Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Liczba samolotów pod kontrolą


    Polecamy

    Jaka jest maksymalna liczba samolotów w jednym sektorze kontroli radarowej?
    Czy te maksima są różne dla ACC i APP?
    Jak to przeciętnie wygląda w PAŻP?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie wiem co w Polsce ale jak wezmiesz rozne sektory w USA to ta liczba moze sie zmieniac - zaleznie od sektora. Kontrolerzy nawet nazywaja ja MAP- Monitor Alert Parameter (typowo 16-22). Ale wcale nie znaczy ze nie mozna wpuscic do sektora ani jednego samolotu wiecej niz ta liczba - po prostu wtedy sie dodaje pomoc do sektora jednoczesnie uzgadniajac z pobliskimi sektorami aby zmniejszyc naplyw samolotow. Przynajmniej tak to wyglada w US.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    EUROCONTROL - Central Flow Management Unit (CFMU)
    To jest hmmm... organ? instytucja? zajmująca się określaniem pojemności sektorów i pilnowaniem, żeby te pojemności nie były przekraczane. W Europie samoloty podlegające regulacjom CFMU otrzymują tzw. sloty (nie mylić ze slotami lotnisk dla przewoźników!), czyli 15 minutowy przedział (-5/+10 minut) od CTOT (calculated take-off time), w którym muszą wystartować - po to, żeby później nie wlecieć w jakiś sektor przekraczając jego pojemność. Można powiedzieć, że kwestią jest bardziej liczba samolotów które pojawiają się w danym sektorze w jakiejś jednostce czasu niż liczba samolotów które ma się jednocześnie na łączności. Pojemność sektora zależy od, że się tak wyrażę, kubatury, w przypadku APP również od przepustowości lotniska które jest przez to APP obsługiwane, pomocy nawigacyjnych i innych cudów - pewnie jakieś tęgie głowy wiedzą dokładnie od czego.
    Ile jest samolotów na łączności - rożnie w różnych miejscach. Na ACC z pewnością więcej, bo praca ma inny charakter i samolot latają zasadniczo prosto. Na APP w rożnych kierunkach, jest ciaśniej więc mieści się ich mniej. W Poznaniu kontroler APP miewa do 8-10 samolotów jednocześnie na łączności i nie jest to szczególnie komfortowa sytuacja. Idea CFMU jest taka, żeby ten ruch rozciągnąć w czasie aby uniknąć spiętrzeń.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •