Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie Obracanie Chinooka w zawisie


    Polecamy

    Każdy mniej więcej wie, jak wygląda Chinook. Moje pytanie jest takie: w jaki sposób skręca Chinook (i inne helikoptery z dwoma niewspółosiowymi wirnikami) w zawisie? Nie chodzi mi tu o odpowiedź z punktu widzenia pilota, typu "kopiesz pedał i skręca", tylko co (siły, momenty) odpowiada za skręcanie takiego helikoptera przy zerowej prędkości postępowej. I co generuje te siły. Innymi słowy, jak w takiej konstrukcji tworzony jest moment skręcający bez jednoczesnego tworzenia wypadkowych momentów przechylających/pochylających?

    P.S. Jeśli pytanie ma większą szansę na uzyskanie odpowiedzi w FPP lotnictwa wojskowego, to prosiłbym o przerzucenie tam tematu.
    Eee tam, podpis ;)

  2. #2
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Zupełnie nie znam sie na tym, ale logiczne by było rozwiązanie, że jeden wirnik przekręca sie w jedną, a drugi w drugą stronę, jak sie źle domyślam to chętnie sam sie dowiem, bo sie kiedyś też nad tym zastanawiałem

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Co rozumiesz przez "przekręca się"? Przechylenie płaszczyzny "średniej" jednego wirnika w jedną stronę (przez zwiększony skok częściowy "na bok"), a drugiego w drugą? No, to mogłoby być rozwiązanie faktycznie, w sumie te wirniki w CH są bardzo uelastycznione .
    Eee tam, podpis ;)

  4. #4
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Według tego mogą się pochylać oba naprzemiennie albo jeden. Zależy wokół jakiego punktu chcemy się obrócić.


    A realizowane jest to tak.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Czyli z zalinkowanego opisu (dzięki!) wynika, że pedały połączone są ze skokiem częściowym "na boki" tylnego wirnika, a wajcha skoku częściowego z przednim. W sumie logiczne . To jeszcze jedno pytanko, może ktoś wie: czy "jazda do przodu" w takim śmigłowcu realizowana jest przez skok częściowy na każdym wirniku, czy przez pochylenie uzyskiwane dzięki większemu skokowi głównemu tylnego wirnika?
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    HEN
    HEN jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    WAW
    Navigare necesse est.
    Aviate, navigate, communicate in that order.
    "Per Aspera Ad Astra"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •