic wspolnego z transatlantykami. Koordynacja lotowska ma swoja czestotliwosc na ktorej moze w sprawach operacyjnych rozmawiac z zalogami. Normalnie to zalogi wywoluja koordynacje, zdarza sie jednak ze to koordynacja ma do nich sprawe - wtedy dzwoni do atc z prosba o przekazanie tej informacji. Nie jest to przekazanie na inna czestotliwosc, samolot pozostaje na lacznosci z tym samym kontrolerem, a ktorys z pilotow rozmawia w tym czasie na drugiej czestotliwosci, po to jest kilka radiostacji.
Dotyczy to wszelkich samolotow Lotu, nie tylko 767.
Zakładki