Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Czy tym się "dziwnie" lata? (Piaggio Aero P180 Avanti II)


    Polecamy

    Pewnie będzie trudno trafić praktyków, ale może teoretycy coś powiedzą. Czy taka konstrukcja samolotu nie jest trochę inna w pilotowaniu? Mam tu głównie na myśli:
    (a) umiejscowienie skrzydeł - są prawie na końcu kadłuba
    (b) te jakieś dziwne stateczniki z przodu kadłuba
    Zakładam, że kwestia silników jest neutralna - czy "ciągnie" czy "pcha" to niewielka róznica

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Nie latalem co prawda na P-180, ale nie sadze, zeby latal jakos inaczej, niz samoloty o konwencjonalnym ukladzie. Przepisy budowy samolotow wymagaja okreslonych wlasnosci pilotazowych (statecznosci, sterownosci, sil na sterach, przebiegu przeciagniecia itp...). Oczywiscie, kazdy samolot lata nieco inaczej, moze byc trudniejszy, lub latwiejszy w pilotazu, ale na koniec, jesli dostal certyfikat typu, to jego zachowanie musi miescic sie w pewnych okreslonych granicach - tak, zeby kazdy, nawet srednio rozgarniety pilot mogl sobe poradzic :-)

  3. #3
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Kiedyś na Małopolski Piknik Lotniczy przyleciał Velocity XL, cudak w układzie dosyć podobnym, choć kaliber mniejszy... Tamtejszy 'konferansjer' opowiadał - jeśli mnie pamięć nie myli - że coś tam jest niewygodne przy lataniu na niższych prędkościach.


  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Samoloty w układzie kaczka inaczej reagują na utratę siły nośnej. W ich przypadku, pierwszy zaczyna opadać przód, sygnalizując tym samym niebezpieczeństwo oderwania strug na skrzydłach. Chyba o to chodziło z "niewygodnym lataniem".
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Kiedys w miesieczniku FLYING byl swietny artykul na temat tego samolotu. Nie bylo nic o dziwnym pilotowaniu tylko o jego ciekawych wlasnosciach technicznych, innymi slowy bylo to napisane z punktu widzenia konstruktora i optymalizacji ekonomii lotu. Facet pisze zreszta ze Piaggio nie jest wcale klasyczna "kaczka" mimo ze za takiego jest popularnie uwazany. Co ciekawe poszukalem na internecie i znalazlem caly 4-stronicowy artykul, naprawde ciekawie napisany. Autor to bardzo znany facet ktory sam jest konstruktorem samolotow.

    Fuel Miser | Flying Magazine | The World

  6. #6
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Ma też bardzo charakterystyczny dźwięk silników ... coś jak ... włoski skuter
    Często do nas przylatuje MXH lub MXI LPR-ru i nie sposób przeoczyć (a raczej nie usłyszeć) jego lądowania
    Czasem się zastanawiam czy ten charakterystyczny dźwięk nie jest uciążliwy dla pacjentów

  7. #7
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Czasem się zastanawiam czy ten charakterystyczny dźwięk nie jest uciążliwy dla pacjentów
    Wątpię, w końcu to samolot biznesowy / dyspozycyjny więc jeżeli ten dźwięk byłby w kabinie tak uciążliwy to po prostu kariery by ten samolot nie zrobił.

  8. #8
    Awatar Dominikt9l

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo, to Piaggio nie jest samolotem w układzie "kaczka", ponieważ sterowanie w pionie odbywa się poprzez klasyczny statecznik poziomy.

    Dominik

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Czasem się zastanawiam czy ten charakterystyczny dźwięk nie jest uciążliwy dla pacjentów
    W artykule ktory zamiescilem u gory jest podkreslone ze samolot w srodku jest wyjatkowo cichy.

  10. #10
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    No właśnie powoli doczytuje

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Artykul zreszta podkresla ze ten samolot jest zupelnie konwencjonaly w pilotowaniu.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •