Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Różnica w cenie biletu łączonego do/z USA


    Polecamy

    Witam! Czy ktoś w prostych słowach mógłby mi wyjaśnić skąd wynika różnica w cenie tych biletów (wszystko Air France):

    WAW-CDG-JFK, LAX-CDG-WAW - 2548 zł
    CDG-JFK, LAX-CDG - 3435 zł

    Dwa odcinki mniej, a cena prawie 900 zł wyższa. Gdzie tu logika?

    Z góry dziękuję.

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Dwa odcinki mniej, a cena prawie 900 zł wyższa. Gdzie tu logika?
    Ale to nie tylko do/z USA ale wszędzie praktycznie - dyskusji na temat praktyk cenowych przewoźników znajdziesz tutaj pełno. Najprostsza odpowiedź chyba - dyskryminacja cenowa.

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Witam! Czy ktoś w prostych słowach mógłby mi wyjaśnić skąd wynika różnica w cenie tych biletów (wszystko Air France):
    WAW-CDG-JFK, LAX-CDG-WAW - 2548 zł
    CDG-JFK, LAX-CDG - 3435 zł
    Dwa odcinki mniej, a cena prawie 900 zł wyższa. Gdzie tu logika?
    Z góry dziękuję.
    Dlaczego zakładasz, że cena ma jakikolwiek związek z odległością lub ilością segmentów.
    Do tego porównujesz wyłącznie ceny minimalne na dane dni, bo spokojnie możesz kupić droższe taryfy, więc byłoby jeszcze bardziej nielogicznie
    Cena zależy wyłącznie od popytu. Skoro pasażer z Paryża jest skłonny płacić więcej, to cena jest wyższa. Pasażer z Wawy nie zapłaci więcej, więc cena jest niższa.
    Zapewne przewoźnik ma wszystko dokładnie wyliczone i ceny dopasowuje dokładnie tak, by zarobić jak najwięcej. Bo właśnie nie chodzi o to, by sprzedać jak najwięcej biletów, ani o to by sprzedać je jak najdroższe, ale o to by zarobić jak najwięcej. Gdzieś w strukturze i dostępność taryf jest ten złoty środek, ale on jest inny dla różnych rynków, to co zauważyłeś to tylko część tych różnic.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ok, wszystko jasne, dzięki. To jeszcze tak zapytam prewencyjnie. Czy w pierwszym przypadku no-show w Warszawie będzie skutkował kasacją całego biletu czy też jest możliwość rozpoczęcia podróży w Paryżu? Pozdrawiam.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ja bym w kazdym razie nie probowal czegos takiego bez zawiadomienia linii (czy na to pojda to inna sprawa) bo teoretycznie linie kasuja twoja cala rezwerwacje jak sie nie pojawisz na pierwszym odcinku. To jest zreszta czeste pytanie na roznych forach poswieconych podrozowaniu i jesli tylko znasz angielski to mozesz sporo sie naczytac na ten temat, niestety rozni ludzie cos takiego probowali w roznych liniach na roznych kontynentach i efekt zawsze byl ten sam - rezerwacja byla wytarta i musieli kupowac bilet od nowa, czesto za duzo wiecej.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Właśnie na tym polega możliwość tworzenia tak zróżnicowanych taryf, że no-show kasuje całą dalszą podróż.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ok, dziękuję.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •