Zamieszczone przez
PolishAir42
Nie, to jest kompletna nieprawda. To moze byc zaprogramowane i czesto jest. Jest to robione przez CAM/CIDS
Przyklad #1 - FL 717:
-Seat Belt Sign on AUTO -> Slats Extended
-No smoking re-chime -> L/G Extended
-No smoking sign jest przekablowany zeby nigdy sie nie wylaczal i do tego jest podlaczony auto-chime ktory mozesz albo manualnie kontrolowac przy roznych wysokosciach albo zostawic na default w 10,000ft setting.
FL Internal FCOM:
"...Depending on CIDS programming, the chime will also sound, this is also true of CIDS programming when going through 10000 ft cabin altitude (+/-350 ft), the FASTEN SEAT BELT and NO SMOKING signs will illuminate along with an appropriate chime. In addition AirTran SOP is an automatic double chime which can be altered and/or configured in CIDS when initially passing 10,000 feet (+-350 ft). Illumination of all signs and chimes will be enacted automatically when oxygen masks are deployed regardless of the altitude of the aircraft"
+ Kombinacji jest duzo i mozesz sobie wybierac co sie wlacza/wylacza z L/G, flaps i czy beda auto-chimes.
Przykladow takich jest duzo i kazdy ma swoj, nie kazda linia ma to zaprogramowane lub ma inne preferencje:
B6 w A320s ma auto-chime @ 10,000k. Delta kiedys (teraz to nie wiem) miala w MD-80s auto-chime na 16,000k a 744 ma default w UA @ 10.3k
Sa ogolnie 3 rozne zaprogramowania: No Smoking sign ktory ma AUTO/ON/OFF z auto chime, L/G + Flaps z auto chime (i automatyczne wylaczanie EXIT lights w kabinie) i Comp ktory kontroluje auto chime ktory jest niezalezny od Flaps/slats/landing gear i oxygen masks.
Co wiecej jeszcze inni maja automatyczne sterile cockpit chimes lub swiatla. W CO np. masz manualny guzik do swiatel oznaczajacych sterile cockpit a w wiekszoscy floty UA jest to zautomatyzowane.
Twoje pytanie jest dobre. Odpowiedz na twoje pytanie brzmi tak jak saturn ci powiedzial z jednym wyjatkiem: L/G chime jest podlaczony do fizycznego podnoszenia landing gear. Nie oznacza ze podwozie sie zamknelo kompletnie i schowalo tylko jest w akcji. Dlaczego to jest wazne dla F/A? Bo proces jest podlaczony do emergency exit illumination. Z tym auto-chime po starcie wylacza sie iluminacja ktora w wypadku abort jakiegokolwiek musi byc wlaczona manualnie i vice versa przy ladowaniu.
Zakładki