Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Dźwięk w kabinie po starcie


    Polecamy

    O czym informuje, czy też, do czego jest potrzebny, krótki sygnał dźwiękowy w kabinie pasażerskiej, zaraz po oderwaniu samolotu od ziemi?

    0:41
    YouTube - Wizzair take off at Baneasa (LRBS - LRCL)

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie wiem do czego konkretnie potrzebny ale w Airbusach sygnalizuje stewardesom ze podwozie zostalo schowane i oswietlenie oznakowan EXIT zostalo wylaczone. Dodatkowo po przekroczeniu 10000 ft jest podobny nastepny ale podwojny sygnal ktory oznajmia zalodze kabinowej ze jest bezpiecznie zaczac sie poruszac po samolocie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-03-2011 o 19:09

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Nie wiem do czego konkretnie potrzebny ...
    No właśnie.. Mylnie sądziłem, że moje pytanie jest trochę trywialne i naiwne a jednak..
    O ile sens tego drugiego sygnału jest jak najbardziej jasny, o tyle, znaczenia tego pierwszego nie łapię. Po co stewkom informacja o schowaniu podwozia?

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Po prostu ten typ tak ma
    Co do sygnału po przekroczeniu 10,000ft. Nie ma czegoś takiego (automatycznego). Być może saturn masz na myśli wyłączenie i powtórnę włączenie syngalizacji w celu rozpięcia kabiny, ale to jest robione manualnie przez pilotów i na różnej wysokości (zależnie od linii i warunków).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Co do sygnału po przekroczeniu 10,000ft. Nie ma czegoś takiego (automatycznego).
    Masz racje, to nie jest automatyczny sygnal i niekoniecznie musi nastapic dokladnie na 10000 - od uznania pilota/linii. Kiedys jak wolno bylo palic to jednoczesnie z tym sygnalem gasl zakaz palenia.

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Co do sygnału po przekroczeniu 10,000ft. Nie ma czegoś takiego (automatycznego). Być może saturn masz na myśli wyłączenie i powtórnę włączenie syngalizacji w celu rozpięcia kabiny, ale to jest robione manualnie przez pilotów i na różnej wysokości (zależnie od linii i warunków).
    Nie, to jest kompletna nieprawda. To moze byc zaprogramowane i czesto jest. Jest to robione przez CAM/CIDS

    Przyklad #1 - FL 717:
    -Seat Belt Sign on AUTO -> Slats Extended
    -No smoking re-chime -> L/G Extended
    -No smoking sign jest przekablowany zeby nigdy sie nie wylaczal i do tego jest podlaczony auto-chime ktory mozesz albo manualnie kontrolowac przy roznych wysokosciach albo zostawic na default w 10,000ft setting.

    FL Internal FCOM:

    "...Depending on CIDS programming, the chime will also sound, this is also true of CIDS programming when going through 10000 ft cabin altitude (+/-350 ft), the FASTEN SEAT BELT and NO SMOKING signs will illuminate along with an appropriate chime. In addition AirTran SOP is an automatic double chime which can be altered and/or configured in CIDS when initially passing 10,000 feet (+-350 ft). Illumination of all signs and chimes will be enacted automatically when oxygen masks are deployed regardless of the altitude of the aircraft"


    + Kombinacji jest duzo i mozesz sobie wybierac co sie wlacza/wylacza z L/G, flaps i czy beda auto-chimes.

    Przykladow takich jest duzo i kazdy ma swoj, nie kazda linia ma to zaprogramowane lub ma inne preferencje:
    B6 w A320s ma auto-chime @ 10,000k. Delta kiedys (teraz to nie wiem) miala w MD-80s auto-chime na 16,000k a 744 ma default w UA @ 10.3k

    Sa ogolnie 3 rozne zaprogramowania: No Smoking sign ktory ma AUTO/ON/OFF z auto chime, L/G + Flaps z auto chime (i automatyczne wylaczanie EXIT lights w kabinie) i Comp ktory kontroluje auto chime ktory jest niezalezny od Flaps/slats/landing gear i oxygen masks.

    Co wiecej jeszcze inni maja automatyczne sterile cockpit chimes lub swiatla. W CO np. masz manualny guzik do swiatel oznaczajacych sterile cockpit a w wiekszoscy floty UA jest to zautomatyzowane.

    No właśnie.. Mylnie sądziłem, że moje pytanie jest trochę trywialne i naiwne a jednak..
    O ile sens tego drugiego sygnału jest jak najbardziej jasny, o tyle, znaczenia tego pierwszego nie łapię. Po co stewkom informacja o schowaniu podwozia?
    Twoje pytanie jest dobre. Odpowiedz na twoje pytanie brzmi tak jak saturn ci powiedzial z jednym wyjatkiem: L/G chime jest podlaczony do fizycznego podnoszenia landing gear. Nie oznacza ze podwozie sie zamknelo kompletnie i schowalo tylko jest w akcji. Dlaczego to jest wazne dla F/A? Bo proces jest podlaczony do emergency exit illumination. Z tym auto-chime po starcie wylacza sie iluminacja ktora w wypadku abort jakiegokolwiek musi byc wlaczona manualnie i vice versa przy ladowaniu.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 31-03-2011 o 05:25
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Wszystko jasne, dziękuje.

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie, to jest kompletna nieprawda. To moze byc zaprogramowane i czesto jest. Jest to robione przez CAM/CIDS

    Przyklad #1 - FL 717:
    -Seat Belt Sign on AUTO -> Slats Extended
    -No smoking re-chime -> L/G Extended
    -No smoking sign jest przekablowany zeby nigdy sie nie wylaczal i do tego jest podlaczony auto-chime ktory mozesz albo manualnie kontrolowac przy roznych wysokosciach albo zostawic na default w 10,000ft setting.

    FL Internal FCOM:

    "...Depending on CIDS programming, the chime will also sound, this is also true of CIDS programming when going through 10000 ft cabin altitude (+/-350 ft), the FASTEN SEAT BELT and NO SMOKING signs will illuminate along with an appropriate chime. In addition AirTran SOP is an automatic double chime which can be altered and/or configured in CIDS when initially passing 10,000 feet (+-350 ft). Illumination of all signs and chimes will be enacted automatically when oxygen masks are deployed regardless of the altitude of the aircraft"


    + Kombinacji jest duzo i mozesz sobie wybierac co sie wlacza/wylacza z L/G, flaps i czy beda auto-chimes.

    Przykladow takich jest duzo i kazdy ma swoj, nie kazda linia ma to zaprogramowane lub ma inne preferencje:
    B6 w A320s ma auto-chime @ 10,000k. Delta kiedys (teraz to nie wiem) miala w MD-80s auto-chime na 16,000k a 744 ma default w UA @ 10.3k

    Sa ogolnie 3 rozne zaprogramowania: No Smoking sign ktory ma AUTO/ON/OFF z auto chime, L/G + Flaps z auto chime (i automatyczne wylaczanie EXIT lights w kabinie) i Comp ktory kontroluje auto chime ktory jest niezalezny od Flaps/slats/landing gear i oxygen masks.

    Co wiecej jeszcze inni maja automatyczne sterile cockpit chimes lub swiatla. W CO np. masz manualny guzik do swiatel oznaczajacych sterile cockpit a w wiekszoscy floty UA jest to zautomatyzowane.

    Twoje pytanie jest dobre. Odpowiedz na twoje pytanie brzmi tak jak saturn ci powiedzial z jednym wyjatkiem: L/G chime jest podlaczony do fizycznego podnoszenia landing gear. Nie oznacza ze podwozie sie zamknelo kompletnie i schowalo tylko jest w akcji. Dlaczego to jest wazne dla F/A? Bo proces jest podlaczony do emergency exit illumination. Z tym auto-chime po starcie wylacza sie iluminacja ktora w wypadku abort jakiegokolwiek musi byc wlaczona manualnie i vice versa przy ladowaniu.
    To co cytujesz z FCOMu dotyczy cabin altitude...
    Być może jak piszesz, niektóre linie mają coś takiego (automatyczny podwójny ding do rozpięcia kabiny), ale wydaje mi się to zupełnie bez sensu z jednego prostego powodu:
    - 16,000ft to stosunkowo późno na rozpięcie kabiny w normalnym wypadku
    - Co wtedy, kiedy załoga nie chce rozpinać kabiny bo np. lecą w turbulencji albo zaraz w nią wlecą? Robić PA? Chyba, że tego typu chime ma tylko charakter stricte informacyjny "tniemy 10,000" i tyle.

    Dlatego tego typu modyfikacje nie są czymś standardowym.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 31-03-2011 o 20:11
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    znaczenia tego pierwszego nie łapię. Po co stewkom informacja o schowaniu podwozia?
    Chodzi o to, że jak tego sygnału nie ma, to stewardessy wiedzą, że trzeba iść do kabiny i przypomnieć kapitanowi, żeby wciągnął podwozie

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez homer30009 Zobacz posta
    Chodzi o to, że jak tego sygnału nie ma, to stewardessy wiedzą, że trzeba iść do kabiny i przypomnieć kapitanowi, żeby wciągnął podwozie
    Piękne . "Łojezu, jak kiedyś nie krzykną to się rozbijemy na końcu pasa!"
    Eee tam, podpis ;)

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Dlatego tego typu modyfikacje nie są czymś standardowym.
    Sa w USA i Kanadzie jak najbardziej.

    - 16,000ft to stosunkowo późno na rozpięcie kabiny w normalnym wypadku
    Nie wedlug 2 najwiekszej lini na swiecie. Dla nich widocznie w S80 10,000 jest za wczesnie.

    To co cytujesz z FCOMu dotyczy cabin altitude...
    Nie, to bylby absurd gdyby F/As wstawaly kiedy 10k byl przekroczony w cabin altitude. Mozesz zmienic chime do odpowiednich rzeczy w CIDS miedzy cabin i aircraft altitude tak jak mozesz w niektorych przypadkach zmienic inne swiatla. Przyklad: Oxygen masks po ktorym seat belts + double chime + NS automatycznie sie wlacza nawet w pozycji OFF przy 10k< cabin altitude ale wlasnie double chime @ 10k (tak jak inne zmiany np. at or below 10k seat belts) sie zmienia wedlug aircraft altitude. Nawet jakby wszystko bylo podpiete pod cabin altitude to w niektorych samolotach/segmentach wogole by sie nie wlaczal.

    - Co wtedy, kiedy załoga nie chce rozpinać kabiny bo np. lecą w turbulencji albo zaraz w nią wlecą? Robić PA? Chyba, że tego typu chime ma tylko charakter stricte informacyjny "tniemy 10,000" i tyle.
    Po co ma robic PA? Nie wstaja i tyle. Double chime przeciez jest informacyjny...o tym caly czas mowimy ze to nie oznacza nic innego ze przetnales 10k pierwszym razem.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 31-03-2011 o 23:16
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •