http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5785790&nseq=2
Taki otwarty ogonek, pierwszy raz coś takiego widzę? :shock:
Wersja do druku
http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5785790&nseq=2
Taki otwarty ogonek, pierwszy raz coś takiego widzę? :shock:
Hamulec aerodynamiczny, bardzo skuteczny, Rozwiązanie stosowane w kilku innych typach, nie tylko 146/AVRO.
Zdaje się że to takie zastępcze rozwiązanie, gdyż silniki tego samolotu nie posiadają revers-ów ;)
Pozdrawiam!
Na forum była już rozmowa na ten temat:
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...avro&start=100
Hamulca aerodynamicznego używa się także w powietrzu, a rewersy silników na ziemii. Dzięki temu hamulcowi samolot łatwo wykonuje strome podejścia bez rozpędzania się.Cytat:
Zamieszczone przez T17s
"Zastępstwem" dla rewersów w 146 są bardzo solidne hamulce kół podwozia głównego.
Dzięki za sprostowanie, to co wcześniej napisałem to tylko moje domysły ;)
Pozdrawiam!
...taki hamulec aerodynamiczny moze miec tez calkiem inne zastosowanie:
Cytat:
There was A340 taxiing behind a Fokker-28, and the A-340 Captain had great time comparing his wide body to the "cute little plane" in front. Suddenly the F-28´s speed brakes opened and a loud "hrrrmppfff" was heard over the frequency.
"I believe that we´ve just been mooned sir" said the first officer laughing!